Voorleesboek cadeau

Discussie in 'De lounge' gestart door Miniontulp, 26 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miniontulp

28 apr 2020
    94
    25
    18
    Hoi!

ik wil graag een voorleesboek cadeau doen aan een zwanger vriendinnetje. Zal ik wel of geen persoonlijk berichtje erin schrijven? Doen andere mensen dit weleens, word dit gewaardeerd door aanstaande ouders?

x

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ja hoor ik geef altijd boeken! Ik vind het zelf een vreselijke traditie om altijd maar kleertjes te geven, ik heb een heel eigen smaak en ik kreeg allemaal pakjes die ik niet leuk vond.... terwijl ik boeken bijna altijd wel leuk vind:)

Wij zijn zelf helemaal dol op de Gruffalo en alle andere boeken van die schrijfster Julia Donaldson. Die geef ik heel vaak aan babies, veel blijvender dan kleertjes;)

3. Miniontulp

28 apr 2020
    94
    25
    18
    Leuk!! Schrijf je er dan ook iets persoonlijks in?

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Wij geven ook vaak boeken, en hebben ook wel wat boeken gekregen. De boeken met een persoonlijk tekstje zijn voor mij wel extra leuk! Zeker als ze van een dierbaare vriendin zijn!

5. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Erg leuk! Mijn kinderen hebben een aantal boeken gekregen bij hun geboorte of verjaardag en ze vinden het nu erg leuk om te zien van wie ze het kregen en wat er toen voor ze werd opgeschreven!

6. Miniontulp

28 apr 2020
    94
    25
    18
    Leuk!! Is het bij jullie nog niet voor gekomen dat ze het boek al hadden?

7. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Heel leuk juist om er wat in te zetten.
    Wij hebben boeken we dubbel gekregen, maar dat gaf niks, als het een dan stukgelezen was begonnen we aan de volgende :thumup:

8. Knabbelvanbabbel

26 sep 2020
    60
    18
    8
    Vrouw
    Bij yoursuprise.nl kun je leuke voorleesboekjes kopen waar de naam van het kindje in voor komt. Zelf helemaal te personaliseren. Geef zelf ook vaak zulke leesboekjes cadeau.

9. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.271
    8.717
    113
    Vrouw
    Ik vind het juist een heel mooi cadeau. Ik hou van boeken ❤ Mocht ik hopelijk ooit zwanger zijn/bevallen zijn zou ik het heel leuk vinden om een voorleesboek te krijgen met een persoonlijk berichtje erin!

10. Eli05

Eli05 Niet meer actief

De boeken van Wonderbly zijn fantastisch!

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Nee nog nooit! Ik geef wel graag “mooie echte “ boeken uit de boekenwinkel. Soms krijg je weleens iets van de action ofzo, met slecht lopende zinnen en een verhaal wat nergens op slaat. Van een goed kinderboek voorlezen word ik zelf ook heel gelukkig :)

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.264
    113
    Voorleesboeken zijn juist super leuk!! Zou dan wel gaan voor een fatsoenlijk boek anders krijg je zoals @cowgirl80 schrijft niet zo lekker lopende zinnen en een niet zo geweldig verhaal.

Alles van de een gonnie is leuk, Dikkie dik blijft een klassieker.

Er in schrijven doe ik meestal niet, omdat mensen die niet altijd bewaren staat dat dan in de kringloop. Ik baal er zelf altijd van als nik een leuk boek bij de kringloop zie en dat er dan in geschreven is:oops:

cowgirl80 vindt dit leuk.
  13. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Mijn kinderen krijgen meestal boeken die net uitgekomen zijn. Die hebben ze nooit. En de paar familieleden die boeken geven stemmen meestal onderling af ;)

14. Miniontulp

28 apr 2020
    94
    25
    18
    Tnx voor alle reacties! Gelukkig worden jullie net zo blij van boeken als ik!:D

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Oh ja daar zou ik blij van worden! Ikzelf geef ook graag een (voorlees)boek :) ik schrijf er soms wat in. Als ik dat zelf ontvang vind ik dat ook extra leuk, maar sommigen staan net te ver van me af om er iets in te schrijven;)

16. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Volgens mij is vooral je vraag of je er wat in kan schrijven?
    Ik vond dat zelf wel altijd heel leuk, zeker bij boeken die echte blijvertjes zijn, hoe oud je ook wordt. Hetvolgende altijd extra bijzonder, een boek met een persoonlijke boodschap van de gever.
    Heel soms vond ik t jammer omdat je nou eenmaal niet alles kunt bewaren en een boek, waar dan al iets is ingeschreven is, is dan lastig wegdoen.
    Je zou er eventueel een boodschap op een briefje in kunnen plakken. Of bijvoorbeeld met potlood schrijven zodat het er altijd nog een keertje uit kan. Mijn voorkeur zou dan het persoonlijke briefje zijn, en die voorin inschuiven of voorzichtig vastplakken.

17. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw

Huh? Het boek dat ik van de action had en een vriendin van de boekenwinkel waren exact hetzelfde hoor.

18. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Wij geven eigenlijk altijd een kinderboek als kraamcadeau. Heel vaak ‘De gele ballon’ van Charlotte Dematons. Die valt altijd in de smaak. Voorin zet ik dan zoiets als ‘Lieve X, ontdek je wereld. Liefs X’.

19. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.826
    3.614
    113
    Hartstikke leuk juist, ik geef graag voorleesboeken en vond het ook erg leuk om te krijgen, zo’n cadeau is veel blijvender dan kleertjes waar ze in no time uit groeien (overigens was ik ook met kleertjes erg blij, juist leuk om wat dingetjes te krijgen die je zelf niet zo snel zou hebben gekocht). Maar ik sluit me wel aan bij de opmerkingen om voor een echt mooi boek te gaan. Er in schrijven zou ik niet zo snel doen, vind ik toch een soort van heiligschennis.

20. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik vind boeken ook altijd een goed idee. Zonder er in te schrijven overigens, zo zijn ze nog bruikbaar voor een ander. Ik heb bv Jip en Janneke nog van vroeger. Mijn tante heeft er toen een kaart bij geschreven, die we altijd als boekenlegger in dit boek hebben gebruikt.

Deel Deze Pagina