Voor een online spel ben ik op zoek naar prijsvragen. Het is de bedoeling dat leden van dit spel actief mee doen aan de prijsvraag dus het mag niet te makkelijk zijn. Iets van een puzzel? Of een echte uitzoekvraag die niet via 1 keer googlen te vinden is. Heeft iemand ideeën? Of misschien site met leuke prijsvragen waar ook antwoorden bij staan?
Hoi hoi, Misschien wel een leuke vraag, hoorde het van de week van een collega. Welke spier van het lichaam is het sterkst? Groetjes Taby.
De tong is de sterkste spier. Die is toch niet zo moeilijk? Je kan deze vraag stellen: Wat is het zwaarst: een liter volle melk of een liter magere melk? A. Ze zijn even zwaar, een liter is een liter. B. Een liter volle melk. C. Een liter magere melk. Het goede antwoord is c: een liter magere melk is het zwaarst. De belangrijkste bestanddelen van melk zijn water, vet, melksuiker, eiwitten en mineralen. Volle melk bevat meer vetten dan magere melk. Hoe meer vet, hoe minder water. Vet is lichter dan water. In een liter volle melk zit minder water dan in een liter magere melk, dus zal de volle melk minder wegen. Het verschil is overigens gering. De Warenwet schrijft voor dat volle melk een minimum vetgehalte heeft van 3.5%, halfvolle melk van minimaal 1.5% vet en magere melk van maximaal 0.5%. De dichtheid van volle melk is 1,030 kilogram per liter en de dichtheid van magere melk is 1,035 kilogram per liter. Het verschil tussen een liter volle en magere melk is dus 5 gram.
is een goeie maar na 1 keer googelen had ik het antwoord ook al gevonden. Verder zou ik het niet weten.
Hahaha, weet je wat het probleem is? Zodra je hier een antwoord op een vraag online zet dan is het op google al te vinden..
Dat is zo. Een vader en zoon zitten in een atuo. Ze krijgen een ongeluk. Beiden moeten ze naar een ander ziekenhuis toe. Vader heeft verwondingen en zoon ook. Vader word geopeerd. Zoon moet helaas ook. Hij word helemaal klaargemaakt voor de operatie. Op het moment dat de dokter binnenkomt zegt de dokter. Ik mag hem niet opereren aangezien dat het mijn zoon is. Hoe zit dit? (zal wel niet zo moelijk wezen. Kreeg hem vroeger op school een keer en hij is me altijd blijven hangen)
heb er nog wel een: Je hebt 2 eilanden en 1 boot. Op het ene eiland staat een wolf geit en een kool. het is de bedoeling ze alle 3 naar het andere eiland gaan. je mag maar 1 ding per keer meenemen. Er zijn een paar regels: - 1 ding per keer meenemen. - de geit eet de kool op - de wolk eet de geit op hoe los je dit op? ( is het nog een beetje te volgen? )
eerst de geit meenemen dan terug dan wolf brengen en de geit mee terug nemen dan geit achter laten en de kool meenemen dan de geit nog ophalen klopt het of niet?
2 cowboys zijn van planom rond te gaan trekken door de woestijn. Cowboy nr 1 vertrek op een zondag Cowboy nr 2 vertrekt op een maandag Cowboy nr 1 komt 3 dagen later aan bij hun afgesproken ontmoetingsplek. Cowboy nr 2 komt 2 dagen later aan dan hij vertrokken is bij de ontmoetingsplek op een donderdag... Hoe kan dit?
oh idd, dat heb ik wel eens gespeeld en was zeker moeilijk! maar hebben ze ook een site met oplossingen? we gaan dan wel de vraag dusdanig aanpassen dat ie hopelijk niet herkenbaar is op google. en verder zie ik ook erg leuke vragen voorbij komen. maar zolang de goeie antwoorden er snel achteraankomen weet ik dat ze nog niet moeilijk genoeg zijn
geef mij een type nummer voor een waterpomp de oudste kever....... bestaat niet want die zijn allemaal luchtgekoeld {sorry, en dat weet een vrouw hahahaha}