recepten

Discussie in 'Voeding' gestart door talia, 17 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    wilde vragen of misschien iemand een goede link of site weet met recepten voor tijdens de borstvoeding ik heb wat lopen zoeken op internet maar vind niet echt iets, had wel een goed boek gevonden maar die lijk ik nergens te kunnen bestellen.
    alvast bedankt

    groetjes Talia
     
  2. Sjalleke

    Sjalleke Fanatiek lid

    21 okt 2005
    2.150
    401
    83
    Talia, als je in je zwangerschap alles hebt gegeten kun je dat nu ook... Je kindje heeft in je buik meer meegekregen dan het nu van de borstvoeding zal merken :)
    Gewoon lekker eten dus!
     
  3. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Inderdaad kun je i.p gewoon alles eten , maar met mate.
    Dat advies kreeg ik van de kraamverzorgende en de kids hebben nergens last van gehad. Geen krampje te bekennen.

    Kwebbeltje
     
  4. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ok heel erg bedankt want hoorde al van veel familieleden dat zoveel dingen niet mag, geen bonen, spruten, uien, look, prei, koffie, thee, geen zuur, niet pikant.
    ik had zoietsvan dan wil ik wel een lijst met wat ik wel mag eten.

    groetjes Talia
     
  5. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Bakerpraatjes hou je altijd. Ze weten het allemaal wel te vertellen.
    In principe moet je gewoon alles dooreten wat je normaal ook eet. Wat ik zelf altijd heb gedaan is gewoon dooreten maar als je kleintje erg veel last van krampjes heeft kun je altijd voor de zekerheid scherpe kruiden of bv uien in mindere mate gebruiken.
    Van een huilend kind wordt niemand blij en het geeft extra stress.
     
  6. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Zoals al is gezegd kun je in principe alles eten.
    Maar als er krampjes of iets dergelijks bij komen, kun je eens bepaalde dingen uit het menu schrappen.

    Er zijn kinderen die helemaal nergens op reageren en er zijn kinderen die wel op dingen reageren.
    Het is gewoon een beetje uitproberen.
     
  7. Marije

    Marije Actief lid

    17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Mijn oudste kon gewoon overal tegen. Mijn jongste dus absoluut niet, ook al had ik gewoon gegeten tijdens de zwangerschap, zoals ik normaal ook doe, maar toen zij BV kreeg geen: knoflook, ui, kolen, chocola, citrusvruchten(sappen), scherpe kruiden, paprika chips (of andere gekruide chips) Pas na een maand of 6 werd het beter, kon ik beetje bij beetje weer dingen terug op mijn menu zetten.
     
  8. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Ik weet geen link of site met recepten voor als je borstvoeding geeft, wat ik je wel kan zeggen is dat je gewoon zo normaal mogelijk moet eten zoals je altijd gedaan hebt, met inachtneming dat wanneer je kindje krampjes krijgt je weet o s..t ik heb pizza gegeten ( om maar even wat te noemen) zodat je weet dat je dat beter even achterwege kan laten.

    Niet elk kind is hetzelfde, ik kon die paar weken dat ik bv gaf alles eten behalve bloemkool, zodra ik bloemkool had gegeten hadden ze echt krampjes (allebei) dus dat was eigenlijk het enige wat ik die paar weken dat ik bv heb gegeven achterwege heb gelaten, en mijn dochtertje had krampjes als ik sinaasappelsap (vers) had gedronken. Dus het is gewoon even aankijken van of hij krampjes krijgt en zo ja wat je gegeten gedronken hebt.

    groetjes
     
  9. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    http://www.eveangezondheidswijzer.nl/{9b230514-7f14-4293-a7a5-56b4d036c36f}/d_cm7035

    hier een link naar een pagina waar je even kan neuzen
    misschien heb je er iets aan

    succes

    onder: Borstvoeding en voeding moeder, want ik zie hij opent alleen hun site niet de pagina waar het staat :)
     

Deel Deze Pagina