Vinted

Discussie in 'De lounge' gestart door Loesje1988, 15 aug 2021.

  1. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.020
    294
    83
    Als jullie een aantal weken iets niet verkopen, verwijderen jullie het artikel dan en zetten jullie het er weer opnieuw op?

    In her begin verkocht ik geregeld iets, maar nu staat het helemaal stil.
     
  2. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.630
    5.062
    113
    Vrouw
    Soms doe ik dat. Ik haal het er ook regelmatig vanaf en geef een zak kleding bijv. aan een familielid. Diegene werkt met mensen die het wat minder hebben. Ik heb dan geen zin meer om moeite te doen en andere mensen zijn er dan weer blij mee ;)
     
    cw26 vindt dit leuk.
  3. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.839
    4.808
    113
    Vrouw
    Ik zet regelmatig nieuwe dingen op Vinted en dan verkoop ik ook weer wat meer wat er al langer op stond.
     
    cw26 vindt dit leuk.
  4. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.857
    1.677
    113
    Vrouw
    Hoi, vraagje, ik heb dit topic niet gevolgd dus wellicht al vaker gesteld hier.
    Iemand heeft sandalen maat 32 aan mij verkocht maar blijkt bij aankomst maat 31 te zijn en te klein. Kosten 20,- plus verzending ed 25,
    Vanuit duurzaamheidsoverweging wil ik ze best proberen door te verkopen maar moet ik dus al 25,- ervoor zien te krijgen maar als dat over paar weken niet gelukt is, zou ik ze dan terug willen sturen maar die optie is er denk ik niet?
    Als ik nu Ik heb een probleem aangeef, kun je dan enkele weken wachten met volgende actie? En is er dan de actie mogelijk dat je het onderling hebt opgelost?
     
  5. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.421
    369
    83
    Zuid-Holland
    Een probleem moet je snel melden en dan wordt er snel actie ondernomen. Naar mijn idee kan je niet een paar weken wachten.
    Als je ze terugstuurt kost het jou ook nog een keer de verzendkosten. Onderling kan je wel afspreken dat de verkoper dit betaalt, maar het is de vraag of ze dat ook echt gaat doen.

    Helaas heb ik dit pas ook gehad, maar dan met een wat gunstigere afloop; schoenen waren 2 maten groter.
     
  6. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.944
    5.655
    113
    Vrouw
    Nee die optie is er inderdaad niet om ze dan alsnog na een paar weken retour te sturen. Persoonlijk zou ik dan een probleem melden en aangeven dat ze de verkeerde maat heeft aangegeven in de advertentie. Als de verkoper welwillend is kan ze haar fout goedmaken door zelf de verzendkosten voor retour op zich te nemen. Regeren moet binnen dacht ik 48 uur, zowel als iets goed is danwel als iets niet goed is, dus daar kan je ook niet weken mee wachten. Zodra jij op alles is oké hebt gedrukt is de koop gesloten en kan je niet meer terug.
     
  7. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.857
    1.677
    113
    Vrouw
    Bij verkeerde maat betaalt zij toch retourkosten?
    Ik vind het best zonde van het geld (voor haar dan) en het milieu (nog paar x extra busje laten rijden) om terug te sturen maar ook geen zin om erop in te leveren als ik ze niet of voor minder dan 25 verkocht krijg
     
  8. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.857
    1.677
    113
    Vrouw
    Nee ik ga sws niet op alles oké klikken, maar als ik op Er is een probleem klik, dan móet je ze dus ook terugsturen (binnen paar dagen)?
     
  9. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.944
    5.655
    113
    Vrouw
    Dan wordt er eerst een onderzoek gestart naar het probleem. Vinted zal dan zeggen dat je ze terug mag sturen. De koper bevestigd dit dan en hopelijk met dat zij de verzendkosten betaald. Dit gebeurt binnen 48 uur. Dan heb je nog 5 dagen om het artikel terug te sturen.
     
