Niet meer in eigen bedje!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lovely83, Aug 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Onze dochter slaapt sinds een paar dagen ontzettend slecht.
    Ten eerste wil ze niet in haar eigen bed, ze gilt werkelijk moord en brand ik laat haar altijd een tijdje, maar ik kan haar echt niet te lang helemaal overstuur laten huilen.

Nu heb ik de kinderwagenbak maar weer tevoorschijngehaald en geprobeerd of ze daar in wil slapen...nou je raad het al. Madam ligt heerlijk hoor!

Ik laat haar maar zo, denk zelf dat het een sprong is ze is best wel een makkelijk meisje qua slapen maakt haar niet echt veel uit waar.
    Denk dat ze ook zo weer in haar bedje wil als de sprong voorbij is.

Zijn er meer kids die rond deze leeftijd niet meer in hun eigen bedje wouden slapen?

2. mejon

mejon Bekend lid

Apr 12, 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ik denk dat je misschien toch vol moet houden en haar in haar eigen bed moet leggen.
    snap dat dit nu een fijne oplossing is omdat ze dan wel slaapt, maar zo krijgt ze wel haar zin.
    en die kleintjes zijn gehaaid hoor.
    ze weten op een gegeven moment heel goed hoe ze de dingen voor elkaar moeten krijgen.
    wij hebben dat ook gehad toen de oudste 17 maanden was en een juniorbedje kreeg.
    1 week ellende, maar stug volhouden. ze sliep zelfs op de grond en in de kast en dan moesten wij ze wee in bed leggen.
    maar uiteindelijk wist ze dat ze het niet kon winnen en toen sliep ze heerlijk in haar bed.
    nooit mee problemen gehad.

3. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

Apr 13, 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Hier pruttelt ze ook wat meer de laatste tijd (is wel wat jonger). Ik ben niet zo van laten huilen voor het slapen dus ik blijf er lekker bij tot ze vertrokken is. Doe lekker waar jullie je goed bij voelen. Je kunt haar altijd weer aanleren in haar eigen bedje te slapen.

Dat ze nog in die kinderwagenbak past :p

4. Khadisja08

Jul 18, 2009
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moest hartelijk lachen dat ze dus gewoon in de kinderwagenbak slaapt hahaha geweldig.
    Ziet er ook erg schattig uit zeker?!
    Persoonlijk zou ik der ook lekker in die bak laten.
    Als dit een sprong is (kan haast niet anders) dan komt ze daar ook weer uit en je probeerd haar gewoon iedere avond eerst in der eigen bedje te stoppen.
    Overdag slaapt ze zeker wel gewoon in der bedje?

Ben wel een voorstander van in eigen bed slapen en klaar maar ben totaal geen voorstander van, het je kindje moeilijker maken dan nodig is.
    En in dit geval zou ik het ook zo laten ; )

5. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Ik zou de kinderwagenbak in haar bed leggen en haar daar laten slapen. Ligt ze toch op haar 'slaapplek' maar wel op een manier die zij prettig vind.

6. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    Wij hebben ook zo'n slaapdrama gehad!
    Anoeska wilde echt niet meer in haar eigen bedje. Zodra ik haar erin legdr was het echt gillen en krijsen!!
    Het bleek ook dat Anoeska in haar sprong zat. We hebben toen het campingbedje weer opgezet naast ons bed. Maar helaas wilde ze daar ook niet in. Ze wilde met mij in contact blijven.
    Mijn man en ik hebben de duidelijke regel dat we 's nachts geen drama's gaan maken, en dat onze nachtrust erg belangrijk is. Dus Anoeska kwam gezellig bij ons in bed. Prima oplossing. Anoeska sliep goed en wij sliepen ook goed.
    Toen haar sprong weer aan het afnemen was ging ze naar het campingbedje. Ze sliep hier erg goed in. En na een week in het campingbedje te hebben geslapen ligt ze nu alweer een week in haar eigen kamer in haar eigen bedje!

Dus ik zou zeggen, volg je eigen gevoel en doe wat je zelf goed vind. Als jij het fijn vind dat ze in de kinderwagenbak ligt, lekker laten liggen!! Ik vind het belangrijk hoor als je een goede nachtrust hebt, dan ben je de volgende dag toch ook gezelliger voor je kindje?

Veel succes!

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    het is ook heel komisch te zien hoe ze erin ligt, verbaast me dat het nog past! Zij vind het fijn zo. Ik probeer zoiezo altijd eerst haar bed, maar vind het niet de bedoeling dat ze overstuur gaat raken.
    Overdag wisselt het, de ene keer wil ze wel in haar bedje de andere keer ook niet.
    Ik vind een goede nachtrust ook belangrijk niet alleen voor mijzelf maar ook voor haar. Ze gaat 3 dagen in de week naar kdv en wil dat zij dan ook goed uitgerust is.

8. kbloem

kbloem Bekend lid

Feb 2, 2009
    854
    0
    16
    Mijn dochter is een stuk jonger.Maar hier wil ze sinds anderhalve week ook niet in haar eigen bedje slapen.
    Ik heb altijd gezegd dat ik daarin niet zo toegeven.

We proberen haar wel eerst in haar eigen bedje te leggen, gaat het niet, dan mag ze bij ons in de kamer in haar campingbed slapen.

Nachtrust is voor ons allemaal belangrijk.
    En net als afgelopen dinsdagnacht dat ik tot 4u 's ochtends om het half uur met een krijsend kind zit..dat vind ik gewoon sneu.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ze ligt heerlijk in haar bedje te slapen nu :D

10. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1