Huis te koop.....en dan???!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Brigit, 3 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Als het goed is staat eind deze week ons huis te koop, echt heel spannend. Ik hou er maar rekening mee dat het nog 2 jaar kan duren.
    Maar toch ben ik al beetje om mij heen aan het kijken, vooral omdat we weg willen uit deze regio, regio den haag.

Mijn man werkt in rotterdam en het zou fijn zijn als het ong een half uur rijden is voor hem. Nou had hij het over zeeland maar een vriendin raad dat weer af. Hier heel veel mama's uit verschillende plaatsen, waar is het nou leuk wonen en kindvriendelijk.:):D
    Wij zoeken eigenlijk de rust op, stadsleven is niks voor ons.
    Misschien zoek ik wel iets wat niet bestaat, maar het lijkt mij heerlijk om ergens te wonen waar mensen elkaar nog groeten, waar je niet aangevalln word als je te lang naar iemand kijkt. :)-> ja sorry is echt af en toe te erg hier bij den haag) of krijgt te horen wat mot je. Waar mensen elkaar nog helpen als er iets gebeurt enz
    En nee tuurlijk niet iedereen in den haag is zo maar wel veel.

Dus....ben erg benieuwd waar het leuk wonen is en niet zo druk :D

2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij komen net van de Zuid Hollandse eilanden vandaan. Ik heb er zelf (gelukkig) maar 2 jaar gewoond. Als je er oorspronkelijk vandaan komt, zal het best leuk zijn. Maar Rotterdam (en eigenlijk alles) is evengoed ver weg. Ik werkte zelf in Bergschenhoek en was daar op normale kantoortijden zeker 3 kwartier voor onderweg (zonder file). Het is wat goedkoper wonen als bijv. omgeving Rotterdam, maar wij hebben er bijv. ruim 4 jaar over gedaan om ons huisje kwijt te raken. Toevallig gaan we vrijdag naar de notaris. Er zijn zoveel meer leuke plekken. Wat wij deden was geregeld eens de auto in stappen naar zomaar een plaats en rondkijken. Uiteindelijk zijn wij in de regio Breda terecht gekomen. Als ik nu een half uur rijd, ben ik Rotterdam al bijna voorbij :) En je hebt alles in de buurt. Heerlijk!

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Een half uur vanaf Rotterdam, dan kom je niet heel ver, denk ik. Zowieso sta je rondom rotterdam al een half uur in de file vrees ik. Maar ik pb je even.

4. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Rhoon, Poortugaal (gemeente Albrandswaard)
    Berkel en Rodenrijs.

5. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Ik woon in dordrecht ik vind het hier niet druk ligt ook aan de wijk waar je gaat wonen

6. juffie81

juffie81 Bekend lid

7 aug 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Idd.. Ik woon in Poortugaal en het is nog een beetje dorps..ook wonen hier 'nette' mensen..
    Wij wonen hier prima en zijn lekker snel in Rotterdam. Al ligt wel vlakbij de industrie en Rotterdam Zuid.

7. juffie81

juffie81 Bekend lid

7 aug 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    En anders is Oud-Beijerland misschien wel leuk..

8. tuc

tuc Niet meer actief

Ik woon in west brabant...afhankelijk van waar je moet zijn in r'dam is het 30-45 minuten. Ik vind het een heel gezellige fijne mentaliteit hier.

9. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

Ik kom oorspronkelijk uit Breda
    Maar ben naar Fijnaart gegaan nog geen 30 min van Rotterdam af
    En bevalt me prima klein dorpje
    Je bent zo in Rotterdam, Breda, bergen op zoom
    Voor de kinderen nog wel redelijk wat te doen hier
    Scholen op loopafstand

10. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Geen idee, we wonen in Limburg. Wil je wel graag succes wensen.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Zeeland is juist erg relaxed ( afhankelijk van welk dorp, sommige plekken zijn nogal nors tegen import... ) maar wel verder als 30mn van Rotterdam... Hoewel ik 't in mn nachtdiensten wel haalde, in 40 minuten van rotterdam naar zeeland.... Wel met een vliegende vaart...

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

vind de tip van stap gewoon eens in de auto en ga rijden. Door plaatsen, vaak kan je al heel veel aan een omgeving zien. Bevalt iets je zo uit de auto, stap uit in het centrum en loop gewoon eens een rondje.

13. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties!!! Super :D
    Nou ja mag ook wel iets meer zijn dan 30 minuten reistijd, als het maar geen uur is. Voor ons is het woongenot toch ook wel erg belangrijk.
    Ik heb idd ook tegen ml gezegd we moeten gewoon eens uitstapjes gaan maken die kant op en eens kijken wat nou leuk is. Mijn man vind zeeland erg leuk maar ja het kan er leuk uit zien maar we weten natuurlijk niet hoe de mensen daar zijn en ook of we er wel met open armen worden ontvangen. We hebben 2 honden dus het is dan heerlijk om weer beetje natuur te hebben waar we lekker kunnen wandelen, en voor de kleine meid is dat natuurlijk ook heerlijk.
    Ik ga vandaag eens even kijken naar alle plaatsen die jullie hebben opgegeven, leuk!!! :D
    (Zit nu aan picoprep laxeermiddel, moet over paar uur darmonderzoek. Daarna alle tijd om eens even lekker te surfen op internet :) zonder een klein meisje die alle aandacht wil. Die gaat lekker met papa op stap)

Nogmaals bedankt voor alle tips!!

14. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Zeeland red je echt niet in 30 minuten hoor, zeker niet in de spits...hou rekening met zeker een uur...
    Denk dat je dan beter zou kunnen kijken naar plaatsen langs de a29 richting bergen op zoom ;)
    Of toch meer in de buurt van rdam zoals bijv, pijnacker, berkel en rodenrijs etc.

Hier in vlaardingen heb ik eigenlijk alleen maar goede ervaringen op dat gebied, ligt misschien ook wel aan de wijk

Maar heb heel vroeger in drenthe gewoond, en het liefste zou ik die kant op gaan, zeker nu met ons meisje, maarja....zie daar dan maar eens een baan te vinden....

15. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Wij willen ook verhuizen naar regio rotterdam. Zit nu in de noordkop en vind er niks aan......
    Wat ook leuk is en dichtbij rotterdam is Hendrik Ido Ambacht of Ridderkerk.....

16. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Even over Zeeland, ik ben van de andere kant van het land verhuisd naar Zeeland. Ik werd er met open armen ontvangen, terwijl vriend en ik beiden buitenstaanders zijn (als van, komen allebei niet uit Zeeland en hebben hier ook geen familie oid). Nog nooit zo'n vriendelijke en warme mensen meegemaakt en we hebben op heel wat plaatsen in NL gewoond (Rotterdam, Den Haag, Bergen op Zoom, Etten-Leur, Papendrecht en verschillende plaatsen in Limburg). Ook wij waren vantevoren huiverig, maar helemaal niet nodig dus :)

Heel veel succes!

17. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

bedebk wel dat Zeeland leuk is en heel aantrekkelijk voor meer mensen in de zomer. In de zomers staan er vanuit Rotterdam flinke files naar huis.

18. Esvre

Esvre Actief lid

28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik woon zelf in Zeeland en vind de mentaliteit hier over het algemeen prima hoor ( sommige kleine dorpen zijn wel behoorlijk 'ons kent ons' maar met een beetje goede moed kom je er wel tussen hoor. Maar idd, 30 min naar Rotterdam ga je niet halen (zeker niet als je de files incalculeert rond R'dam. Ik woon zelf dicht tegen de grens met West Brabant en geniet hier echt van de rust en ruimte.

Plaatsen als Berkel en Rodenrijs, Pijnacker e.d. (Ik kom oorspronkelijk uit die regio) vind ik nog steeds erg volgebouwd en druk.. Maar ik ben bang dat als je een korte reistijd wil die kant op dat je het niet heel veel verder kan zoeken.

19. JD74

JD74 Bekend lid

17 sep 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Ik denk dat je echt het beste zelf kunt gaan onderzoeken hoe het voor jou voelt! Het is zo persoonlijk waar je je lekker voelt. Ga eens rond rijden, doe een drankje in een lokaal tentje, praat met mensen. Is nog leuk om te doen ook! :)

Ik ben zelf opgegroeid in West-Brabant en voelde me er nooit thuis. Na ruim 10 jaar in Amsterdam te hebben gewoond, vind ik Den Haag nu juist heel vriendelijk en relaxed! Zo zie je maar... :D

In elk geval succes met de verkoop en geniet van het oriënteren! Tijdelijk huren is anders altijd nog een optie mocht je twijfelen over een gemeente of wijk. :)

Deel Deze Pagina