Dag- en nachtritme zomer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Boompje1987, 20 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boompje1987

Boompje1987 Nieuw lid

20 apr 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Kan nergens een goed antwoord vinden dus hoop dat jullie me kunnen helpen of advies kunnen geven.

Het is best warm geweest de afgelopen dagen en de zon schijnt goed, maar daar ben ik helemaal (voor onze kleine) niet zo blij mee. Ik weet namelijk niet meer wat ik moet doen. Onze kleine is nu 2 weken oud en begreep dat ze overdag in licht moeten liggen en 's nachts in het donker, maar hoe doe je dat met de zon?

Als ik het gordijn open doe dan komt de zon in haar kamertje en wordt het warm. Hopelijk hebben jullie advies!

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Noem je dit warm haha. Je kunt toch dan je gordijnen dichtlaten?

3. Boompje1987

Boompje1987 Nieuw lid

20 apr 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    In de zon is het best warm. En heb het niet zozeer over vandaag, maar de afgelopen dagen. Ja kan inderdaad het gordijn dicht laten, maar begreep dat ze juist licht moeten zien overdag. Vandaar mijn vraag.

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Dan kun je ze op een kiertje doen?

5. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Slapen is hier altijd met gordijnen dicht. Vanaf kleins af aan.

6. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik had exact hetzelfde probleem, alleen dan omgedraaid. Afgelopen herfst is mijn zoon geboren. En zijn nacht ging in om 16:00/17:00, want dan werd het donker. Ik heb ALLES geprobeerd om het ritme wat beter te krijgen maar dat kwam echt pas sinds hij een maand of 4/5 is. Want toen werder de dagen weer langer....
    Hopelijk voor jou wordt het snel weer herfst!

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Overdag doe ik toch ook de gordijnen dicht als hij in zijn bedje gaat hoor :(

Het is dan niet pikkedonker maar ze zijn wel echt verduisterend en goed zonwerend, dus niet zoals in de nacht maar ik doe ze toch echt dicht als ik hem in bed stop en de buurvrouw doet ook altijd de rolluiken omlaag overdag als ze haar kleintje in bed gaat doen (die hebben een jong dochtertje).

Ik denk dat ze bedoelen met licht dat je gewoon in huis overdag de gordijnen open hebt en dat je niet altijd alles potdicht hebt wat bij sommige mensen wel het geval is.
    Dus dat als ze in de box ligt dat ze dan licht ziet.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik had dunne gordijnen en een verduisterend rolgordijn. Overdag gingen alleen de gordijnen dicht (in de winter niet altijd). In de avond ook het rolgordijn.

9. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Overdag heb ik het rolgordijn open schijnt de zon fel doe ik hem voor t meeste naar beneden.

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik heb al heel snel de gordijnen dicht gedaan overdag. Mijn zoontje slaapt alleen maar in een hele donkere kamer.
    Hier nooit echt problemen gehad met zijn ritme o.i.d. hij ging een poosje al om 17.00 de nacht in, maar volgens mij doen meer kinderen dat. Toen we hierachter kwamen hebben wij dat zelf weer doorbroken.
    Dus ik zou gewoon de gordijnen dicht doen, wanneer jij dat wilt.

Deel Deze Pagina