Heyhey, Ons meisje vind het leuk om haar vingers achter in haar keel steken. Ze gaat hierdoor kokhalzen, en heeft al een paar keer overgegeven. Ik weet echt niet hoe ik hier mee om moet gaan. Meestal doet ze dit tijdens of net na het eten als ze op haar kinderstoel zit. Als ze het doet spreken we haar streng aan (dan gaat ze lachen, en doet ze het weer), en sinds 2 dagen zetten we haar voor straf in der box. Ik heb niet het idee dat onze aanpak helpt. Komt dit bij iemand bekend voor? Ik zou echt graag tips willen hebben. Vind het heel raar gedrag. Liefs Faye
Toevallig deed Jorja het gisteren ook. Ik heb 'r eerst flink gewaarschuwd dat dat niet mag en daarna deed ze het nog een keer, maar begon ze meteen heel hard te lachen. Heb het dus maar laten zitten omdat ze er een spelletje van ging maken. Hopelijk was dit eenmalig.
Negeren! Hier deed hij het ook, tot spugens aan toe, en dan maar naar ons kijken of we het wel zagen. Uiteindelijk maar genegeerd en alleen de rommel opgeruimd als hij had gespuugd, en toen was het snel over.
negeren is inderdaad het beste. Onze jongste heeft het ook een maandje of zo gedaan. Echt een verschrikkelijk naar gezicht, maar ik probeerde er zo min mogelijk aandacht aan te geven en haar een beetje af te leiden. Verder viel het me na een tijdje op dat ze het deed op momenten dat ze moe was en dat ze zich verveelde en speelde daar dan op in......
idd negeren onze dochter heeft ook zo'n periode gehad! en wij merken op een gegeven moment dat als je er wat van zegt dat ze het alleen maar vaker en meer gaan doen ( negatieve aandacht is toch ook aandacht) dus toen gaan negeren en toen was het zo over! dus gewoon negeren, ik deed ook als ze weer der vinger in der keel wilde steken ( vaak was dit als ik zat te kijken) gewoon gelijk weg kijken!
bedankt voor jullie reacties. Vind het negeren wel erg lastig maar ik zal het vanaf morgen toepassen. Hoop dat het dan snel klaar is.. Vind het echt naar om te zien!
Zowel Finn als mijn nichtje van 2 heeft ook zo'n periode gehad. Bij mijn nichtje reageerde iedereen er heel erg op (doen ze ook bij vallen...zo overdreven zeg maar) en Finn lieten we. Hij heeft het minder lang gedaan. Alleen vorige week ineens weer een keer..en toen spuugde hij zichzelf helemaal onder...wie weet zat het dwars! Hahaha! Succes! Ik snap dat je het raar vind om te negeren...vond ik ook wel...maar het heeft dus gewerkt!
Jeetje... Ik heb er geen ervaring mee maar waarom doen kindjes dat zou je denken toch?! Ik vind het nou niet bepaald lekker om over te geven dus laat staan dat je het voor de lol doet?! Succes in ieder geval!
Ohhh zo herkenbaar. Hier doet ons kereltje dat ook. Zodra hij de kinderstoel in gaat, gaan die vingers alweer diep de keel in. Ook hier regelmatig kokhalzen en al een paar keer heel zijn eten eruit gekotst. Het enige probleem is dat hij hier nog veel te klein is om er iets van te begrijpen. Dus ik zeg er niets van, maar haal wel af en toe zijn handje uit zijn mond als ik er bij ben.
Mijn zoontje heeft dat ook een tijd gedaan. Het liefst in de auto in zijn stoeltje. Negeren werkte nog het beste. Hij had het al een hele tijd niet gedaan en vorige week begon hij weer, toen ook genegeerd en zowaar ging hij niet verder. Kreeg af en toe wel rare blikken als ik in de supermarkt liep en hij zat in het winkelwagentje te kokken.
Negeren. dat zou ik doen. Tim heeft het ook een paar keer geprobeerd, maar nadat hij doorhad dat we er niets op uit deden, was het over.
onze kleine van 6 maanden doet het ook...maar hij begrijpt het nog niet dus 'straf' heeft idd echt geen zin!