zwanger maar niet het gevoel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door blackrose88, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Hoi meiden

Ik wil dit even kwijt ik ben nu 9weken en een paar dagen zwanger,
    Ik heb met 5weken en 6dagen me eerste echo gehad en daar klopte het hartje al heel goed,
    Met 8weken en 4dagen had ik weer een echo ivm de erge buikpijn die ik had, ook op die echo klopte het hartje super goed en de kleine was al lekker gegroeid,
    Ik bleek blaasontsteking te hebben vandaar de pijn in me buik/blaas

Maar nu de reden van dit topic,
    Ik voel me totaal niet zwanger, ik heb geen enkele zwangerschaps symptoom en door dat ik van mezelf al een aardige buik heb (heb overgewicht) zie je ook nog geen beginnende zwangerschaps buik,

Ik snap alleen niet waarom ik totaal geen zwanerschaps gevoel heb,
    Je leest echt zo vaak (ook op dit forum) dat als er iemand zwanger is diegene zich gelijk echt zwanger voelt maar ik heb dat niet,

Ik voel me in alles nog net zo als dat ik niet zwanger was

Ben ik nou de enige of komt het vaker voor?

2. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Volgens mij is het best normaal hoor!
    Ik had in het begin wel zwangerschapsklachten (erg moe en misselijk) maar voelde me niet Zwanger, eerder gewoon moe en misselijk.

Was daardoor soms ook bang dat het kindje overleden was in mn buik, dat ik me niet zwanger voelde omdat ik ook niet meer zwanger was. Maar dit was achteraf nergens voor nodig. Las achteraf van meerdere meiden die zich niet meteen een zwangere mama to be voelden.
    De ene persoon voelt zich meteen zwanger, bij de ander moet dat gewoon even groeien:) Op een gegeven moment wen je aan het idee, gaat je buik groeien en voel je je kindje schoppen en dan komt het echt wel denk ik!

3. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Ja de vermoeidheid heb ik ook heel erg maar zag dat niet als symptoom omdat ik voor mijn zwangerschap ook vaak moe was

4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Wees maar blij!!:) ik was echt kotsmisselijk, functioneerde niet meer erdoor.
    Terwijl al mijn vriendinnnen helemaal nergens last van hadden.
    Zo niet eerlijk!!!;)

5. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Heel normaal. Ik heb me ook heel lang niet zwanger gevoelt. Terwijl ik eigenlijk wel heel ziek ervan ben geweest (hg). Pas toen ik de baby begon te voelen drong het meer tot me door. En kon ik ook zonder stress naar een echo toe. Voorheen ging ik namelijk vol stress omdat ik dacht: ik voel me niet zwanger dus zal het wel niet goed gaan met het kindje. Wat achteraf nergens voor nodig was.

En nu met zwangerschapsbuik en al vergeet ik het nog wel eens :p maar dat zorgt nu alleen nog maar voor hilarische momenten. :D

6. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Hahaha ja, soms loop ik langs een winkelruit en kan het nog steeds gebeuren dat ik denk, woow wat een buik!
    Maar voel me nu over het algemeen wel echt zwanger hoor:)

7. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hoi!
    als eerst gefeliciteerd!
    Bij mij is het net andersom; ik ben nu aan de 18e week begonnen(banner klopt niet...), en ik heb nagenoeg nergens meer last van. Behalve van vermoeidheid, maar dat steekt smiddags de kop op, of als ik de dag ervoor het druk heb gehad. Ook heb ik af en toe bandenpijn. Maar voor de rest voel ik me weer helemaal mezelf en vergeet ik soms gewoon dat ik zwanger ben. Ook ik ben geen slanke den, dus mijn buik zie ik ook niet zo hard groeien, maar voel hem wel degelijk zitten. Mijn man vind dat ik al wel een buikje krijg, maar ik zie er nog geen bal van haha! Voel mijn kindje wel bewegen, daar heb ik echt naar uitgekeken, vooral omdat het de 1e weken zo abstract is, je weet dat er leven in je zit, maar je voelt en ziet er nog niks van. Enige wat je als tastbare hebt is een echo-foto. Zo heb ik het tenminste ervaren.
    Ik leef nu naar aankomende vrijdag toe, dan hoor ik hopelijk het hartje weer bij de VK, en nog 2 weken, dan heb ik de 20-weken-echo, erg spannend, hoop zo dat onze kleine gezond is!

Heel veel suc6 met je zwangerschap!

8. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Herkenbaar! Ik vond het op een gegeven moment ook echt niet meer leuk, dat "zwanger-gedoe":D Was echter wel heel blij met idee dat we een kindje krijgen, maar die klachten daardoor konden me gestolen worden. Hoe vaak ik wel niet naar de echo-foto heb gekeken om mezelf er een beetje doorheen te slepen:D
    Ben nu die ellendige 3 maand voorbij en voel me supergoed, afgezien van vermoeidheid en af en toe bandenpijn en slecht slapen. Ook kindje voel ik bewegen, dus dat maakt het helemaal superleuk!

9. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Ik had in het begin ook dat ik mezelf niet zwanger voelde
    maar tot ik misselijk werd en sochtends gal moest overgeven
    of gewoon de wcpot ging knuffelen.

nu ben ik iets verder en de bij de eerste bewegingen voelde ik mijn echt zwanger.

10. Veerle87

Veerle87 Lid

29 jan 2013
    96
    0
    0
    Office Management
    Maastricht
    Je bent niet de enige... Ik ben nu 16 weken zwanger en voel me nog steeds niets zwanger. Geen roze wolk.. niets.. Ook druk maken voor een echo of dat ik niets voel/merk heb ik ook niet.

Qua zwangerschapsbuik: deze begint nu pas te groeien. Zit nu tussen de gewone kleding en zwangerschapskleding in, waarbij ik dus iedere dag een half uur voor de kast staat met de vraag wat kan ik nu aandoen en waar pas ik in :D.

Nu moet ik wel zeggen dat ik altijd een typetje ben geweest dat zich nergens druk over maakt. Meer het gevoel van ik zie het wel, dus misschien dat het daar aan ligt :cool:.

11. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Ja dat druk maken voor een echo heb ik wel, juist omdat ik me niet zwanger voel ben ik voor de echo elke keer stik zenuwachtig omdat ik dan bang ben dat me kleine niet meer leeft

12. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Je moet je maar vast houden aan het idee dat je over een paar maanden lekker op de bank zit met je hand op je dikke buik om de schopjes te voelen en dat je dan denkt: Oja, toen maakte ik me elke keer zo druk, was eigenlijk nergens voor nodig!
    Hielp bij mij een beetje:p

13. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    haha.. herkenbaar.. ik moest er echt aan denken dat ik zwnager was met bepaalde dingen. Bijv eten/ drinbken.
    Zo goed voelde ik me, en zeker de eerste 15 weken was dat zo!
    Daarna was ik wel aan het idee van zwanger zijn gewend, niet dat ze niet gepland of gewenst was, want dat was ze absoluut, alleen, ik voelde me zo gezond, geen kwaaltjes enz..
    Pas van af een week of 30 begonnen mensen het aan me te zien, ik bemn ook te zwaar, maar had een bescheiden babybuik!

14. MSC

MSC Actief lid

27 aug 2011
    109
    0
    0
    Kleding verkoop, in mijn vrijetijd:fotografie, wan
    In mooi Drenthe
    Wat ben ik even blij met dit topic,

net als jou Blackrose88 voel ik me TOTAAL niet zwanger.
    vanavond de intake voor de verloskundige "zolaat ivm medische molen"
    dus ook eindelijk weer een echo...sinds de 9de week niet meer gehad,
    alles was goed toen hoor.
    Maar we wachten al zo lang en nu ben ik eindelijk zwanger en voel ik me niet zo.
    afgelopen week heeft een collega van mij een miskraam gehad met 9 weken...nu ben ik natuurlijk helemaal bloed nerveus....

succes met alles...komt vast allemaal goed.

15. babykonyntje

babykonyntje Actief lid

24 dec 2012
    188
    2
    18
    hey meid,

Ik heb precies het zelfde gevoel erover.
    Ik ben bijna 15 weken zwanger en voel ook geen symptoom alleen moe verder niks en ben soms ook een beetje onzeker.
    Donderdag heb ik een afspraak bij mijn verloskundige gaan we het hartje beluisteren etc. blijft altijd spannend maar heb er goede vertrouwen in!

Groetjesx

16. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    de een heeft het wel en de andere niet. Als het kindje goed groeit is het toch prima. Ik snap dat het moeilijk is maar wees blij dat je heen 9 maanden misselijk bent,
    Succes en geniet ervan.

17. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ik ben 34 weken zwanger en heb een behoorlijke buik maar ik voel mij vaker niet zwanger dan wel zwanger. Tuurlijk voel ik hem bewegen en begint die buik nu zo af en toe in de weg te zitten maar ik heb verder geen enkel klachtje. Ik voel mij hartstikke goed!

Sowieso kwam het echte besef dat er toch echt een kleintje in mij zit pas na de 3D echo met 27 weken, ook nogal laat geloof ik haha! Heel vreemd, misschien ben ik bij voorbaat al een ontaarde moeder maar toen had ik pas echt het besef dat er geen weg terug is en dat er echt iets in mij leeft. Begrijp mij niet verkeerd, ik kijk enorm uit naar zijn komst en alles is al op orde maar toch dringt het niet altijd allemaal evengoed door ;)

Deel Deze Pagina