Hoi iedereen.... Ik moet binnenkort voor de 2 jaars controle met ons zoontje , En vroeg me af wat ze precies gaan doen en vragen ? Moet ons zoontje ook wat gaan uitvoeren ? Weet namelijk vrijwel zeker dat hij op commando niks doet haha.... Hij zegt ongeveer 25 woordjes nu en is 25 maand nu... Wat zijn jullie ervaringen ? ( heb zelf niet zo'n hoge pet op van de mensen daar ) 🙈
Ik vond het weinig voorstellen, wij zijn met 25,5 maand geweest. Ze moest een toren bouwen van blokjes, minimaal 3. Een bal gooien en bij een pop verschillende lichaamsdelen aanwijzen. Verder keken ze zoals altijd naar ogen, longen luisteren ed.
Aaaaah gelukkig dat kan hij allemaal Weet alleen zeker dat hij daar weigert en die vrouw heel raar gaat staan aankijken haha kan er nu al om lachen stiekum 😂🙈
Wij moesten met 2 jr en 3 mnd. Ze moest inderdaad een torentje bouwen en een bal van de grond oppakken. Verder keek de arts naar haar ruggetje en hart/longen. Verder kwam de taalontwikkeling ter sprake. Ik stelde een vraag over de zinsbouw toen zei de arts "oh ze praat al echt in zinnen van meer dan 2 woorden?" Eh ja... En toen typte ze in; praat al goed. Antwoord op mijn vraag heb ik later op internet gevonden.. Behalve de onderzoekjes naar de lichamelijke ontwikkeling stelde het weinig voor, maar goed wij hebben een kind wat zich normaal ontwikkelt.
Onze oudste zoon is ook niet zo van het uitvoeren van opdrachtjes van een vreemde. Bij ons consultatieburo gaan ze hier wel goed mee om. Als hij iets niet wilde doen, vroegen ze aan mij of hij thuis bijvoorbeeld wel een torentje van blokken bouwde. Dan vonden ze het ook goed. Ook de ogentest met 3 jaar was hier geen groot succes... Mijn zoon wilde perse niet die rare bril op. Toen mocht ik hem op schoot nemen en met mijn hand een oog afdekken. Ze zijn wel wat gewend.
Oh ja, de spraak kwam ook nog even aan bod, maar aangezien dochter in de wachtruimte druk aan de klets was, had de arts dat al gezien en zei alleen dat ze een mooie kletstante was. Hier was een nieuwe arts, en deed alles op een speelse manier, dus niet; kun jij een toren bouwen maar blokjes werden neergezet tijdens gesprekje met mama en dat vond dochter interessant dus ze ging uit zichzelf stapelen. Idem met de bal die lag in de hoek en er werd gezegd, ik ben de bal kwijt weet jij waar die is.... Dus dochter enthousiast erheen en pakken en naar de dokter gooien. Als ze hadden gezegd je moet even een toren bouwen enz... Was er hier ook weinig van terecht gekomen.
Bij ons vroegen ze alleen of ze een torentje kon bouwen, hoefde ze dus niet te laten zien. Wel bij een pop de lichaamsdelen aanwijzen. Verder over de spraakontwikkeling; tweewoordzinnetjes.