Hoi meiden Ik ga volgende week een paar daagjes weg met m'n dochter, even lekker ertussenuit. Ik heb 2 nachten geboekt in t Holiday Inn in Leiden, do/vr/za dus. Kent iemand het hotel? Ik ken Leiden vooral van t shoppen en de terrasjes, maar daar is t én geen weer voor en dat houdt m'n jongedame geen hele dag vol natuurlijk. Dus zoek ik leuke alternatieven. Ik zat al te denken aan Naturalis, is dat al leuk voor deze leeftijd? Wat zijn er verder voor musea of attracties voor kids? In het hotel is een speelhoek en een zwembad, dus dat zit wel goed En qua restaurants? De eerste avond eten we in het hotel (inbegrepen), maar vrijdagavond dus ergens in Leiden zelf. Iemand een suggestie voor een leuk kindvriendelijk restaurant? Zaterdag na het uitchecken wil ik richting de kust rijden, waar kun je het dichtst bij de duinen/strand parkeren? Om gewoon ff lekker een strandwandeling te maken? Zijn er in deze periode ook strandtentjes/restaurants open daar? Ik ben benieuwd naar jullie tips! Ik loop al maanden te kwakkelen met m'n gezondheid dus zit alleen maar thuis op de bank en we doen bijna niks leuks meer. Dit hebben we dus (allebei) wel even verdiend, ik heb er zin in, even lekker eruit!
Je zit vanaf het hotel binnen een kwartier aan het strand in Katwijk, erg leuk, ook om even door het dorp (winkelstraat) te lopen. Qua museum is corpus ook misschien wel leuk voor de kleine. Er staan nu nog geen strandtenten, maar aan de boulevard kan je leuk zitten bijv. bij friends of sunset boulevard. Parkeer gelegenheid genoeg, maar wel betaald, maar goed, het is haast nergens onbetaald meer tegenwoordig. Ik vind het hotel goed, heb er weleens gegeten, niet geslapen. Als ik me goed herinner ook wel wat leuke dingen voor kinderen. Veel plezier!
Lekker naar Noordwijk toe. Daar heb je vaste strandtenten oa de zeemeeuw tegenover de vuurtoren. Heel erg leuk voor kinderen en gezellig knus voor ouders. Er is een strandbibliotheek in de zeemeeuw waar je kindje lekker tussen kan snuffelen en buiten hebben ze een leuk speel ding staan. Parkeren aan de overkant bij hotels van oranje 2 euro per uur maar veel makkelijker dan aan de boulevard, dan blijf je lopen voor muntjes in te gooien.
Naturalis is hartstikke leuk voor een 5-jarige. Corpus lijkt me ook interessant, maar ik meen me te herinneren dat die een minimumleeftijd hanteren. Check dat even voordat je gaat. Qua strand zou ik ook naar Noordwijk gaan. Daar parkeer je direct aan de boulevard, dus dichter bij het strand kan niet.
Home | Luxor Leiden Ik ben hier nog niet in restaurantvorm geweest (wel vroeger, toen was het een bioscoop), maar ik heb wel veel positieve verhalen over gehoord. Is ook vlakbij het Centraal station, dus met ov goed bereikbaar.
