Wie heeft er wat kennis over fotocamera's en kan mij adviseren? Ik heb een samsung S21 en daarmee kan ik wel mooie foto's maken van stilstaande objecten, maar als ik bijvoorbeeld mijn kinderen wil fotograferen staan ze er vaak niet scherp op, of doordat hij best traag reageert is het moment net geweest. En als ze moeten poseren is de foto wel scherp, maar dan staan ze er met een rare bek op Nu ben ik aan het kijken voor een "echte" fotocamera, maar ik weet niet voor wat voor type camera ik het beste kan kiezen. Ik wil de camera vooral gebruiken om foto's te maken van de kinderen, een wandeling in het bos, in de sneeuw etc. Ik hoef geen gedetailleerde foto's van de maan, of van een hertje op 1km afstand Wat ik vooral wil is een camera die snel reageert, dus die meteen een foto maakt als ik op het knopje druk, en waarbij je snel foto's na elkaar kan maken. Hij hoeft niet in mijn jaszak te passen. Ik weet niets van fotografie, maar het lijkt mij wel leuk om mij er wat meer in te verdiepen en bijvoorbeeld een (online) beginnerscursus te volgen. Budget tot 700 euro zoiets. Ik snap dat ik ook gewoon naar de mediamarkt kan gaan en om advies kan vragen, maar ik denk eigenlijk dat hier dames zijn die meer verstand hebben van camera's dan die jochies daar...
Wil je aan de slag gaan met losse lenzen? Of moet het vooral handzaam zijn? In geval van het laatste, kun je kijken naar de Canon powershot G-serie. Top-end compactcamera's, zeker snel genoeg.