Hoi allemaal, Ik moet toch eventjes mijn hart luchten, want ik ben een beetje van mijn stuk Mijn zoontje van 8 weekjes heeft zich vandaag in zijn oogje gekrast met zijn nageltje. Hij gilde het uit en deed zijn oogjes voor een paar minuuten niet open. En het traande heel erg. En natuurlijk huilen en huilen. Gelukkig kunnen troosten en gelukkig keek hij weer, maar toen zag ik een "hapje" uit zijn hoornvlies. Dus meteen de huisarts gebeld en langs geweest en nu heeft hij een antibiotica ogenzalfje. De huisarts zei dat het hoornvlies zich vanzelf hersteld, daar was ik zoooo opgelucht van (we hebben hier in de familie namelijk slechte ervaringen met ogen de laatste 2 jaar). Maar wat ben ik geschrokken, je wilt toch niet dat je kindje van net 8 weken al een oogbeschadiging oploopt. En dan moet hij donderdag ook nog voor zijn eerste prikjes... het is duidelijk zijn week niet. Kan nog in huilen uitbarsten als ik er aan denk....
Ocharme! Ik heb hier ook al dikwijls met de schrik gezeten dat hij zijn oogjes beschadigt; ons zoontje duimt namelijk en vindt niet altijd zijn duimpje en al zoekend komt hij heel dikwijls in zijn oogjes. Tot nu toe gelukkig nog niets ernstigs gebeurd, maar de schrik zit er wel een beetje in.
ach wat zielig, Sofie heeft al 2 keer mijn oog opengekrabt en is inderdaad erg pijnlijk, moest er ook zalf op spuiten, auauau. Maar niets aan overgehouden hoor!
Hoi Lisette28, Hoe lang deed het bij jou zeer? Deed het ook zeer als je de zalf er in deed of verzachtte dat juist? Mijn zoontje kan natuurlijk niets zeggen, maar ik heb het idee dat het wel gevoelig is bij hem. De huisarts heeft namelijk niets gezegd over een zetpilletje, maar als het heel erg pijnlijk is kan het hem misschien wel helpen.
Bij mij voelde het de eerste dag zeer pijnlijk en de tweede dag een beetje. De zalf deed geen extra pijn alleen zat de zalf in wolvet en hierdoor kon ik mij lenzen niet in dus ik kon NIETS meer, door het tranen kreeg ik dikke ogen, dit had niets met het wondje zelf te maken dus hier niet van schrikken!
Oh wat fijn dat je dit erbij zegt. Mijn zoontje heeft nu ook inderdaad wat dikkere oogleden en traant ook meer. Maar het oogje zelf ziet er goed uit. Dus ik had al zoiets van ojee.... maar het hoort er dus bij. Zei mijn man ook al. En fijn te horen dat de pijn nu zo goed als bijna weg is bij hem. Sowieso ga ik maandag even langs de huisarts met hem om er toch nog een keertje extra naar te laten kijken. Meer uit mijn eigen bezorgdheid hoor, gezien het oog verleden in onze familie. Ik wil echt zekerheid nogmaals. Maar in ieder geval bedankt voor je reactie.
Toevallig had onze Jesse vandaag wat rood in zijn oogwit, maar hij heeft er geen last van gehad. Ik heb vaag gedacht hoe dat zou komen, maar hij zal zich waarschijnlijk ook wel in z'n oog gekrabd hebben. Zal het morgen toch es in de gaten houden...
Gelukkig gaat het allemaal weer beter. Zijn oogje is al aardig goed hersteld, je ziet het al bijna niet meer. (Maar toch ga ik er voor de zekerheid nog eventjes naar laten kijken maandag, zij hebben er toch beter apparatuur voor.) En zijn eerste prikjes heeft hij goed doorstaan, beetje koorts maar verder ok. En hij is weer lekker aan het lachebekken. En als het met hem goed gaat dan gaat het met mij ook goed Dank je wel voor het vragen!
Aaah das wel zielig, ik herken dat ook wel van mijn zoontje, hij zat ook telkens bijna met zn vingertjes in zijn oogjes. Gewoon zijn nageltjes blijven knippen/vijlen. Of anders gewoon van die handschoentjes aan doen. En alsie duimt, gewoon sokjes die iets te klein zijn geworden, klein gaatje erin maken voor zijn duim. Dat deden wij ook. Maarja onze zoontje had en heeft erge last van eczeem, dus ook heele erge jeuk. Maar het helpt wel.