Hoe laat naar bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marina, 24 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marina

Marina Lid

7 jun 2006
    16
    0
    0
    Hallo,

Ik lees hier bij meerdere berichten dat jullie je kindjes zo tussen 7 en 8 in bed leggen maar mijn dochtertje van bijna 15 weken wil dan echt niet slapen... (ja een kwartiertje) Nu gaat ze met de laatste voeding naar bed (ongeveer tussen 22-23 uur) Het maakt niet uit of we haar eerder in bad doen zo rond de voeding van 7 uur of bij de laatste voeding. Het wordt altijd huilen /krijsen. Terwijl als wij ook na de laatste voeding naar bed gaan ze vrijwel direkt in slaap valt en dan heerlijk doorslaapt tot 8 uur. Ik word er een beetje onzeker van of het wel goed is wat wij doen :(

Groeten
    maria

2. Niet meer actief

misschien is je timing nog een beetje off. Observeer je kindje en kijk wanneer ze wat tekenen gaat vertonen van moeheid en leg haar dan pas weg. Het kan net zo goed zijn dat zij pas om 19.30 wil gaan slapen of juist eerder...

En met 15 wkn legde ik de kleine ook niet altijd in het bedje om 19.00. Lekker bij mams of in de wieg..

3. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik denk ook dat je het beste even goed kunt kijken wanneer ze moe wordt en probeer ook om de kleine misschien vanaf een uur of 4/5 niet meer te laten slapen?

Evi slaapt 's-middags van 1 tot half 4 ongeveer en slaapt daarna meestal niet meer, of maar een half uurtje.
    Ze gaat dan om half 7 in bad, kwart over 7 fles pap en dan naar bed en daar komt ze de volgende ochtend om 8 uur pas weer uit.

Succes! ;)

4. Jenny

Jenny Fanatiek lid

14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hallo,
    Ik weet niet of het voor jullie vervelend is, maar als mn baby heel de nacht doorslaapt zou ik het niet erg vinden dat hij savond niet zou slapen. Tot 8.00 in de ochtend doorslapen is wel heel fijn.

5. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Die van ons is 22 mnd, maar zijn ritme is ongeveer een 1/2 jaar hetzelfde.
    Hij slaapt 2 uur overdag en rond 22.00 gaat hij naar bed en rond 7 uur staat hij op. Maar hij is door de creche regelmatig verkouden en dan wordt hij idd 's nacht wakker en komt ie bij ons liggen.
    Ik zou zeggen kijk even hoeveel slaap ze nodig heeft. Sommige kinderen hebben gewoon minder slaap nodig. Trouwens in de familie van mijn man slapen ze "gewoon" minder als bij ons in de familie. Mss bij jullie ook een familie trek? En mijn zus slaapt 's ochtends nooit uit. En haar dochter dus ook niet.

6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn dochter ligt pas sinds ze een maand of 9 is om 19.15 in bed (tot minimaal 9u) tot die tijd was ze juist savonds veel wakker.... na die 9 maand gaf ze zelf goed aan dat ze moe was. Ik had er nooit zo'n probleem mee

7. mama van lieke

16 nov 2006
    12
    0
    0
    haha, ik moet wel lachen want ik heb juist het omgekeerde probleem. Mijn dochtertje slaapt overdag heel weinig (probeer haar meerdere keren in bed te leggen maar ze slaapt elke keer maar een half uur) en is om 17:00 uur zo moe dat dat het tijdstip is dat haar nacht begint. Daar maak ik me soms wel weer zorgen over, had graag gewild dat ze iets later zou gaan slapen. Ik maak haar altijd wakker voor een voeding op het moment dat ik wil gaan slapen. 's nachts wordt ze dan ook vaak nog wel 1 of 2 keer wakker. Om half 7 's ochtends heeft mevrouw weer genoeg geslapen en ik dus noodgedwongen ook!

Gr.
    Inge

8. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame slaapt ong 2 uurtjes smiddags

en tussen 22.00/23.00 de laatste fles
    en slaapt door tot 8.00
    vind het echt lekker om me nachtrust te krijgen
    en als ze niet om 23.00 komt maar om 0.00 slaapt ze tot 9.00

geweldig gewoon

9. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    toen damien 15 weken was was hij ook soms tot 11 uur wakker....

damien sliep pas elke dag vanaf half zeven.....
    toen hij anderhalve maand

10. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Steven ligt elke avond om 18.30 in bed, gelukkig slaapt hij altijd meteen.
    M'n nicht legt haar even oude dochtertje sávonds tot 22.30 uur in de box, omdat ze dat gezellig vind.Ik leg Steven wel gewoon in bed, hij weet dat ook, en gaat dan slapen, dat is hij nu zo gewend.

11. mama van noa

mama van noa Actief lid

29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    ons noa is nu bijna 8 maanden en leg haar s avonds steeds een keer in bed tussen 18 en 20 uur maar toch wordt ze nog een keer wakker en gaat ze pas rond 23uur voor de nacht slapen.
    de laatste maanden wordt ze ook s nachts nog een keer wakker maar ze kan dan s morgens ook uitslapen.
    en ach wij vinden het prima zo. als die kleine maar genoeg slaapt dat is het belangrijkste.

liefs femke

12. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    @Daan0102: even een vraagje aan joü: zit ze 45 minuten in bad of korter. Want ik doe Deborah ook eerst in bad, maar bij het aankleden wordt ze al onrustig en huilerig, omdat ze weet dat ze daarna voeding krijgt ;) Dat zit er zo bij haar in, dat als je dan niet gauw genoeg je shirt omhoog doet, ze het echt op een gillen zet! :D

13. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Op die leeftijd was Valentino ook 'savonds van de partij, en ging rond een uurtje of 22 naar bed...komt wel goed joh.
    Nu is Valentino 11maanden en slaapt hij smiddags een uurtje of 2 a 3 en s'avonds half7 in bad en tussen 7 en half 8 naar bed, volgens mij ontwikkelen ze vanzelf een goed ritme.

14. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    @sientje , Caitlin ook :)

nu slaapt ze tot 7.00 (veranderd sinds wintertijd :() dan pap erna leg ik haar nog even terug (altijd al gedaan) en dan slaapt ze tot een uurtje of 9, 9.30 om 12.30 gaat ze een middag tukkie doen tot een uurtje of 2 en om 18.30 is ze zo afgepeigerd dat ze weer naar der bedje wilt

dus het ritme komt vanzelf hoor :)

15. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Niek:
    Goh zou eslem daarom de laatste tijd huilen tijdens het aankleden..omdat ze weet dat ze de borst krijgt? :)
    Als het haar te lang duurt begint ze inderdaad te piepen..
    Maarr..zodra ik haar op mijn schoot zet en zo verder aankleed niet..
    het kan dus ook best zijn dat Eslem gaat huilen omdat ze weet dat ze moet gaan slapen :p

16. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    hihi, als ik Deborah 's ochtend aankleed: geen probleem, maar 's avonds! ik denk dat het inderdaad daarom is ;)

17. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb het ook alleen savonds hoor..hehe na het badje :)

Deel Deze Pagina