  10. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.944
    5.655
    113
    Vrouw
    Helaas verzendkosten zijn altijd voor de koper. Mits de verkoper zo eerlijk is en zegt, shit ik heb iets verkocht in de verkeerde maat is niet netjes, ik betaal de verzendkosten.
     
  11. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.630
    5.062
    113
    Vrouw
    Dit is niet zo! Als verkoper kan je kiezen om de retourkosten op je te nemen.
    Ik had het vorige week, een setje en een trui verkocht. Helemaal die trui vergeten bij de bestelling te doen. Aangeboden om hem alsnog op mijn kosten op te sturen, maar die vrouw vond het gelijk geen meerwaarde meer en wilde heel het pakketje retour sturen. Ik ben toen zo aardig :p geweest om de kosten op me te nemen. Ik dacht; anders had ik ook de verzendkosten van de trui gehad.
     
  12. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.944
    5.655
    113
    Vrouw
    Dat klopt inderdaad maar als de verkoper gewoon klikt op retourneren kosten koper heb je geen poot om op te staan en betaal je zelf de verzendkosten. En dat is ook wat ik in het bericht zeg toch? Als de verkoper denkt hé shit niet zo netjes, dan drukt ze op de knop verzendkosten verkoper. Maar dat is geen enkele verplichting helaas en dan betaal je als koper toch echt zelf de verzendkosten.
     
  13. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.857
    1.677
    113
    Vrouw
    Is dat zo? Als ik dit lees, maak ik dat er niet uit op dat die kosten voor mij zijn (bij optie 1, bij optie 2 staat het er idd bij)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.630
    5.062
    113
    Vrouw
    Ik zou het sowieso van de verkoper netjes vinden als zij de retourkosten betaald. Zij heeft de schoenen er verkeerd op gezet. Kan gebeuren, maar dan lijkt het me meer dan logisch dat zij opdraait voor de kosten!
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  15. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.571
    7.569
    113
    Dit heb ik ook. Mensen gaan weer neuzen zodra je er iets nieuws op zet.
     
  16. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.333
    26.052
    113
    ik zet de zoekfunctie vaak op ‘nieuwste eerst’. Ik denk idd dat het slim is om je items opnieuw up te loaden na een tijd :)
     
  17. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.944
    5.655
    113
    Vrouw
    Optie 1 is verzending via Vinted, dus een retourlabel via Vinted tegen lage kosten. Optie 2 is zelf voor de verzending zorgdragen, dus zelf naar een verzender (DHL/POSTNL/DPD/etc) en op die manier verzenden. Vaak zijn de kosten dan een stukje hoger. Dit zijn zeg maar puur de opties die je hebt om terug te sturen, via Vinted een retourlabel of zelf zorgdragen voor retourneren.

    2024-05-17_13h54_38.png 2024-05-17_13h57_56.png
     
  18. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.857
    1.677
    113
    Vrouw
    Ah die 1e had ik niet gelezen, dank je. Als zij de retourkosten betaalt dan moet ik dus mijn rekeningnummer geven en op goed vertrouwen? Ze geeft dat nu wel aan dar ze dat dan evt wel wil doen..
    Pff het is eigenlijk gewoon mijn probleem geworden terwijl zij een fout maakt.
    Waar betaal je de kopersbescherming dan voor...
     
  19. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.944
    5.655
    113
    Vrouw
    Nee je hoeft je rekeningnummer niet te geven. Als vinted aangeeft dat je het mag retourneren krijgt de verkoper een bericht en zij moet aangeven wie de verzendkosten betaald. Doorgaans is dat de koper maar als je een beetje netjes bent en je weet dat je zelf iets fout hebt gedaan kiest je voor kosten verkoper en dan krijg jij gewoon een verzendlabel waarmee je het pakket dus kostenloos kan terugsturen.
     
  20. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.857
    1.677
    113
    Vrouw
    Ah dank je wel!
     
    Kramertje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina