Hormoonpukkels door borstvoeding?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Anouk2005, Sep 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,222
    16,582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ons dochtertje is morgen 4 weken en zit momenteel flink onder de hormoonpukkels.Nu herinner ik mij dit ook nog van onze andere 2 kinderen maar die hebben maar heel kort borstvoeding gehad.Maar met haar gaat het zo goed dat we hier nog wel even mee door blijven gaan.
    Nu stond iemand mij gisteren te vertellen dat ze die pukkels krijgt door mijn voeding,te vet en hormonen die ze via mij binnen zou krijgen.
    Vlgns mij is dit grote onzin en komen die pukkels toch omdat ze hormonen krijgt tijdens de zwangerschap en heeft dit niets te maken met mijn moedermelk.

Ik begin nu toch een beetje te twijfelen en leg hier de vraag toch maar neer.

Ik ben benieuwd.

Gr Ingrid.

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

Apr 17, 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Bij tewijfel altijd je vraag stellen :) Anders blijf je erover malen.

Het is heel normaal als je borstvoeding geeft, dat je baby dan acné vertoont. Baby acné zijn kleine rode pukkeltjes op het gezichtje en eventueel de borst van je baby. Je baby verwerkt de hormonen van de moeder die het via de borstvoeding ontvangt. Dit kan soms leiden tot baby acné. Meestal treedt dit op na drie of 6 à 7 weken. Je hoeft hier niets aan te doen. Gebruik geen zalf, probeer te voorkomen dat je kindje de pukkeltjes kapot krabt. Laat de natuur zijn gang gaan, de pukkeltjes verdwijnen na een tijdje vanzelf.

Groetjes Saskia

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,222
    16,582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dus de hormoonpukkels komen dan wel door de borstvoeding?.
    Maar houdt dit dan in dat zolang zij borstvoeding krijgt zij deze pukkels blijft houden want dat zou ik wel heel vervelend vinden omdat ze nu toch echt wel behoorlijk onder zit met deze pukkeltjes.Het ziet er gewoon heel vervelend uit en ik krijg er veel op en aanmerkingen over van andere mensen.

Alvast bedankt voor het reageren.

Groetjes Ingrid.

4. Saskia

Saskia Lactatiekundige

Apr 17, 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

Nee, de pukkels blijven niet zolang als jij borstvoeding geeft.
    De eerste weken is borstvoeding hormoongestuurd, hierna wordt het gestuurd door vraag-aanbod. Dan zullen de pukkeltjes vanzelf verdwijnen.

Een tijd kan ik je niet geven, dat is bij ieder kindje verschillend, maar het gaat echt vanzelf weer over en het kan geen kwaad.

Groetjes Saskia

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,222
    16,582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Helemaal helder en duidelijk!!.

Ik ben weer gerustgesteld.

Bedankt voor het snelle antwoord.