Vinted

Discussie in 'De lounge' gestart door Loesje1988, 15 aug 2021.

  1. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.877
    2.615
    113
    Vrouw
    Ik heb een product gekocht op Vinted (make-up) wat iemand als ‘nieuw zonder prijskaartje’ heeft omschreven. Nadat de verkoper het heeft verzonden krijg ik de mededeling (via de chat) ‘ja om hem te testen heb ik hem al wel een keertje gebruikt, hij is dus niet helemaal nieuw’.
    Ik baal hier van, want ik koop een product wat dus niet nieuw en ongebruikt is. Ondanks dat het 1x gebruikt is, is het gewoon niet nieuw.
    nu zegt de verkoper: ‘ja ik vertel het nu toch?’ Alleen ik had dit product nooit gekocht als ik dit had geweten voor het versturen. Het product is nu al verzonden dus ik kan het niet meer annuleren.

    Als ik hem terugstuur moet ik alsnog verzendkosten betalen, wat ik flauw vind ergens. Want de verkoper heeft informatie achtergehouden.

    stel ik haal het pakketje gewoon niet op bij het pakketpunt dan gaat het retour. Zouden er dan nog verzendkosten worden berekend?
     
  2. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.693
    635
    113
    @Anniek88 ik denk dat ik dat inderdaad zou doen! Als je het pakketje niet ophaalt gaat het retour naar de verkoper, en krijg jij je geld terug dacht ik. Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar wel eens aan de hand gehad dat iemand iets dat ik verstuurde niet ophaalde. Toen kreeg die ander zijn geld terug en ik mijn artikel.
    Dit is van haar echt niet netjes, gebruikt (eenmaal of meer) is niet meer nieuw! Valt mij wel op dat meer mensen dat doen hoor, neerzetten als nieuw zonder prijskaartje en dan in de beschrijving dat het weinig gebruikt is oid. Maar na verzenden is echt niet netjes!
     
    Anniek88 vindt dit leuk.
  3. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.507
    3.777
    113
    Ik zou hem ophalen en dan aangeven dat er een probleem is.
     
  4. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.938
    5.642
    113
    Vrouw
    Zeker niet netjes. Ik zou het pakketje niet ophalen. Dan gaat het retour naar de verkoper en krijg jij je geld terug. Mocht zij het pakketje niet ophalen komt het weer retour naar jou, maar krijg jij alsnog je geld.

    Als je het wel ophaalt kan je op ik heb een probleem drukken. Alleen zal je waarschijnlijk zelf de retourkosten moeten betalen, maar niet uit het verhaal op dat ze zo welwillend is en dan wel de retourkosten op zich neemt. Dus ik zou voor de eerder genoemde optie gaan.
     
    Vidah vindt dit leuk.
  5. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.974
    7.154
    113
    Vrouw
    Als je het van te voren al weet, juist niet ophalen. Anders krijg je je geld niet terug.

    ontzettend veel artikelen staan te koop als nieuw zonder prijskaartje, maar als je dan leest is het bv 1 keer gedragen en gewassen. Niet nieuw dus. De optie zo goed als nieuw mis ik ook heel erg, want bij heel goed, staat dat er wel gebreken zijn. Zo raar is dat.
     
  6. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.877
    2.615
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties. Het gaat mij ook om het principe. Had ik het geweten dan had ik deze niet gekocht. Ik laat hem gewoon liggen en dan wordt hij vanzelf teruggestuurd. Dan zijn er voor beide partijen dus geen verzendkosten?
     
  7. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.857
    1.677
    113
    Vrouw
    Sorry nog een laatste vraag, ik heb nu aangegeven dat ik een probleem heb. Het is nu aan de verkoper om een volgende stap te zetten. In de tussentijd heb ik ze wel te koop staan op vinted (in overleg) in de hoop dat ik ze alsnog verkocht krijg. Ik kan nu namelijk ook nog op de knop drukken, annuleren bestelling toch houden.
    Maar weet jij hoe lang dat dan kan (hoe lang heeft zij de tijd om te reageren)? Is dat ook maar 48u?
     
