wat draagt jouw baby op vakantie?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sidmick, Jun 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,805
    4,191
    113
    De zomervakantie staat weer voor de deur en vele zullen zich naar het buitenland begeven. Nu vraag ik me af wat jullie baby draagt daar. Wij gaan naar Kos en het zal daar 35+ graden zijn. Koop ik een zwempakje voor haar? Alleen een luierbroekje en blote borst of romper aan? Graag hoor ik hoe jullie baby rondloopt bij warm weer.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoe oud is je kindje? Het allerbelangrijkste is om je kindje te beschermen tegen de zon. Dit betekent insmeren EN kleertjes aan hebben. Dat hoeft natuurlijk niet de hele tijd. Maar kleertjes beschermen wel het beste tegen de zon (OOK insmeren)
    Ik ben toen mijn zoontje 3 maanden was ook op vakantie gegaan. Mijn zoontje droeg meestal een romper en lag helemaal in de schaduw. Als we op pad gingen dan kreeg hij ook een broekje en een t-shirtje aan (EN factor 50 over zijn hele lijf + gezicht) Binnen liet ik mijn zoontje vaak even helemaal bloot spelen ..lekker alle vrijheid ;)

Hoe kleiner het kindje, hoe beter bedekken maar wel dunne kleertjes en een rompertje EN andere kleertjes hoeft naar mijn idee niet met zulk warm weer. Bij hele kleintjes zou ik een t-shirt lange mouwen en een lang broekje (allemaal heel dun) aantrekken en dan helemaal in de schaduw.
    Een zwempakje is leuk om te zien maar niet zo praktisch (ook weer afhankelijk van hoe oud je kindje is)

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,814
    3,341
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    #3 Athina, Jun 17, 2009
    Last edited: Jun 17, 2009
    Mijn dochter is 11 maanden.. Wij nemen qua kleertjes veel 'kort' mee. Korte broekjes, rokjes, shirtjes met korte mouwtjes.

Voor in zee hebben wij een badpakje (bij de etos, met uv-bescherming, hoge nek + korte pijpjes bij de benen) + wat zwembroekjes (eventueel met shirtje) en petjes/hoedjes. Zowel met nekflapje als zonder.
    Verder hebben we 2 romperjurkjes.. oftewel, jurkjes die aan de romper vastzitten, dus dat scheelt een laagje. En ik verwacht eigenlijk ook wel, dat ze misschien veel in haar rompertje ligt/zit.

Wij gaan naar zakynthos op griekenland.

4. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,805
    4,191
    113
    Als we gaan is mijn meisje 11 maanden. We zijn al naar egypte geweest toen ze 5 maanden was maar dat was geen succes. Daar heeft ze alleen maar gehuild :(

5. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Wij gaan op vakantie als mijn zoontje 4 maanden is. Als het warm wordt, krijgt hij alleen een rompertje aan, zonder mouwtjes of met korte mouwen. Ik heb al speciaal een stel leuke rompertjes gekocht, haha.
    En een luier natuurlijk. Bovendien hou ik hem zoveel mogelijk in de schaduw.

Als we gaan zwemmen krijgt hij een zwemluier aan, met een t-shirtje of zo en een zonnehoedje, omdat zwembaden/meren etc. meestal in de volle zon liggen. En lekker insmeren met factor 50.

Nu gaan wij niet naar een heel heet land. Waarschijnlijk Zweden, Duitsland, Tsjechie of Oostenrijk. Die hitte hou ik zelf helemaal niet van, en voor een baby lijkt het me persoonlijk ook niet zo fijn.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hopelijk gaat het op Kos beter. Probeer de eerste paar dagen even te investeren in het vinden van een goed ritme voor je kindje daar heb je vast veel lol van. Met 11 maanden kunnen ze wel wat hebben maar hou haar maar goed uit de zon en heel goed insmeren EN extra laten drinken!

Oja, blijf tijdens de heetste uren van de dag uit de zon (11:00 - 15:00 als je het ruim neemt ;)

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Waar heb je die jurkrompertjes gekocht?

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,814
    3,341
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    vorig jaar hadden ze ze bij zeeman (hele kleine maatjes) en volgens mij komt diegene die ik dit jaar gekocht heb (2 maanden terug al) van de c&a .

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Oh leuk, dan ga ik ook even kijken :D

10. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    's Nachts denk ik alleen een romper met korte mouw (waar wij heen gaan wordt het ook al snel boven de 40 graden. Gelukkig niet 's nachts - steppegebied) en overdag als we thuis zijn ook een romper met korte mouw of zomerkleertjes.
    Als we naar de stad gaan denk ik een lange dunne broek met een shirt met lange mouw tegen verbrandingsgevaar.
    En een UV-pet

Share This Page