Echte uitgerekende datum?

Discussion in 'Zwangerschap' started by samantha111, Feb 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. samantha111

Feb 27, 2012
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens de eerste dag van mn laatste ongesteldheid ben ik 26feb uitgerekend maar volgens mn 3 echo's de ene keer 8, andere keer 6 en nou weer 11 maart.
    Ook werd erbij gezegd; klopt t echt wel? Anders is je baby wat klein..
    En ik weet zeeeeker dat t klopt. Wat is het nou?!

2. Beepje

Beepje Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    2,310
    9
    38
    Ja apart hè, dat doen ze gewoon bijstellen aan de hand van de groei van de baby, wat ergens weer gek is. Weet je ook niet wanneer je eisprong was? Dan zou je het ook nog eens kunnen berekenen.

Ik krijg t binnenkort wel allemaal te horen.
    Ik weet wel wanneer mijn eisprong is geweest en zou echt precies 26 sept uitgerekend zijn. Ben benieuwd naar welke data dat bijgesteld word.

En ach ja je weet t toch niet zeker wanneer de baby komt. Het is maar een richtdatum.

3. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Hier wist ik ook precies wanneer mijn eisprong is geweest.
    Maar loop wel een week "achter". Ookal lopen de beentjes en buik een week voor, onze datum wordt niet bijgesteld.
    Misschien heb je een late innesteling gehad.

Oh en uiteindelijk bevalt er 5%(?) op de uitgerekende datum, erg weinig dus.

4. NYmama80

NYmama80 Actief lid

Apr 16, 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze stellen de uitgerekende datum na de 12 weken echo toch nooit bij? Zo heb ik dat altijd begrepen namelijk. Tot de 12 weken groeien alle kindjes gelijk, daarna groeien ze pas op hun eigen tempo. Dus je hebt kleine, gemiddelde en grote kindjes. Dus het lijkt me erg vreemd als jouw uitgerekende datum wordt bijgesteld.

5. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Bij m'n tweede kwamen ze op een gegeven moment steeds een week a anderhalve week eerder uit... Ik maakte me op een gegeven moment een beetje zorgen en heb het met m'n vk overlegd. Bijstellen deed ze inderdaad niet meer maar ze heeft er een notitie van gemaakt mocht ik overtijd gaan lopen.
    Het grappige is dat de kleine man ook inderdaad een week eerder geboren is. Het zal natuurlijk wel toeval geweest zijn maar je moet maar zo denken, ze komen wanneer ze zelf willen ( in de meeste gevallen dan :p )

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ze stellen na de 13 weken niks meer bij, misschien komt de meting op die datums maar je uitgerekende datum veranderd nooit!
    De ene baby groeit gewoon snel en de ander langzamer dus je uitgerekende datum blijft 26 feb ;)

7. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

inderdaad met 12 weken stellen ze de exacte uitgerekende datum vast en daarna mogen ze niet bijstellen.omdat de groei dan per kindje verschilt.
    omdat ik een onregelmatige cyclus had mogen ze niet vanaf de begindag van menstruatie tellen want dat klopt niet;) ik wist gelukkig mijn eisprong ongeveer en dat klopte ook met de echo.
    ( 2 daagjes verschil )

8. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit inderdaad.

9. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hier ook zo.

10. LiToEn

LiToEn Actief lid

Aug 8, 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zoals de dames al zeiden, de grote van je kindje zegt na de 12 weken niks over de uitgerekende datum.

11. samantha111

Feb 27, 2012
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou gek bij mij is het 3x bijgesteld..
    Eerste was 8 maart, toen 6 maart en als laatst 11 maart.
    Maar volgens mn ingesteldheid 26feb maarja ik heb geen zin dat ze me bijv zouden gaan inleiden omdat ze denken dat ik al 42 weken ben terwijl t nie zo is...

12. Nyn

Nyn Fanatiek lid

Jan 14, 2013
    1,008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Maar je ongesteldheid is op zich geen hele goede graadmeter. Dat zegt niet zoveel over wanneer de innesteling was of je eisprong. Of hoelang je cyclus die maand geduurd zou hebben.
    dus ik zou me niet teveel vasthouden aan je eigen berekening, maar de datum pakken van d echo die je tussen de 10-12 weken hebt gehad.

13. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Als ik. Je verhaal zo lees lijkt mij dat ze. Bij je eerste echo, de termijnecho, 8 maart hebben gezegd, klopt dat?
    Dan is en blijft het 8 maart. En heeft je eerste dag van je laatste menstruatie er niet meer mee te maken.

14. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

hebben ze het daadwerkelijk gezegt of staat dat op de echofoto de datum? want op de echofotos staat inderdaad altijd een ander termijn;)

Share This Page