Mijn dochter loopt sinds een week, maar ik zie nu al dat haar voetjes een beetje naar binnen gaan staan. Ze begint echt een beetje op de binnenkant van dr voetjes te lopen. Nou heb ik eens van een vriendin gehoord dat baby's een goeie ondersteuning nodig hebben tijdens het lopen (schoenen met goede zolen) omdat ze anders scheef gaan lopen. Is dit zo en moet ik haar in huis ook schoentjes aantrekken of is dit normaal en trekt dit vanzelf bij? Het lijkt me sterk dat ze constant schoentjes aan moet maarja.....
Zoveel mogelijk op blote voetjes laten lopen, dat is het allerbeste voor de ontwikkeling van de voetjes! Evt sokjes met antislip of ouderwetse klompsokjes (leren slofjes van de schoenmaker)
Juist op blote pootjes/leren slofjes laten lopen. Zeker als ze zo kort lopen. Dan moet de voet echt nog in de goede stand komen, en een schoen belemmert dat juist. Mijn oudste heeft ook lang gehad dat zijn voet naar binnen wees, dat is nu over. Mijn jongste van bijna 2 heeft het ook nog. Komt vanzelf wel goed.
Dat naar binnen lopen schijnt heel normaal te zijn, google maar eens. Mijn oudste loopt ook wat naar binnen. Gisteren op et cb zeiden ze nog dat dat nu nog niet erg is
Op blote voetjes laten lopen! Mijn dochtertje deed het ook heel erg.. Binnen raadde de kinderfysio aan haar op blote voetjes te laten lopen of in het ergste geval op sokjes met anti slip nopjes er onder.. Buiten moest ze een goede stevige schoen dragen.. Zijn twee weken terug ofzo terug geweest en in drie maanden tijd al vele malen beter!
binnen op leren slofjes, vind het op de vloer te koud voor blote voeten. wij lopen ook binnen niet op schoenen dus de kleine man ook niet.
Haha, dat is wel het tegenovergestelde van wat ik gehoord heb! Maar bedankt voor jullie reacties, nu weet ik t in ieder geval zeker
Over het algemeen geldt het advies: zo veel mogelijk op blote voetjes lopen. Mocht jij je echt zorgen maken over de stand van de voetjes, zou je er eens door het cb of een fysiotherapeut naar kunnen laten kijken. Maar het klinkt mij niet raar in de oren hoor.