Welk krullenspul is goed

Discussion in 'De lounge' started by RoGiJuLi, Apr 18, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,913
    15,584
    113
    Nabij Utrecht
    Ik merk dat de laatste jaren/maanden mijn haar veranderd.
    Tuurlijk is het echt een mega kroesbende wanneer ik het droog aan de lucht en daarna borstel, dus draag ik het of vast/in vlecht/knot. Of los, maar enkel wanneer helemaal steil gemaakt met de tang.

Toch .. wanneer mijn haar nat is merk ik dat het steeds meer krult ipv een slag.

Ik wil daarom eens kijken of ik een keullenbos kan krijgen zonder dat het kroest, maar ook niet stijf staat van de haarspray/gel etc.

Wie heeft ervaring met goede shampoo/conditioner/leave-in en "krullen-pop-spul".

Ik heb een fohn met diffuser die ik wil gaan inzetten voor goed resultaat.

Kom maar op met de tips :)

2. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

Aug 7, 2018
    4,572
    4,043
    113
    Female
    Ik heb krullen met diffuser en spul, anders is t een grote ontplofte bende. Ik gebruik combi cremevoeding en krulcreme van het Kruidvat. Dan de diffuser erop, als haar al wat droger wordt, gebruik ik een soort gel van yari (green curls, curl maker). Nog even de diffuser erop en dan ben ik klaar.

3. Me88

Me88 Bekend lid

Apr 5, 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Ik vind de Happy curls creme van Andrelon erg fijn.

4. Pompoen

Pompoen Actief lid

Oct 25, 2015
    446
    121
    43
    Ik volg de curly girl methode. En haal mijn krullenspullen bij curlytools. kruidvat heeft ook het eea aan cg producten!
    En om eerst het product te testen bestel ik samples bij cgproefjes.

5. Sookie90

Sookie90 Actief lid

Dec 21, 2022
    300
    221
    43
    Female
    Ik weet niet of ik het goed lees, maar borstel jij je haar als het droog is? Krullen kun je het beste borstelen als het nog nat is (zo min mogelijk borstelen is nog het beste).

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,913
    15,584
    113
    Nabij Utrecht
    Ja normaal doe ik dat idd omdat ik vroeger altijd enkel een slag erin had.
    Vandaar dat ik ook aangaf dat mijn haar veranderd is en tegenwoordig nat al veel meer krult dan normaal.

7. bababoe

bababoe Fanatiek lid

Mar 11, 2011
    1,801
    775
    113
    Ik heb sinds een paar weken de be curly shampoo, conditioner en verzorging van Aveda. Rib uit mijn lijf, maar het doet wel wat het moet doen! Hier ook altijd slag gehad en de laatste tijd steeds meer krul. Met deze verzorging helemaal!

8. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Ik gebruik heel veel verschillende producten, een aantal favoriete merken zijn: jessicurl, bounce curl, treluxe, camille rose, boucleme.
    Ik gebruik voornamelijk glycerine vrije producten, want dat scheelt veel pluis in hoge luchtvochtigheid.
    Veel van mijn producten (niet alles) zijn wat aan de prijzige kant, maar ik krijg ook last van jeuk van sommige parfums of andere ingredienten en dat komt wat vaker voor bij goedkopere merken (niet altijd trouwens en het komt ook regelmatig voor bij duurdere merken).
    Ik bestel meestal bij haarpro.nl, cgproducten.nl of curlygirlfriendly.nl. Maar ik koop ook weleens wat bij kruidvat of douglas. Ik vind het leuk om nieuwe dingen te proberen, de producten waar ik jeuk van krijg, geef ik aan een vriendin, die daar geen last van heeft en er heel blij mee is. ;)

9. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

Nov 9, 2022
    3,315
    3,307
    113
    Female
    Ik ben half Surinaams, dus hier wel écht krul krul, maar zonder spul echt kroesig en pluizig. Zelf gebruik ik Mixes Chicks leave-in conditioner. Niet al te prijzig en een super mooi, pluisvrij resultaat. Echt krullen en geen geplastificeerd effect zeg maar ;)

Voor mijn dochtertje (die is kwart Surinaams en heeft iets 'blanker' haar maar wel echt krullen) gebruik ik de krullencreme van kruidvat huismerk. Werkt echt top bij haar! Niet te zwaar, en pluisvrije 'vrije' krullen.

Overigens hier geen fohn of difuser (?) gebruik. Gewoon spul erin op nat haar, schudden met die kop en gaaaaan!

10. Nova1986

Nova1986 Actief lid

May 25, 2020
    252
    101
    43
    Female
    Ik gebruik een mousse (willekeurig) voor in mijn haar. Deze breng ik aan op nat haar (kam het eerst), dan "knijp" ik het erin als ik met mijn hoofd voorover hang. Gebruik hoeveelheid mousse te grootte van een tennisbal.
    En dan drogen aan de lucht.

Wat bij mij wel goed heeft geholpen, is mijn haar in laagjes te laten knippen. Hierdoor is het haar minder zwaar en heeft de krul meer ruimte.

11. Asil

Asil VIP lid

Nov 14, 2018
    10,147
    9,747
    113
    Female
    #11 Asil, Apr 19, 2023
    Last edited: Apr 19, 2023
    Ik gebruik ook alleen maar CG producten. Wat echt een verandering is, is alleen borstelen onder de douche met een denman brush wanneer ik er masker/conditioner in heb zitten. voor de rest borstel ik mijn haar nog nauwelijks. Ik heb slag, maar na 1.5 jaar deze producten heb ik meer krul. Heb er niet elke dag zin in en laat het eigenlijk altijd aan de lucht drogen.

Helaas is elk haar anders. Sowieso handig dit te lezen en te bekijken:
    Haareigenschappen bepalen met de CG Methode - CurlyTools.

Daarop kun je alles afstellen. Ik ben van de goedkope spullen dus Action en Kruidvat en dat doet het prima bij mij :)

Curly Girl producten die bij Kruidvat te koop zijn | Aukjeswereld

Overigens is in mijn geval less is more, ik gebruik de petal fresh shampoo + bananenmasker van de action (ene keer wel andere keer niet) maar wel de daily mild cremespoeling als leave-in. Soms gel soms niet.

Share This Page