Hier dus wel een vriend die helemaal niets doet (buiten koken), en nee ik vind het niet stiekem fijn. Zeuren, smeken, kwaad worden en het lief vragen...niets helpt. Dat is werk voor een vrouw zegt hij! Ik zou het nog kunnen verdragen als hij het tenminste netjes zou houden, maar nee, hij maakt het altijd dubbel zo vuil en rommelig, ruimt nooit wat op. En hij gaat ook niet werken.
net zoals die vrouwen die al jarenlang mishandeld worden,elke keer bij vrienden huilend op de stoep staan en de volgende dag maar weer terug gaan omdat "hij toch wel lief is"! blèh!!!
en daarnaast; mijn man doet echt heel veel in huis,ik wilde dat hij wat minder deed. heerlijk,lekker met de pootjes op tafel,biertje erbij
Ik klaag niet over het feit dat mijn man weinig doet in huis en commentaar geeft hij al helemaal niet. Het zal hem een zorg wezen of ik die dag wel of niet wat heb gedaan. Is meer mijn eigen idee dat ik denk dat hij denkt dat ik niets doe op een dag. Snappen we hem nog? Hij laat de hond uit, brengt de vuilniszakken weg, stofzuigen afwassen, koken, kids douchen en naar bed etc. Alleen de was mag hij niet doen. Daar maakt hij een zootje van. Het enige wat ik minder vind is het vragen om zijn spullen. Niet eerst zoeken en kijken nee gelijk: liefie waar zijn mijn................
ik laat niet op mijn kop zitten hoor! nu ik thuis ben doe ik het meeste wel... maar als ik straks ook weer fulltime gaan werken dan worden de taken weer eerlijk verdeeld! de persoon die als eerste thuiskomt die kookt en dekt de tafel op. de andere ruimt af en ruimt de keuken op... de ene stofzuigt, de andere dweilt. de ene stoft af, de andere doet de vaatwasser leegmaken. de ene ruimt onze kamer op, de andere die van de kids... kleine moeite toch? zeker als je met 2 werkt is het wel zo eerlijk om met 2 het huishouden te doen...
Geen reet uitvoeren is al not done maar oke, maar wel zelf een bende ervan maken en dan ook nog zeggen dat is werk voor een vrouw Ik zou zeggen hier heb je een klap voor je harses, dat is pas werk voor een vrouw en nou met je luie reet wat doen. Heb oprecht medelijden met je
Ik vind dat toch wel heftig 'dat is werk voor een vrouw'. Als de mijne dat zou zeggen zou ik hem idd een hijs verkopen hoor, bekijk het even, ben je sloof niet. Gelukkig helpt mijn man me zo nu en dan best even mee, alleen op dit moment verwacht ik het niet van hem. Hij werkt ontzettend veel en hard en ik zit thuis ivm het feit dat ik door de crisis mn baan kwijt ben geraakt. Dan ga ik niet van hem verwachten dat hij ook nog het huishouden gaat doen. Maar hij wast netjes elke avond af zonder dat ik het vraag, dat vind ik toch wel fijn En nu ik zwanger ben, als hij thuis is en hij ziet me iets doen, zoals stofzuigen, wil hij het ineens overnemen onder het mom van 'je moet het rustig aan doen joh'. Leuk bedacht, maar doordeweeks doe ik het ook Ik ben wel van mening dat ie' zijn eigen was in de wasmand moet gooien, ik ga niet achter hem aanlopen verder. Hij heeft nogal de neiging om te verzamelen aan zijn kant van het bed, en ik weiger dat te wassen als het niet in de wasmand ligt haha 'Ik heb geen sokken meer' Tja. Hoe zou dat nou komen.
Hier ook een man die genoeg mee helpt! Als we samen vrij zijn ben ik wel de gene die sneller iets doet, maar hij doet wel veel in huis. Hij kookt ook op de dagen dat ik werk, gaat door met wassen op de dagen dat ik werk en doet leuke dingen met de kids! Kwa verzorging/opvoeding van de kids laat hij het nog wel eens heeel regelmatig afweten, maar... ik vind het niet erg om zelf meer te doen, heb dan ook graag de touwtjes in handen kwa kids, ik weet het namelijk altijd beter! hahahahahah Ik ben degene die er snachts uit gaat, die kleding koopt, regelmaat erin houd etc. Soms klaag ik wel eens tegen mijn man dat ik zou willen dat hij meer mee helpt met de kids, maar eigenlijk is het niet zo dat ik wil dat hij meer doet, maar dat hij meer waardering ervoor heeft. Dit heb ik ook tegen hem gezegt, kreeg een heeeel lief antwoord. Maar soms zeur ik er nog wel over hoor, maar dan wel tegen hem zelf!
