Stel ik me nu aan??

Discussie in 'De lounge' gestart door lizab, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende. Toen wij een paar weken geleden op vakantie gingen, mocht onze franse bulldog logeren bij mijn zwager en schoonzus. Zij hebben zelf een grote herder die niet met andere honden kan, maar met die van ons ging het prima. Mooi geregeld dus.

Nu had ik het er tijdens onze vakantie al met mijn man over gehad dat hun hond ook best een keer bij ons mag logeren, maar liever niet tijdens hun zomervakantie (augustus) omdat ik 4 september uitgerekend ben. Mijn man snapte dit, was het er mee eens en riep "dat ze dat vast niet eens zouden durven vragen". Jullie kunnen het natuurlijk wel raden, gisteravond telefoon. Mijn zwager, of de hond van 4 tot 18 augustus bij ons mocht blijven. Ik hoor mijn man de telefoon opnemen en zeggen:"wanneer gaan jullie op vakantie? O, en de hond hier? Geen probleem hoor".

Mijn oren stonden te klapperen. Ik riep tijdens het gesprek dat ik het hier niet mee eens was, waarop mijn man prompt boos werd en zijn broertje nogmaals verzekerde dat het echt wel goedkwam.

We hebben bijna nooit ruzie, maar ik was zo ontzettend overstuur (vast hormonen). Mijn man is nu dus van mening dat, omdat het van 4 tot 2 weken voor de uitgerekende datum is, ik niet zo moet zeuren. Na een rustig gesprek kwam hij er wel wat op terug, maar ondertussen heeft hij wel toegezegd dat die hond mag komen.

Ik wil die hond hier echt niet hebben. Nesteldrang is nu al toegeslagen, ik heb BI waardoor ik niet enorm veel kan, laat staan een grote hond een paar keer per dag uitlaten en daarnaast ben ik vastbesloten wel door te werken tot 36 weken zwangerschap. Als ik dan verlof heb, wil ik gewoon rust. Mijn huis schoon, kamertje afmaken (lukt ook pas vanaf 36 weken) etc. En geen grote hond. Vorige zwangerschap heb ik ook met 33 weken in het ziekenhuis gelegen met voortijdige weeën, dat wil heus niet zeggen dat de kleine uk nu eerder komt, maar ik wil gewoon geen vreemde hond in de buurt voor het geval dat.

Maargoed, nu weet ik het ook niet meer. Stel ik me nu aan en moe tik inbinden, of kan ik gewoon alsnog zeggen dat ze een andere oplossing moeten zoeken?

2. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik vind niet dat je je aansteld hoor... Als jij die hond niet wil hebben in die periode dan moeten ze daar toch ook begrip voor op kunnen brengen. Ook jammer natuurlijk dat je man eerst begripvol was (omdat hij natuurlijk niet dacht dat ze het niet zouden vragen) en er nu alsnog mee in heeft gestemd. Ik zou het gewoon eerlijk zeggen hoor! Vooral de laatste weken draait het om jou en jij moet je goed voelen... En 4 tot 2 weken voor de uitgerekende datum kan het natuurlijk maar zo komen! Gewoon je poot stijf houden hoor! Veel succes!!!

Liefs!

3. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik vind ik het een beetje "meten met 2 maten " Jullie hond wel bij hun ,maar hun hond niet bij jullie omdat het niet uitkomt. Het kindje zou nog wel tot 42 wkn kunnen blijven zitten en misschien gaat het hartstikke goed? Wellicht had je er van te voren over na moeten denken. Vaak weet je dat je zo'n vraag terug kan verwachten. Je zegt rust als je verlof hebt, je moet je eigen hond toch ook uitlaten?

4. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik zou me er ook niet te druk over maken.. neem niet aan dat ze verwachten dat jij met hun hond wandelingen van uren gaat maken.

wel zou ik zeker willen weten dat er een backup plan is.. stel nou dat je kindje zich eerder aankondigt of dat er iets anders is waardoor je niet voor hond zou zorgen, dat dat dier in elk geval onder de pannen is.
    dus ouders/schoonouders waar hond heen kan.. of iemand die de hond niet kan plaatsen, maar wel kan uitlaten.. dat soort dingen.

5. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

nou ik vind niet dat je je aanstelt. ik zou dat ook niet willen, zeker niet omdat je nu al met nesteldrang zit en alles schoon wilt hebben(ik had het pas toen anne geboren was)

zou m zijn broertje dat ook niet snappen als je het tegen hun zegt??

6. noukie89

noukie89 Niet meer actief

sorry maar ik vind niet dat je je aansteld
    jou vriend hoeft geen baby uit te persen hij kan makkelijk praten hij heeft er geen last van en je schoonboer lijkt me al helemaal niet en zou het dan ook normaal vinden dat ze hier begrip voor tonen

7. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je daar niet op zit te wachten. Je hebt wel andere dingen aan je hoofd, lijkt mij?
    En meten met 2 maten vind ik het al helemaal niet! Zou jij het hun gevraagd hebben, als jouw schoonzus bijna uitgerekend zou zijn?? Lijkt me niet, toch?
    Je man heeft zich wel in een lastige situatie gewerkt....
    Succes!

8. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hoi Meiden, bedankt voor de reacties.

Ik weet niet helemaal of ik het meten met 2 maten vind. Hun hond is best welkom bij ons, alleen liever niet voor de bevalling. En idd, misschien loop ik wel door tot 42 weken, maar dan nog. Het gaat niet alleen om het moment van bevallen en het dan moeten regelen dat de hond ergens anders heen gaat. En ik had de vraag idd verwacht, daarom had ik het er ook met mijn man over gehad. Andersom had ik het overigens niet gevraagd zo vlak voor haar uitgerekende datum.

Over het uitlaten. Onze franse bull loopt los of gewoon naast je, en luistert prima. Ik loop dus 30 meter naar de vijver/ park vlakbij, dan kan hij zijn behoefte doen, en verder rent hij de hele dag in de tuin (we hebben een erg grote tuin) Voor een franse bulldog is dat voldoende beweging, maar voor een witte herder niet. En een trekkende hond, die niet luistert (dat doet hij nl. niet zo goed) lukt me gewoon niet.

Ik ben blij dat de meeste meiden tot nu toe vinden dat het geen aanstelleritis is, begon echt al aan mezelf te twijfelen. Ik ga het er vanmiddag toch nog maar even met mijn man over hebben.

9. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik vind niet dat je je aanstelt en ik vind ook niet dat jij hoeft in te binden. Jij hebt met je man erover gehad dat je best op hun hond wilt passen, maar dat het nu ivm de bevalling niet goed uitkomt. Dat hij vervolgens ja zegt, om op te passen vind ik echt achterlijk sorry. Jullie hebben het er immers over gehad en waren het er over eens.

Ik zou zelf bij mijn standpunt blijven, en je man het uit laten zoeken met die hond. Laat hem maar bellen en de situatie uitleggen aan zijn broer.

10. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik vind dat je man wel wat meer respect mag hebben voor je situatie... als je hoogzwanger bent voel je je nou eenmaal anders en wil je alles afhebben voordat je rust kan krijgen voor de bevalling... dan zou ik je man zeggen dat hij dan 3x per dag thuis mag komen om de hond uit te laten... en anders moeten ze voor deze ene keer maar een ander adresje zoeken... snap best dat ze denken ach hun hond is ook bij ons geweest dus.... maarja een hoogzwangere vrouw zou ik daar dan niet mee belasten.... gewoon even bellen naar ze en je verhaal uitleggen en misschien hebben ze er dan wel begrip voor...

11. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Even over die 'grote' wandelingen; je kunt hem toch even 5 min een plas laten doen en dat je man, als hij thuis is, gewoon goed met hem wandeld?

Ik snap je punt zeker wel maar zou het zelf toch doen. Maar, wel met back-up plan.

12. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Je hebt groot gelijk hoor!! Met een bi is het gewoon lastig om een hond uit te laten ook al is het niet veel of lang dan nóg, je hebt genoeg aan je eigen op het einde van een zwschap. je wilt alles netjes hebben en dan krijg je er een hond bij.
    Met 2 maten meten vind ik een beetje raar hoor. Het is niet zo dat hij niet mag komen maar het moment is gewoon ongelukkig.

Ik zou het terug draaien (en niet zelf doen maar je man/vriend) ik ga ervan uit dat ze het best snappen als er uitgelegd word!

13. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Velen vinden het nogal vreemd: Wat ik met 2 maten bedoel is , hun hond kan wel daarheen ,maar ze kunnen die van hun nu niet gebruiken. (waarschijnlijk als het 2e kindje net geboren is ,zou het ook niet kunnen, dan ben je namelijk druk met het babytje) Ik bedoel dan met 2 maten ,dat de hond dus eigenlijk alleen kan komen wanneer het hun uitkomt. Wellicht hadden ze dat dan beter van te voren al kunnen melden ,aangezien ze de vraag al verwacht hadden. Misschien kwam het de broer ook wel niet zo goed uit op dat tijdstip ,maar dachten hun ,dan hebben we straks ook een plek voor onze eigen hond.

Verder bedoel ik met 2 maten. Er moet toch al 1 hond uit gelaten worden ,ongeacht de BI. Misschien kan die 2e dan gewoon tegelijk mee ,maar dan wel ook een korte ronde. Neem aan dat ze daar niet over zullen vallen toch?
    En dan idd een back-up achter de hand houden. Maar goed ik denk duidelijk anders over dit soort situaties.

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik denk ook dat je je een beetje aanstelt. Ik zou het gewoon doen maar wel vragen of ze een back up plan kunnen maken voor als je baby toch tijdens hun vakantie besluit om eruit te komen :)
    Maar ik begrijp je wel echt hoor, ik zat ongeveer in dezelfde situatie met de beagle van mn zwager, en ik maakte me er ook erg druk om. Uiteindelijk viel het allemaal mee en heb ik er niet veel last van gehad.

15. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Ik snap wel wat je bedoeld, alleen ik weet gewoon hoe ik me voelde aan het einde van de zwscha. Ik kon weinig hebben van anderen en was het liefst alleen thuis met mn gezinnetje.... Alles wat ik moest doen of wie er ook kwam ik deed het met tegenzin, zat compleet in mn eigen wereldje. Ik kan me best voorstellen dat je dan geen behoefte hebt aan een extra hond, je eigen hond gaat toch mee in het dagelijks leven, die hoort erbij, dat is normaal, een andere hond erbij is gewoon teveel, hoe graag je dat ook niet zou willen dat je zo denkt....
    Beetje onduidelijk uitgelegt maar hoop dat je het begrijpt!!

16. Miniman

Miniman Niet meer actief

Tsja je hebt jullie hond ook bij hun gebracht, dan had je dat ook niet moeten doen vind ik eigenlijk... En of je nou 1 of 2 honden hebt, kwa vuiligheid zal het niet zoveel verschil uitmaken. (ben zelf ook honden eigenaar) Poetsen blijf je toch!

17. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Vind het niet zo netjes van je man dat hij dat zomaar aan neemt terwijl jij duidelijk aan geeft dit niet te willen.
    Jij zit met je BI en je bolle buikie en dan moet jij terwijl je het niet ziet zitten toch die hond erbij hebben.
    Ook al heb je jou hond daar ook gebracht. Jou positie is er nu een van uitzondering. Volgende keer kan het wel, nu even niet. Is helemaal niet vreemd.
    Vreemder vind ik dat je man dit niet begrijpt (alhoewel t blijft wel n man natuurlijk)
    En als het al door gaat dan moet er sowieso een backup plan zijn want als jij in het ziekenhuis komt te liggen of helemaal rust moet gaan houden of wat ook dan houd dat al helemaal niet in dat je met 2 honden over straat moet!
    En ik heb een grote en een kleine hond en toen ik met mn bolle buikie liep ging ik met die grote ook niet meer lopen. Veel te bang dat hij ineens bedacht dat hij ergens heen wilde en dat ik dan mee ging (je weet nooit wat n hond ineens doet...kan hij nog zo goed onder apel staan). Kon hem toen echt niet meer houden.
    Kan me voorstellen dat dat met jou BI ook n probleem kan zijn.

18. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Wat een reacties. :)

Ik had voor onze hond pension al geregeld toen mijn zwager aanbood dat de hond ook daar mocht logeren. Ze wilden kijken hoe het met 2 honden zou zijn omdat ze er evt. eentje bij willen hebben. Niet om het goed te praten, maar ik heb het ze in ieder geval niet gevraagd, ze boden het spontaan aan.

Natuurlijk snap ik best dat het logisch is dat hun hond dan ook bij ons mag komen logeren, dat is ook prima, maar gewoon niet vlak voor bevalling. Ik voel me daar echt niet fijn bij. Overigens werkt mijn man niet echt om de hoek, dus tussendoor thuiskomen om de hond uit te laten zit er niet in.

Iemand riep iets over dat het wel vaker niet uitkomt, dus dat het niet klopt zo. Als ik eerlijk ben is een logé best welkom, maar idd enkel als het ons ook uitkomt.

Tessa81, je hebt wel gelijk als je zegt dat we misschien beter van tevoren aan hadden kunnen geven dat hun hond ivm de bevalling even niet welkom was. Heb eerlijk gezegd spijt dat we dat niet gedaan hebben.

Wilma, Het is idd niet heel handig van mijn man, maar hij staat nu eenmaal voor iedereen klaar, en bij zo'n vraag denkt hij dan niet na over de gevolgen. Juist daarom had ik het idd van tevoren overlegd. En idd het blijft nu eenmaal een man. :)

19. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Ik vind dat je groot gelijk hebt als je zegt liever niet op de hond te passen. Of het nou uiteindelijk wel of niet gaat of dat het met twee maten meten is, lijkt me niet echt belangrijk op dt moment. Belangrijker is dat jij je prettig voelt en je niet druk hoeft te maken om andere dingen dan je aanstaande bevalling. Feit dat je je hier nu druk om maakt zegt genoeg, naar mijn mening. Deze relatief korte periode mag je best aan jezelf denken en anderen zouden zich hier ook naar moeten gedragen. Of dit nu onredelijk is of niet. Mag het! Jij loopt met een dikke buik en spanning en moet straks een topprestatie leveren, ook al ben je onredelijk, dat moet iedereen om je heen nu maar even slikken. Overigens vind ik het een brutaliteit zoiets te vragen en jouw in zo'n lastige positie te brengen op dit moment.

succes!
    xxx

20. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

nou verschil met een kleine frans buldogje(kort haar) en een grote witte herder(veel meer haar en wol) toch wel een verschil

helemaal kwa uitlaten, met bi loop je almoeilijk en met pijn, en een frans bulletje trekt lang niet zo erg als een herder, als die een ruk geeft merk je dat wel

ik had geen bi, maar met een dikke buik en een grote soms zelf 2 grote honden was niet altijd makkelijk.

Deel Deze Pagina