He meiden, Ik merk dat ik het moeilijk vind om afspraken te maken op een dag omdat ik van te voren niet weet wanneer mijn zoontje slaapt en/of voeding wil. Zo hadden we laatst een lunch afspraak staan, maar omdat zl (bijna 8 weken) rond dat tijdstip sliep, hebben we de lunch verzet naar een diner afspraak.. Dit was geen probleem, maar het lijkt me toch niet helemaal de bedoeling iedere keer Hierdoor wordt mijn dagindeling momenteel veelal bepaald door het ritme van zl, en kan ik nooit een tijdstip afspreken met anderen. Hoe doen jullie dit? Gewoon wakker maken en meenemen overal naar toe? En geven jullie m dan een voeding voordat je de deur uitgaat of wacht je tot hij/zij hier zelf mee komt..? Groetjes Nieko
Op die leeftijd gingen ze hier gewoon altijd mee. Al slapende of wakker. Volgde wel het ritme van onze kindjes, maar dat betekent niet dat ik thuis moet blijven zitten Slapen kan ook in de wandelwagenbak of draagdoek, voeding krijgen kan ook in een lunchroom of op visite etc. Hier dus nooit echt een probleem geweest.
Ik neem gewoon voeding mee (voeding op verzoek) ...En als ze wil slapen dan in de kinderwagen? Ik ga niet de hele dag weg maar toch wel Elke dag even 1 slaapje in de kinderwagen hoor, soms zelfs meerdere...en als ik met vriendinnen ga lunchen/ winkelen ofzo voeding mee (Geef fles, maar borst kan ook prima vind ik) En gaan...ik ga niet maanden aan huis gekluisterd zitten (heb ik al moeten doen in zwangerschap). Als ik weet dat ik bijna weg moet dan alvast even wandelen met kinderwagen zodat ze in slaap Valt. Maxi cosi Valt ze meteen in slaap zo nodig...gewoon lekker op pad gaan hoor! Soms bel ik doe ochtend om een half uur eerder of later af te spreken als ik ongeveer kan uitrekenen wanneer slaap of Voedingtijd is maar dat is ook alles. Zo Niet dan komt het altijd vanzelf goed! Ik zou zeggen lekker genieten nog Van je verlof en lekker op pad gaan!
Rond die leeftijd nam ik haar gewoon overal mee naartoe. Slapen deed ze in de kinderwagenbak en ik voedde haar als ze honger had. Rond de 6 maanden weigerde ze nog ergens anders te slapen dan in haar bed. Toen plande ik de afspraken om haar slaapjes heen. Rond die leeftijd had ze trouwens ook meer een ritme dan bij 4 maanden.
THuis volg ik het ritme van dl, maar ik blijf er niet voor thuis. Ik weet ongeveer wanneer ze komt (zo om de 3 uur) en ik zeg tegen iedereen met wie ik afspreek dat het een ongeveer tijd is, omdat ik toch een beetje afhankelijk ben van de voeding die ik wel het liefste thuis geef (borstvoeding) In de praktijk houdt dit in, dat ik vaak een flesje gekolfde melk mee neem, of thuis nog even snel voedt. Als dl slaapt neem ik haar gewoon mee, ze slaapt vaak wel door.
Gewoon lekker meenemen, slapen in de wandelwagen kan prima. Heerlijk zelfs, die van mij slaapt daar het lekkerste in. Ik voed en voedde overal. Handig die borsten
In het begin vond ik het ook moeilijk plannen. Maar je kunt m ook overdag standaard in de wandelwagen leggen als je later nog weggaat. Of overtillen.
Ok, bedankt voor jullie reacties. Meenemen dus gewoon zeggen jullie allemaal Maar hoelang slapen/sliepen jullie kindjes rond de 2 maanden oud? Ik kan me voorstellen dat als ze meerdere korte slaapjes doen op een dag, het makkelijk(er) is ze mee te nemen en de slaap te onderbreken. Mijn zoontje slaapt vaak 4 uur aaneengesloten overdag, en is dan tussendoor 2 -soms 3 uur wakker. Vandaag had ik in de ochtend een afspraak waardoor hij een uurtje mee moest in de MC -deed hij slapend. Daarna thuis twee uur wakker geweest (niet moe) en vervolgens even in bed gelegd en wakker gemaakt ivm andere afspraak. Hierbij kon hij in de wandelwagen bak, maar hij viel niet meer in slaap. Eenmaal thuis had ik een oververmoeide baby omdat hij dus de hele dag nauwelijks 'echt' heeft geslapen met extreem huilen (hij huilt normaal nooit) en heel veel boosheid tot gevolg. Dit maakt dus dat ik nu denk: ik verstoor noooooit meer zn slaapjes! Maar ja, zo zit ik dus erg aan huis gekluisterd... Pff, ik vind het knap lastig!
De volgende keer proberen zoals Arya zegt? Als je weet dat je weg gaat al meteen in de wandel wagen leggen? Dl is trouwens ook 2 maanden, maar is gerust de hele dag wakker . Slaapt wel heerlijk in de maxicosi of in de wandelwagen.
