Hoi Dames, Ik heb misschien een beetje rare vraag maar hoe houden jullie de pannen mooi schoon?? Manlief kookt ook regelmatig (Lees:frituurt in elke pan die hij vindt) en toch na een goede afwasbeurt merk ik dat pannen na een aantal maanden een bruinachtige laag krijgen.. Iemand tips??
Hier gaan de pannen gewoon in de vaatwasser en zien er nog prima uit. Maar er wordt dan ook niet gefrituurd in de pannen, dat doen we gewoon in de frituurpan...
Dat inderdaad! En soms als ik vind dat de pannen teveel ruimte in beslag nemen, dan was ik ze even gewoon met de hand af.
Bij een aangekoekte bodem kreeg ik DE tip van mijn moeder: Klein beetje was'poeder' op de bodem van de pan strooien. Dan een laagje water erin (ongeveer 2 cm hoog) en warm laten worden. Als het water begint te koken, weekt het waspoeder alles wat aangebakken is of alle plakresten van de bodem af. Er ontstaat een schuimlaag. Als de schuimlaag omhoog komt van t vuur/kookplaat afhalen en vervolgens nog even afwassen met afwasmiddel gewoon.
Volgens mij moet je echt niet regelmatig gaan frituren in elke pan want dan krijg je idd zo'n bruin waasje wat je ook krijg in een frituurpan. Ik was de panne altijd met de hand en niet in de vaatwasser. Blijven ze volgens mij mooier.
Ja, met een vaatwastabletje. Zo maken wij ook de frituurpan schoon, zetten hem aan met water en een tablet erin. En de zijkanten en deksel enzo doen we met gekookt water en een tablet in de wasbak. Dat kan dus ook met de zijkanten van je pannen. Gooi de wasbak vol met gekookt water en 1 of 2 tabletten en dan de pannen erin. Helpen met de afwasborstel is ook handig. Mijn pitten doe ik ook in een pan met water en vaatwastabletten en dan aan de kook brengen..
Water koken, in de pan doen en dan een vatwastabletje of poeder erin doen. Dan krijg je de pannen wel weer goed schoon.
Misschien kan je beter frituren in een frituurpan Ik doe hier de pannen gelijk na gebruik schoonmaken.. Heet water, afwasmiddel en goed schrobben met de afwas borstel en klaar is kees