Peuter plast thuis niet op potje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Yil, 28 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Onze meid van ruim 2 jaar plast thuis nooit op het potje. Ze gaat er graag op zitten en weet dat ze er op moet plassen, alleen gebeurt er niets. Op het KDV blijkt ze wel regelmatig op het potje te plassen. Ze gaan daar als groep tegelijk op het potje (om de beurt) en dat is blijkbaar reuze interessant. Ik laat haar thuis op het potje als ze uit bed komt, voor het middagslaapje, na het middagslaapje en voor ze de nacht in gaat. Helaas allemaal zonder resultaat. Dit zijn ongeveer de tijden die het KDV ook aanhoudt dus weet niet waar het aan ligt. Ik push haar niet (ze hoeft niets te doen op het potje) en laat haar er ook niet te lang opzitten. Om eerlijk te zijn krijg ik haar er niet meer af hahaha! Als ik zeg, meis we gaan je luier weer aan doen, weet ze niet hoe snel ze weer op de pot moet gaan zitten ;)

Iemand enig idee of het te vroeg is? Interesse is er en op het KDV gaat het dus meestal goed, maar thuis.....

2. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Hmmm een lastige.

Heb jij een heel ander potje dan op het kdv? Waardoor ze misschien net een andere (plas)houding daar heeft? Misschien dat de beentjes dasr hoger staan oid? Pas toen ik voor mijn dochter een ander potje kocht ging ze daarop plassen.

Misschien het potje op een andere (rustigere of juist een plek met afleiding) zetten? Staat die op het kdv in de badkamer/toiletruimte dan zou jij dat misschien ook kunnen doen?

Misschien KDV zoveel mogelijk nabootsen, dus eerst papa plassen, dan jij en dan zij? Of zelfs samen plassen?

Succes!

3. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Bedankt voor je reactie. We hebben het potje al op verschillende plekken in huis gezet maar het lijkt niet veel uit te maken. Ze vindt het erg leuk op het potje en lijkt het meer als speelgoed te zien. Mischien is dat wel het probleem. Het potje heeft inderdaad een andere hoogte als op 't KDV. Omdat ze nogal lange benen heeft hebben wij een potje waarbij ze niet zo 'met haar benen in haar nek' zit, leek ons prettiger. Misschien toch een andere proberen...

Deel Deze Pagina