Op de Beestenmarkt (in de buurt van hotel) heb je een pannenkoekenrestaurant, op de Haarlemmerstraat zit een lekkere pizzeria. (ik denk even in kinderrestaurants aangezien kindjes bijv. pannenkoeken vaak lekker vinden). Katwijk is erg leuk! er is wel een strandtent open, een grotere, ben de naam even kwijt. Noordwijk is ook leuk, volgens mij zijn de winkels daar open op zondag en je kunt er leuk eten. Naturalis is uiteraard een idee, of Museum van Oudheden. Check hier even: Museum Leiden | Breng een bezoek aan één van de 14 Musea in Leiden. Verder kun je idd. leuk winkelen op zaterdag, met markt. Of evt. een filmpje pakken? 's middags? Als je kind van wokken houdt kun je reserveren bij Luxor, de vroege shift Home | Luxor Leiden En houdt je kind van mini hapjes a la sushi, vlees, noedels etc. dan is Onze Sushi is het verst en is bovenal duurzaam - Shabu Shabu erg leuk en heel lekker En wil je kind graag naar een indoorspeeltuin dan rijd je naar Leiderdorp, Bubblejungle Kinderfeestje Alphen aan den rijn- Kinderspeelparadijs De Bubbel Jungle
Holiday inn is een leuk hotel en hebben ze best wel wat te doen ook voor kinderen. Pannekoekenrestaurant kan je naar toe tegenover panbos in wassenaar. Is vlakbij. De mc donalds zit om de hoek bij het hotel. Katwijk woon ik zelf kan je heel leuk winkelen, we hebben aardig wat winkels en bij de bakker of hema kan je een lekker broodje eten en dan nog even strandje kijken. Leiden is ook wel leuk maar rot parkeren. Ik ken het huidige thema niet van naturalis maar is leuk voor kinderen hoor. Corpus vind ik niet echt de moeite waard dus mis je niet zoveel aan. En de strandtent die eerder werd genoemd.... T swaantje denk ik dat je bedoeld? Is beetje bekakt, niet leuk voor kinderen. Noordwijk kan je ook heen maar parkeren is erg duur en dan moet je niet op zondag gaan want dan is parkeren onmogelijk zo druk, winkels zijn ook erg minimaal. Kids zoo kan je nog heen maar dat is toch weer een klein stukje rijden... Meer weet ik even niet.
Zo dat zijn een boel tips, super!! Als het goed is, stopt er een bus vlakbij het hotel vanuit Leiden, dus ik wil vrijdag gewoon de auto bij het hotel laten staan en dan met OV Leiden in. Dus voor die dag zoek ik vooral iets om in Leiden zelf te doen. Zaterdag gaan we lekker rustig ontbijten enzo, dan rij ik richting strand en dan daar even rondkijken. En inderdaad daar ff lekker winkelen en lunchen enzo. En jee, dan zit het er al weer op haha. Zo'n all-you-can-eat restaurant is voor mij niet echt een succes, ik heb een maagverkleining dus eet maar klein beetje, niet aan mij besteed dus
Familierestaurant Kapitein Haak Leidschendam, tel: 070-3179118, damlaan 71 Zit in Leidschendam maar is zo leuk voor kinderen!!! Het is echt een beleving! Zit aan de kant van Voorschoten dus zo aan te rijden! Liefs Kari
In Noordwijk is op het wantveld nu nog gratis parkeren dacht ik. Alleen op zondag niet. Is paar minuutjes lopen vanaf het strand en ook vlakbij de Zeemeeuw (strandtent die het hele jaar open is). Volkenkunde museum in Leiden lijkt me ook best leuk voor kinderen. Veel plezier!
Naturalis is hartstikke leuk om naar toe te gaan. Er zit een pannekoekrestaurant aan de Steenstraat. Als je het station uit komt lopen, gewoon rechtdoor lopen. Lekkere pannenkoeken daar. Ook een aardige pizzaria 'Donatello's' aan de haarlemmerstraat (tegenover prenatal). Wat ik als kind altijd fantastisch vond was de Burcht beklimmen. Mooi uitzicht ook. Ga ook eens kijken in de kleine straatjes rond de Pieterskerk, erg leuk. Anders zit de VVV recht tegenover het station. Museum van Oudheden is ook erg gaaf. Ben zelf nooit in de Holiday Inn geweest, terwijl ik er om de hoek woon, maar hoor van andere dat het er leuk moet zijn voor kinderen. Je kan overigens prima parkeren in Leiden, er is pas een nieuwe garage geopend vlakbij het station. Zelfs de beste voor jou om te parkeren, gezien de richting (holiday inn) waar je vandaan komt. Ik wens je veel plezier in Leiden.