wanneer houdt deze ellende op? Zo veel ziek sinds kinderdagverblijf!

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door sunshineS1976, 20 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Herkenbaar?
    Ik zit r echt ff doorheen en dl ook.
    Sinds een maand of vijf gaat dl naar het kinderdagverblijf. Maar 1 dag per week. Van de twaalf keer dat ze geweest is (en net zoveel keer bijna thuis moeten blijven) is ze tien x flink ziek geworden. Daarvoor was er nooit iets en was ze ijzersterk.
    Maar het is een drama sindsdien... andere opvang regelen, kinderdagverblijf gwn doorbetalen zelf slapeloze nachten en nu dl die er ook doorheen zit en geen pcm die ze binnen houdt. Ik kan dr gwn niet helpen en voel me zo machteloos.
    Wanneer houdt deze ellende op en zijn ze niet meer zo vatbaar? Het is dat ze het zo ontzettend leuk vindt maar toch heb ik de neiging ermee te stoppen. Misschien kan ze (en ik) het beter handelen als ze vier is en naar school gaat.

2. adi

adi Niet meer actief

Ze komt nu in aanraking met virussen waar ze nog geen weerstand tegen heeft opgebouwd. Er zijn zat kinderen die met 3 jaar naar psz gaan en ook de eerste winter voortdurend ziek zijn.
    Dit betekent voornamelijk dat ze voorheen veel minder in aanraking kwam met virussen en andere kinderen, en niet zozeer dat ze sterk was.

Onze kinderen waren het eerste jaar op kdv ook erg veel en vaak ziek. Maar sindsdien amper meer, ook niet na overstap op bs.
    En eerlijk gezegd heb ik het liever dat ze die eerste maanden op kdv hadden meegemaakt, dan dat ze halve eerste schooljaar zouden moeten missen.

3. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Bij onze dochter heeft dit lang geduurd, ze bouwde gewoon niets op en werd alleen maar zieker. Ik ben structureel (nu al ruim een jaar) echinaforce junior van Dr vogel gaan geven. 1 X met vit C, 1 x normaal + een multivitamine van optimax en ze is echt nooit meer ziek.

4. koala28

koala28 Niet meer actief

Hier zijn beide jongens de eerste 2,5 jaar dat ze bij het kinderdagverblijf waren heel vaak ziek. Ze komen gewoon met veel virussen in aanraking. En dat ze het bij het kinderdagverblijf hebben gehad vind ik alleen maar fijn. Nu op de basisschool heeft de oudste nergens last van. Terwijl een boel kindjes die niet naar kinderdagverblijf en/of Peuterspeelzaal zijn geweest, nu op de basisschool veel ziek zijn.

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier vanaf 3 maanden 4 dagen naar de creche. Ze heeft alle ziekte (5e,6e etc) gejad wat ze ook moeten hebben masr tussendoor bijna nooit. Denk 3xwaarvan 1x een goede buikgriep.

wat bij ons op viel was dat bv kindjes veel minder vaak ziek waren dan kindjes die alleen de fles kregen.

6. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Of bv kindjes minder vaalk ziek zijn weet ik niet maar mijn kleintje is wel sneller beter dan ikzelf. Ik had me erop voorbereid dat hij vaak ziek zou zijn als hij naar de creche zou gaan maar ik was er niet op voorbereid dat ik zelf ook elke keer aan de beurt ben. Ik ben echt al sinds juni constant aan het snotteren.

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Mijn meisje zit sinds ze 4 maanden is op het kinderdagverblijf 3 dagen per week. We hebben haar 1 keer op moeten halen omdat ze koorts had en hangerig vanwege een loopoortje en tandjes, verders is ze ik denk toch wel een maand of 3 volcontinue neusverkouden geweest (ff afkloppen, dat is al een goeie maand weg) en verders klaar.

Of ik heb een extreem sterk meisje of het kinderdagverblijf heeft niet zoveel zieken ... misschien als ze over een half jaartje doorschuift naar de verticale groep dat het komt. Ik ben alleen maar blij dat ze het eigenlijk niet in het eerste jaar heeft gehad, ik denk (hoop) dat als ze wat ouder is, dat ze ook wat sterker zal zijn om het te doorlopen.

Ach ... we zien wel.

Oh ... en ze krijgt exclusief de fles ...

8. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Het was hier het eerste half jaar psz ook aan de lopende band.. Ik heb haar toen zelfs 2 weken thuis gehouden om iig weer iets aan te sterken. Toen ging het stukken beter weer :)

En sinds haar amandelen eruit zijn is ze ook niet ziek meer geweest.

9. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    mijn oudste was het eerste halfjaar kdv ook nonstop ziek, daarna was het ineens helemaal over en is hij nooit meer ziek geweest!
    We waren zelf ook de hele tijd ziek toen trouwens, dat was nog het vervelendst, dat we bijna een halfjaar lang afwisselend met het hele gezin (buik)griepen in alle soorten en maten hadden.. echt een horror-winter was dat! Maar hij heeft 2 jaar bv gehad, dus daar lag het echt niet aan!
    Mijn jongste gaat nu een maand naar het kdv en is nog niet 1x ziek geweest sindsdien (ff afkloppen).. misschien komt het omdat ik al afweerstoffen heb meegegeven tegen al die virussen, die ik inmiddels al ken.

10. Rostie

Rostie Actief lid

23 jun 2014
    199
    0
    0
    Beide kids gaan vanaf 3 maanden naar het kdv voor 3 dagen.
    Amper ziek jongste nog nooit griep gehad en december word ze 3.
    Ik denk dat het komt Door de bv die ik 6 en 9 mond heb gegeven en dat ze via mij genoeg afweerstoffen binnen heeft gekregen.

11. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Hier duurde het een maand of 9 en nu is ze nooit meer ziek. Het was echt behelpen, andere opvang regelen, dagjes vrij nemen hier en daar, erg lastig. Ze heeft nu bijna alles gehad geloof ik, dus ik hoop dat het nu goed blijft gaan.

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier ook een bv-meisje (tot 16 maanden) en ook nooit ziek tot ze begon op de creche met 18 maanden. Ze heeft griep gehad, waterpokken en oorontsteking, waarvan de twee laatste het hevigst waren (5 dagen goed ziek). Maar verder herstelt ze toch heel snel en was het na de winter wel weer goed te doen.

13. misa

misa Niet meer actief

Ja dat hoort er jammer genoeg vaak wel bij. Bv of fv, kindjes moeten bepaalde afweer opbouwen door ziektes te krijgen. Over een paar maandjes kan het wel weer heel anders zijn. Misschien zoals eerder geschreven: goed wat extra vitamines geven?

14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier duurde het ongeveer een jaar. Mijn ouders pasten in die tijd ook 1 dag per week op en die werden er ook ziek van, elke keer als ons kind daar geweest was, waren zij de volgende dag verkouden.

En ik gaf en geef ook heel lang bv, dus dat hielp er ook niet echt tegen, hoewel ik niet weet hoe erg het anders natuurlijk geweest zou zijn, haha.

Ik moet wel zeggen dat het bij de tweede en derde minder heftig was. Die kregen natuurlijk al vanaf het begin van hun oudere broer(s) allerlei virussen door, dus die waren er al een beetje aan gewend voordat ze op het kdv kwamen.

Volhouden dus, het gaat ooit over. En als ze nu niet naar het kdv gaat, maar pas met 4 jaar naar school, moet je dan alsnog heel die immuun-wordt-cyclus door, dus het helpt niets om het uit te stellen.

15. moontjemoon

moontjemoon Niet meer actief

3 kids met de fles, 3 dagen kinderopvang vanaf maand 4.. enkele keren ziek, maar eerder van iets wat wij mee naar huis hadden genomen dan op het KDV.

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn kids zijn alle drie vanaf een week of 12 twee dagen per week naar het kdv en zijn eigenlijk nooit ziek. De oudste twee hebben 2-3 mnd bv gekregen, de jongste nu al bijna 11 maanden.

17. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het doet er echt niets toe, dat bv geven en het oppakken van virussen.
    Mijn zoon heeft bijna 4 jaar bv gehad en ging met 14 maanden 1 dag p/wk naar het kdv, werd dan twee dagen later verkouden en als het weer bijna over was, mocht hij weer.

Na 1,5 week school snotterde hij weer iedere dag. Hij is net als zijn moeder enorm gevoelig in zijn luchtwegen. Gelukkig heeft hij nooit last van zijn oren!

Maar vaak ziek als met koorts en niet willen eten enzo is ons vreemd.

18. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier ook loopneuzen en soms hoesten, maar niets van buikgriep ofzo (gelukkig!) Man en ik hebben daar ook zelden last van.

19. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Onze man snottert veel als ie naar het kdv is geweest, maar echt ziek wordt ie niet. (gaat een dag per week en als ie geweest is, begint het gesnotter, na een paar dagen over en dan gaat ie weer naar kdv. Mooie cyclus ;))

Echt ziek is ie nog nooit geweest en dat met alleen maar flesvoeding..

20. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

ik snap dat bv nooit zo; dat het zoooooo goed is.
    Ik heb mn dochter t ook gegeven helaas snel geen melk meer maar elke druppel die ik had kreeg ze. Tweeling wil ik ook geven n hopelijk gaat het beter nu.

Maar weerstand heeft r niet veel mee te maken denk ik.
    Mijn man een jaar bv gehad en hij is altijd verkouden.
    Ik heb alleen maar flesvoeding gehad en ik ben nooit ziek.
    Die vlieger gaat echt niet altijd op. Eerder niet dan wel denk ik.

Mn dochter is nu al paar wkn geweest zonder ziek zijn. Lijkt de betere kant op te gaan!

Deel Deze Pagina