Vier uur?!?! Dat is wel lang, geniet ervan mijne sliep en slaapt hooguit 30-45 minuten per keer. Ik zou m voor die lange slaap lekker in de wandelwagen leggen en de deur uit gaan met slapend kind in de wandelwagen. Lekker ergens lunchen ofzo. Tijd zat als ie vier uur slaapt
Wat bedoel je met meenemen en de slaap onderbreken? Als je ergens heen wandelt dan hoeft dat toch niet?
Mijn zoontje ging en gaat overal mee naartoe en slaapt in de oinderwagen en maxicosi. Of niet natuurlijk heb al eens met een onophoudelijk huilende baby doorde ikea gelopen, ja toen had ik wel even spijt. Maar ik let er nu op dat ik niet telaat ergens heen ga omdat hij 's middags vaak een beetje chagrijnig werd. Slapen is hier altijd al onregelmatig geweest. Hij is soms uren achter elkaar wakker en wil niet slapen (thuis), gaat alleen liggen lachen en brabbelen wat na een tijdje huilen wordt, dus dan ga ik liever wat doen zodat ik ook wat afgeleid word
Hier was dl de eerste weken een moeilijke slaper... Toen ik begon met rust en regelmaat ging er een andere wereld voor ons open. Dl ging beter slapen en we kregen er een andere dochter voor terug! Wij proberen dus het ritme aan te houden. Als we visite krijgen maakt het niet echt uit maar als we op visite gaan dan proberen we dat in haar wakkere tijd te doen zodat ze daarna weer een tukkie kan doen in de auto of thuis Als de dag wat anders verloopt dan is dat niet erg maar dl heeft wel haar slaapje nodig anders gaat ze jengelen...
Precies...niet elke baby slaapt overal...dl slaapt alleen thuis in haar wieg of in de auto (als we maar wel blijven rijden) verder NERGENS! Dit is al vanaf de geboorte... Vind het wel grappig dat iedereen zegt :" joh neem dr lekker mee dan slaapt ze toch hier??" Tsja...dat gebeurd dus echt niet ... oogjes blijven wijd open... Helaas zijn dus niet alle babts even makkelijk daarin Oh ja...ze kan nu ook in de kinderwagenbak slapen maar dat kostte heel wat 'oefening' ..als we wandelen slaapt ze nooit...
Bij mijn oudste waren haar slaapjes echt heilig, anders hadden we een oververmoeid kind dat de hele avond lag te huilen en de dag erna nog ontregeld was. Dus ik hield haar ritme aan. De jongste is zo makkelijk, die kan overal mee naar toe. Als zij oververmoeid is, slaapt ze gewoon wat langer Kijk dus naar je kind en accepteer wat wel en niet gaat. Gaat lunchen nu niet? Nou, dan niet he, misschien over een paar weken weer wel, dan hou je 't nu bij een kop koffie of iets anders.
Hier ook vaak om de slaapjes enz heen gepland, of als we wat verder weggingen zo gepland dat hij in de auto sliep. Meneer is ook niet zo'n hele makkelijke slaper, heel soms sliep hij ergens anders bij mij op schoot, maar vaker was het dan uiteindelijk gewoon huilen, waardoor we maar weer naar huis gingen Ik moet zeggen dat ik het nu veel makkelijker vind, hij is ruim 2,5 uur wakker tussendoor en als hij het erg gezellig vind kan hij makkelijk 3 a 3,5 uur wakker blijven en anders neem ik het campingbed mee, daar slaapt hij ook prima in. Maar de eerste 3 maanden kon hij moeilijk in slaap komen, dat vond ik dan weer zo'n gedoe bij anderen, dus inderdaad wat hier boven ook gezegd werd, dan nodigde ik mensen bij ons thuis uit Ik vind niet dat een baby zich altijd maar moet schikken, omdat papa en mama wat gezelligs willen doen, terwijl hij zich daar helemaal niet prettig bij voelt. Wat betreft voeding, dat heb ik wel altijd overal gedaan, maar ik geef dan ook flesvoeding, tijden waren redelijk voorspelbaar, dus als ik kort wegging ging ik na een voeding en anders nam ik gewoon spulletjes mee.
Het meenemen overal naar toe ligt erg aan je kind. Mijn oudste sliep overdag altijd weinig en slecht en jengelde heel wat af. Vond er op die manier niet veel aan hem ergens mee naartoe te nemen want was continue met hem bezig. Mijn jongste daarin tegen slaapt praktisch overal op en in 😊 Op visite leg ik hem makkelijk weg in de box of een bedje van hun. Als dit niet aanwezig is heb ik altijd mijn draagdoek mee. Een uitkomst!
Allebei mijn kids slapen alleen in bed goed, in de wagen of mc zijn het hazenslaapjes die resulteren in oververmoeide baby's. Nu mijn zoon op school zit slaapt dochter de tijd dat we thuis zijn, dus eigenlijk ben ik behoorlijk gebonden. Komt wel weer. Als ze 1 slaapje heeft over een jaar kan ik weer makkelijker weg. Ik laat mensen gewoon hier heen komen.