Zwangerschapscursus bij 19 weken

Discussion in 'Zwangerschap' started by ch28, Feb 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ch28

ch28 Actief lid

Sep 23, 2008
    494
    0
    0
    Naast zwangerschapsjoga wil ik ook de reguliere zwangerschapscursus van de thuiszorg gaan doen. Ik heb me hier dan ook alvast voor ingeschreven. Nu is er alleen eind maart een cursus die start maar dan ben ik pas 19 weken. Normaal gesproken zijn de meesten rond de 26 weken als ze hiermee starten.
    Ik vraag me dan ook af of dit niet veel te vroeg is voor mij? En of ik er dan wel veel aan heb. Heeft iemand hier ervaring mee?

2. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Ik kan je geen antwoord geven op je vraag, maar volgens mij starten de meesten ook pas later met zo'n cursus. Heb je de "gym"?

Wat ik me vandaag zit af te vragen: wanneer is het handig om met zw-yoga te beginnen? het kan al heel vroeg, maar ben je het aan het einde van je zwangerschap dan niet hartstikke beu?

Liefs Monique

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

19 weken is erg vroeg om aan een zwangerschapscursus te beginnen dan ben je met 29 weken klaar,

ik had me ook ruim op tijd ingeschreven bij de thuiszorg, kreeg laatst pas bericht dat het gaat beginnen als ik 32 weken ben, dat vond ik te laat en daarom heb ik me afgemeld, ik weet niet wat dat is met de thuiszorg, misschien weet iemand anders het?

ik heb ze trouwens gemaild met de vraag of het wel klopte, zij zeiden van wel, ik denk nog steeds van niet.

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

met 32 weken beginnen is wel heel laat inderdaad.. ik was 28 week. maar kon dus niet niet heen al 3x vanwege premature weeen(vanavond in rolstoel weer proberen). onze beeb komt waarschijnlijk eerder en dus kan ik het niet afmaken..

ik zou het dus achteraf niet erg gevonden hebben als het eerder was begonnen en ja ze kunnen moeilijk elke week een nieuwe cursus beginnen.

Anders vraag je toch over er in de buurt niet nog een cursus begint 5 weken later ofzo?

5. ch28

ch28 Actief lid

Sep 23, 2008
    494
    0
    0
    Ik heb inderdaad de "gym", weet alleen niet wat ze daar precies doen. Volgens de mevrouw van de thuiszorg kan het geen kwaad en start er voorlopig geen andere in de buurt. Omdat ik ook joga wil gaan doen, denk ik dat ik met week 19 toch maar instroom. Dan kan ik vanaf een week of 26 met de joga beginnen. Ben ik toch nog ff bezig. Hoop alleen wel dat er dan meer meiden zijn die nog niet zo heel ver zijn.

Miffy 77: Met joga kun je inderdaad heel vroeg beginnen. Bij de school hier in de buurt is het in pakketten van 10 lessen, dus als ik week 26 begin ben ik met het begin van verlof klaar.

6. cherryl

cherryl Fanatiek lid

Jan 27, 2009
    2,923
    0
    0
    hoi hoi,
    ik doe mee aan de zwangerschapsgym, en het klopt dat de meeste wat later beginnen...
    maar mijn schoonzusje doet ook mee en is begonnen met 20 weken.
    ik kan je vertellen dat het als jij dit graag wil erg handig is om toch mee te doen! je leert hier heel veel over hoe je met bepaalde kwaaltjes om kan gaan zoals rug klachten ed... en je leert wat dingen wat handig kan zijn voor tijdens de bevalling. en aan deze dingen heb je natuurlijk altijd wat ook al ben je nog niet zo ver heen!
    veel plezier!

Share This Page