Vinger in keel steken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door aukie, 28 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Hoi allemaal,

Even een vraagje. Mijn geachte zoon vertoont wat boulimia neigingen. Hij steekt soms dingen in zijn keel en gaat net zo lang door tot hij kokhalst. Afhankelijk van hoe lang geleden hij heeft gegeten, moet hij soms dan ook een beetje overgeven.
    Ik heb natuurlijk al gecheckt of hem niet iets dwars zat in zijn keel ofzo, maar gezien de frequentie en de tijdstippen dat hij dat doet heb ik die mogelijkheid uitgesloten.

Wat ik nu natuurlijk wil weten is of iemand dit herkent en of het overgaat :)

groet.

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn oppaskindje deed dit ook, wij hadden het idee dat hij ineens in de gaten had dat zijn lichaam dit ook kon (kokhalzen dus) en dat hij dat wel interessant vond. Na een tijdje hielt hij er weer mee op.
    Veel sterkte, tis een rotgezicht he :(

3. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ja hier ook! Ik heb er geen aandacht aan geschonken en het was binnen twee weken over. Ik denk dat als je er aandacht aan schenkt, of als je het verbied alleen maar heel interessant blijft om te doen. Ik denk dat het niets met boulimia te maken heeft, maar gewoon met het ontdekken van de eigen lichaam. Mijn twee neefjes deden dat pas met ruim een jaar, dus ik denk dat onze jongens er vroeg bij zijn met het testen van hun kokhalsreflex haha.

4. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Hi Dames, dank voor je reactie. Ik denk ook niet dat het iets met boulimia te maken heeft hoor, was slechts 'a matter of speaking'. Ik vermoedde ook al dat het te maken had met het ontdekken van zijn lichaam, maar ik had er nog nooit iemand anders over gehoord dus wilde even weten of het heel erg ongewoon was of niet :)

5. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

op de creche waar ik werkte is dit heeeel herkenbaar. De ene doet dat wel en de andere niet. Ze gaan natuurlijk ook voorwerpen in hun mond steken.

6. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    hier hetzelfde gehad! Daimy deed het op een gegeven moment echt de hele dag door, net of ze het een lekker gevoel vond :(
    maar ik had ook wel het idee dat ze het om de aandacht deed, want mama schrok iedere keer natuurlijk van die rare kokhalsgeluiden.
    Dus sinds een week of 3 geleden zijn we het ook gaan negeren en nu doet ze het opeens bijna niet meer.

Grappig om te lezen dat dus meer kindjes dat doen, ik had het ook nog nooit gehoord.

7. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier precies zo... net zolang doorgaan tot hij kokhalst..

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Ja, hier ook hoor, gewoon geen aandacht aan besteed, de lol was er toen snel af.

9. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    ik wilde net een vraag hierover openen idd..ik had laatst een bericht gepost dat meneer hier zoveel spuugt..wat doet hij nu..zn hand zo ver (het liefst beide handen) in zn mond en dan komt er vanzelf melk..is heel normaal zo te lezen :) is wel echt vervelend i have to say en hij vind het prachtig

10. taatje85

taatje85 Bekend lid

12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    Ja heel herkenbaar idd. Jim heeft dat ook gedaan.. Alleen heb ik het idee dat ie dat doet als ie teveel heeft gegeten.. Hij deed het namelijk steeds na t avondeten.? Verder nooit eigenlijk.. maar dat was na een paar weekjes ook over.. ook een soort van aandacht trekken denk ik. heb het ook gewoon genegeerd.
    kus bloem

Deel Deze Pagina