Hoi Dames, Naar aanleiding van een aantal hypotheek topics ben ik wel benieuwd hoe hoog of laag jullie rente is en voor hoe lang die vast staat. Ik zal het spits afbijten. Wij hebben hem 20 jaar vast voor 3,9% En jullie? Als ik vragen mag natuurlijk. Groetjes Draga
Wij hebben ons huis 5,5 jaar geleden gekocht en onze belasting adviseur zei vorig jaar nog dat we geluk hadden met deze hypotheek. Hij had hem wel zelf geregeld. Vandaar dat we nog steeds blij met hem zijn.
we hadden 4,7 en 4,9 helaas liep de renteperiode af. We kregen een aanbieding voor 6,0 niet normaal he nu zitten we dus effe voor 1 jaar 3,5 maar we zijn nu bij een andere bank gegaan. Nu voor 5.0 maar wel met NHG erbij en dat hadden we voorheen niet. Maar wat ene gedoe zeg met die banken. We zaten bij de ING maar omdat de postbank(toch?) erbij is gegaan zijn ze echt niet zo fijn meer. We konden ons gespaarde deel niet meenemen nou ja een hoop gedoe dus. 3x afgewezen terwijl ze over te telefoon tegen de adviseur zeiden dat het wel kon. Maar goed 26 februari zitten we bij de notaris
4,2 op één deel (heeft vriendlief meegenomen van z'n appartement) en de rest 5,9 (slechte tijd gekocht). Het staat voor 10 jaar vast.
Hangt er vanaf wat voor soort hyptoheek je hebt. Met de informatie hierboven kun je het eigenlijk niet vergelijken omdat een spaarhypotheek een hogere rente kent dan bijvoorbeeld aflossingsvrij hypotheek.
maar de rente gaat ook snel omhoog nu he. Toen we in juli 2010 bezig waren was ie 4,5% nu al 5,5% bij veel banken. Oja we hebben wel voor 10 jr vast nu.
Ik hoop dat je een redelijke rente kunt krijgen meid. En inderdaad is een gedoe met die banken. Ben blij dat mijn man het snapt want ik snap er geen bal van. Wij hebben ook met NGH erbij. En mijn man was zo slim om er ook een werkloosheid verzekering bij te nemen. Want heb in Mei onstlag gehad en ben nu blij met de extra centjes. Misschien een tip voor jullie. Ik ben er wel blij mee word mijn ww tenminste nog wat aangevul tot ik een baan heb.
De spullen liggen al bij de notaris voor 5,0% achja we gaan maar 20/40 euro meer betalen dan maar wat bezuinigen.
Wij hebben 1 van 5,35 en 1 van 5,55. Naar deze staan voor 30 jaar was. De een is spaar en de andere aflossingsvrij
we zaten op 4,1 en net overgestapt naar ING (rentevastperiode liep af) nu een deel op 3,5 en grote deel op 3,7.. hele goede adviseur gehad die echt t onderste uit de kan heeft gehaald.. nu scheelt t dat hub er wel wat verstand vanheeft en echt alle banken tegen elkaar uit kan spelen.. scheelt een boel.. we zitten voorlopig dus lekker goed koop