ik werk niet ik doe bijna alles in het huishouden maar mijn man is niet vies van dingen doen haha maar ja ik werk niet dus ik moet meer doen toch hi hi maar kan het wel begrijpen als je beide werkt dat je de taken verdeelt dat zou ik dan ook zo willen ik denk ook wel dat het zo in is geslopen als je dat doet uit fatsoen ofzo
Hier wel oke, mijn man is opgegroeid met 2zussen, echte poetsmiepen dus hij doet ook regelmatig mee helpen stofzuigen dweilen, de ramen. De afwas het koken ons zoontje komt op mij neer. Ik kan me soms zo ergere dat hij niks doet voor de kleine, dan zegt ie weer ( terwijl ik bijv aan het koken ben ofzo) schat hij heeft gepoept, dus met andere woorden verschoon hem eens, breng hem eens na boven etc. en als hij thuis komt ( hij werkt op dit moment niet) en ik heb een dag niks gedaan of ik heb in me hoofd om te poetsen als de kleine in bed ligt word ie boos dat ik niks gedaan heb en gaat hij het zelf doen, tsjaa hij hoeft natuurlijk niet te verwacte dat ik hem dan uit ga leggen ho ik het eigenlijk wilde doen, laat hem ma lekker poetse dan haha. Verder heel tevrede met mijn man als ik iets vraag doet hij het meestal wel( soms wel eens fff moet dat??!!) mjaa hoort erbij zal ik ma zeggen. Oja mijn man verwacht trouwens wel altijd dat ik alles doe, hij zegt dan ok ja ma jij bent tog de vrouw jij moet dat tog doen dat hoef ik je tog niet te vragen of zeggen.... pfff tsjaaa ik ben met een Turk getrouwd, probeer hem vaak uit te leggen dat at zo dus niet meer werkt hiero en dat ik zo dus egt niet ben opgevoed mjaa maak hem dat maar ens duidelijk........
Wij werken allebei. of ik de namiddagploeg of hij de morgenploeg. Nooit zijn we samen in de week dus. Ik poets , doe het huishouden laten we zeggen maar mijn vriend helpt toch wel goed mee. hij zorgt (meestal ) dat alles er netjes bijligt, kookt altijd want ik bak er niks van maar het merendeel doe ik wel.
@pixiehollow... wat een vent :S sorry, zou bij mij niet pikken! ik zou zelf in staking gaan tot hij zegt wat is het hier een bende en dan zou ik zeggen: nou begin maar eens op te ruimen dan, want zolang jij mij niet helpt doe ik helemaal geen zak meer! na 1 week friet geeft hij wel toe hoor! pff zou echt niets voor mij zijn!
We werken hier ook allebei, maar ik doe het hele huishouden. Het is er een beetje bij ingeslopen ( is dat een normaal nederlands woord? ) Toen we pas samenwoonden, deed hij veel meer! Vergeleken met nu. Kwam ik thuis, dan stond het eten klaar of was er gezogen. Maar ik ben nog al een pietlut en wil alles precies zo hebben, zoals ik het wil, dus doet hij maar niets meer om mij maar niet te ergeren, lief he haha! Nee, maar als ik het vraag dan doet hij wel hoor, maar hij zal niet uit zijn eigen de stofzuiger pakken!
Ik denk ook dat vrouwen het stoer vinden dat ze een 'echte mannelijke man' hebben, die echt niks doet in het huishouden. Nou, zonder mijn man was ik gillend gek geworden. Ik doe wel veel meer maar ik werk ook maar 2 dagen. Maar zijn kleren strijken en brood smeren, doet hij zelf. Net als af en toe eens stofzuigen, koken, dweilen.
ik val niet helemaal onder je doelgroep, want ik ben thuisblijfmoeder en vriend helpt wel wat in het weekend, maar ik ben wel een van die klaag moeders. het probleem is hier vaak dat hij of de excuus gebruikt dat hij gewerkt heeft deze week (en ik doe natuurlijk niks, want door de week maken de kabouters schoon en de katten zorgen voor mijn kinderen ) en daarom niks hoeft te doen. als hij wel wat doet, tsja, niet lullig bedoeld, maar hij kan het gewoon niet. als ik vraag even een sopje te maken zodat ik kan dweilen, krijg ik koud water met afwasmiddel. als ik vraag of hij het fornuis schoon wilt maken, doet hij dat met babylotion doekjes, want die zijn toch ook vochtig? stofzuigen? nee hoor, gewoon de bezem (voor buiten!) er even grof doorheen. dan heb ik al gauw zoiets, laat maar, ik doe het zelf wel weer.. leuk, nee absoluut niet, maar wel nodig. oke, ik ben thuisblijfmoeder, dus ik zorg voor het huishouden, maar het is toch een kleine moeite je sokken in de was te gooien? moet er wel bij zeggen dta hij bijna iedere dag kookt, hij kan het goed en vind het leuk, maar de rest komt allemaal op mij neer.
Nou ik vind er niks fijn aan hoor dat mijn vriend niet veel/niets in huis doet. Ik vind het verschrikkelijk k*t juist! Gelukkig gaat het stapje voor stapje beter, gisteren heeft hij nog gestofzuigd en nu is hij naar de AH om kipfilet want die is in de aanbieding. Toch weer 2 kleine dingetjes!
voor de thuisblijf moeders die het antwoord krijgen: ik heb een hele dag gewerkt... 1 oplossing, pas uitgeprobeerd en werkt prima! mijn moeder kwam mij om 9u ophalen sochtends en we gingen lekker stadten. ik had schoonmoeder al verwittigd dat ze hem niet moest gaan helpen!!! en manlief was dus een hele dag alleen met de kinderen. toen ik savonds thuis kwam en hij vroeg een glaasje drinken zei ik: ik heb een hele dag in de stad gelopen en ben moe hoor! zijn antwoord: een hele dag met de kids bezig zijn... dat is pas vermoeiend! Sindsdien zegt hij niet meer: ik heb een hele dag gewerkt en ben moe ik denk dat hij niet nog zon uber druk kids dagje wil haha
ook steek ik het wel is zo op: Staart maken. dan plukjes haar pakken, niet te dik! en dan rond draaien tot hij helemaal op krult en dat dan vast maken. best veel werk maar voor dikker haar blijft dit wel het beste zitten vind ik. zal eens kijken of ik er een foto van heb! hier heb je wel echte klemmetjes voor nodig! dus van die klauwtjes zeg maar, geen gewoon schuifspeldjes!