Ervaringen met suikervrij eten en tips gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door Nijn1977, 18 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    965
    442
    63
    Vrouw
    Ik heb te maken met steeds terugkerende voetschimmel en wil daarom graag een suikervrij dieet gaan doen in de hoop dat de schimmel dan uit mijn lichaam gaat.

Wie heeft er ervaringen die je wil delen en tips? Leuke recepten?

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.174
    10.705
    113
    Wat bedoel je precies met suikervrij eten? Geen geraffineerde suikers, geen toegevoegde suikers, of wil je ook zetmelen en fruit- en melksuikers vermijden? (Te restrictief raad ik wel echt af trouwens, koolhydraten heb je nodig). Voor een groot deel is t makkelijk om toegevoegde suiker te vermijden. Kook gewoon met verse onbewerkte ingrediënten.

Goed volkorenbrood is zonder toegevoegd suikers, kaas of 100% pindakaas erop (of roomkaas of goede kwaliteit vleeswaren, evt aangevuld met rauwkost of cresse) en klaar.

In principe heeft geen enkele maaltijd per definitie toegevoegde suiker in zich. Dus waar je tips moeten liggen, ligt eraan hoe je nu eet.
    Waar liggen jouw uitdagingen qua suikerinname? Koffie? Toetjes? Ontbijtgranen? Zijn er zoetigheden die je niet kwijt wil? Wil je kunstmatige zoetstoffen gebruiken? Dan kunnen we de tips wat concreter maken :)

owly, cosdy en citroenrasp vinden dit leuk.
  3. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    965
    442
    63
    Vrouw
    Sorry voor mijn late reactie!

inmiddels ben ik zelf ook wat wijzer geworden, ik ga inderdaad toegevoegde suikers vermijden.
    Ik heb vandaag producten gekocht zoals jam van Cereal en 100% pindakaas. Wil snoep, koek, etc laten staan.
    Ik drink al veel water en thee, alleen in de koffie heb ik één zoetje en een beetje koffiemelk, ik drink 2-4 kopjes op een dag. Met avondeten koken we al steeds minder uit pakjes en zakjes, dus dat gaat al goed, volkorenbrood hebben we ook. Op zich eet ik ook niet veel brood, liever kwark met noten en fruit en havermoutpap.

In het weekend een avondje een bakje chips eten wil ik niet laten, dat is echt mijn momentje, en heel soms drink ik twee glazen Sauvignon Blanc.

Deel Deze Pagina