Hallo meiden, Mijn zoontje is nu 6 weken en 3 dagen oud. Afgelopen dagen had hij erg last van de zogenoemde 3 H's. En heb ik eens het oei ik groei boek bijgepakt. Toen ik de lijst met vaardigheden las van het 5 weken sprongetje dacht ik oke dan zal hij hem wel wat later hebben gehad. Nieuwschierig heb ik eens gekeken bij het volgende sprongetje daar staat 8 weken en dan tussen haakjes 7-9. Dus eens bij die vaardigheden gespiekt en daar herkende ik eigelijk ook al wel wat dingetjes van. Hebben jullie dat ook wel eens gehad ?? En welk sprongetje was het nou hihi.
O dat herken ik ja, ik zit ook iedere keer in het boek te spieken, en ontdek dan dingen van een vorig sprongetje en van een sprongetje verder. Ik lees het heel nuchter en kijk tegenwoordig een sprong vooruit wat ik kan verwachten de komende tijd. Maar ga er niet vanuit dat je kindje keurig volgens het boek vaardigheden krijgt. Ik kon me de eerste sprongen helemaal zenuwachtig maken als hij iets nog niet gedaan had van de vorige sprong, maar dan pakte hij dat weer later op.
Hoi MamaMel88, Is je kindje vroeger of later geboren want je moet de uitgerekende datum als leidraad houden en niet de geboortedatum. Ben je bijvoorbeeld later bevallen is het heel goed mogelijk dat het al het sprongetje van 8 weken was. Nu heb je verder helemaal gelijk hoor, ik heb hier afgelopen week ook sprongetje van week 12 gehad maar er zijn nog steeds dingen uit het lijstje van week 8 wat hij nog niet kan. Het is maar een lijstje en de dingen die je kindje interessant vindt pakt hij er het eerste uit. Ik vind het in ieder geval een handig boek om erbij te houden.
Geen een kindje is Hetzelfde en maken echt niet allemaal op hetzelfde moment een sprongetje mee. Hihi. Maar over het algemeen is het boek waarheid en je hebt er veel aan... De eerste sprongetjes amper iets van gemerkt. Maar wel ineens gemerkt dat ze meer kom uiteraard... Maar niet dat ze er last van had, bedoel ik. Maar nu heb ik de 12 wkn sprong wel echt meegemaakt. Hele dag uit haar hum, en ineens kon ze de volgende dag iets goed vasthouden en kraaien! Lief joh. Overigens kan je kindje ook wel eens humeurig zijn.... Vaak zegt men al snel 'ohh dat is eem sprongetje!' Maar dat hoeft natuurlijk niet altijd te zijn
Ze gaan in dat boek ook van allervroegst uit zeg maar... Van de week zat ik er ff in te kijken en daar stond bij 6 maanden.. Optrekken tot staan... Langs de tafel lopen Los willen gaan lopen en dat soort dingen Mijn zoontje is nu 6 maanden en rolt niet eens van rug naar buik.. Dus houd je niet teveel aan dag boek vast hoor Zorgt vaak alleen maar voor onzekerheid
Mijn kinderen springen ook niet volgens het boekje. Lekker op hun eigen manier. Daar zijn het toch mini-mensjes voor Hier is dat vaak een paar dagen mopperen, en dan heeft hij weer "iets" geleerd..
Vind het boek wel leuk om te lezen, en ik herken ook veel dingen die hij opeens weer kan, maar dat is vaak van het sprongetje wat dan een paar weken later pas "hoort" te komen. Ik pin me niet vast op het boek, elk kindje is anders, en mijn zoontje heeft tot nu toe ook helemaal geen last gehad van de zogezegde sprongetjes. Misschien een dagje wat huilerig/hangerig, maar goed, die dagen zijn er ook zonder sprongetje...
Hoi, Ik verwacht ook absoluut niet van mijn mannetje dat hij super baby is hoor hihi. Hij doet het maar lekker op zijn manier en ik zie wel waneer hij wat kan . Maar toch leuk te lezen dat jullie het wel herkennen. Vind het ook een intresant boek, wel leuk om te lezen wat je ongeveer kunt verwachten als ontwikkeling.
Ik vond het boek juist irritant, omdat er dingen in stonden die wel erg vroeg waren (zoals staan bij 6 maand).. Mijn jochie deed het rustig aan, en dan klopte er weinig van het rijtje vaardigheden (Hij deed alles wel binnen de CB-lijntjes, dus geen probleemkind)