  8. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.938
    5.642
    113
    Vrouw
    Als jij op “ik heb een probleem” klikt neemt vinted contact op met de verkoper (volgensmij binnen 48 uur. Kan dus na een uur zijn maar ook na 48 uur). Deze moet dan binnen 48 uur reageren en op de knop retour accepteren of niet accepteren klikken en daarbij dan uitleg geven. Vanaf dat moment heb jij nog tijd om het te retourneren.
     
  9. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.857
    1.677
    113
    Vrouw
    En wat als zij niet binnen 48u reageert:|?
     
  10. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.974
    7.154
    113
    Vrouw
    Dan wordt je volgens mij in je gelijk gesteld.
     
  11. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.857
    1.677
    113
    Vrouw
    Maar nog steeds moet je dan zelf de retour verzendkosten betalen vermoed ik?
     
  12. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.938
    5.642
    113
    Vrouw
    Yep, retourkaarten betaal je altijd zelf mits de verkoper aan geeft dat zij ze wilt betalen.
    Dan word jij in het gelijk gesteld maar betaal je sowieso de de retourkosten zelf. Ik zou haar gewoon een berichtje sturen en aangeven dat ze een verkeerde maat heeft verkocht en of ze de retourkosten op zich wilt nemen.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  13. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.974
    7.154
    113
    Vrouw
    Nee want als ze niet reageert, geeft ze dus ook geen toestemming om het retour te sturen.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  14. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.938
    5.642
    113
    Vrouw
    Je hebt gelijk inderdaad. Dan mag je het artikel houden en krijg je je geld terug denk ik?
     
    Bloempjelief en vlinderCN vinden dit leuk.
  15. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.857
    1.677
    113
    Vrouw
    Hmm, dat kan ik niet terugvinden.
    Maar ik ook nergens terugvinden hoe lang koper e tijd heeft om nu te reageren. Heb net alles door gespit. Hoe kom jij aan die 48u?
     
  16. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.938
    5.642
    113
    Vrouw
    Staat onder retour beleid. Jij hebt na ontvangst 48 uur om een probleem te melden, verkoper heeft 48 uur de tijd om te reageren, jij hebt 5 werkdagen om het terug te sturen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    vlinderCN vindt dit leuk.
  17. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.672
    3.535
    113
    In het begin was ik wel blij met Vinted, omdat ik veel verkocht en het snel verkocht i.t.t. MP, maar ik vind Vinted de laatste maanden ook behoorlijk flut. Duurt ook steeds langer, het verkoopt minder, wel meer biedingen ver onder de vraagprijs enz. Genoeg likes, maar kopen gaat niet snel.
    Zet er ook steeds minder op daarom, dan maar naar de kringloop of kledingbeurs.
     
  18. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.693
    635
    113
    Ik merk dit idd ook, maar word daardoor ook makkelijker. Mijn motto is ‘weg is weg’! Ik kan wachten tot er iemand een paar euro meer biedt of ik kan het accepteren en dan heb ik gelijk opgeruimd.

    Het scheelt wel echt als je regelmatig wat uploadt. Wanneer ik dat even niet heb gedaan verkoop ik niks, zet ik er iets nieuws op dan heb ik binnen no time weer wat dingetjes verkocht (ook die er al langer op stonden).
     
    Jo79 vindt dit leuk.
  19. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.833
    4.808
    113
    Vrouw
    Dat is mijn ervaring ook inderdaad.
     
    Jo79 vindt dit leuk.
  20. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.974
    7.154
    113
    Vrouw
    Via mp kan je nu ook direct kopen , met verzendlabels, met als Vinted dus. Ideaal! Heb nu schoenen verkocht en krijg gewoon gelijk een label.
     
    Jo79 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina