Vinted

Discussie in 'De lounge' gestart door Loesje1988, 15 aug 2021.

  1. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.687
    3.541
    113
    Ja, ik vraag al niet echt veel, hoef er ook geen hoofdprijs voor, maar ik merk wel dat het minder opbrengt en langer duurt dan eerst. En de kledingbeurs brengt me inmiddels haast hetzelfde op, maar dan zonder gedoe met opsturen enz., dus kies ik daar steeds vaker voor.
     
  2. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.434
    17.394
    113
    Vrouw
    Het hangt er ook wel een beetje vanaf wat je erop zet.. merkjes doen het op Vinted wel beter, maar inderdaad wel voor kleine prijsjes.
    Vanmiddag een aantal items erop gezet en nu alweer 3 bundels verkocht voor bijna €50. Zaten wel wat duurdere items tussen zoals een voetbal tenue en zomerjas.

    Ik zie er altijd tegenop om de foto's te maken en alles op Vinted te zetten, maar tot nu toe is het altijd wel redelijk gelukt om snel te verkopen.
     
  3. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.839
    4.808
    113
    Vrouw
    Ik accepteer bijna nooit biedingen. Ik hanteer al kleine prijsjes en dan vind ik het echt niet nodig die nog kleiner te maken, dan geef ik het liever gratis aan iemand waarvan ik weet dat ze het al niet breed heeft.
     
  4. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.539
    4.401
    113
    Nou ik heb me weer wat...
    Set nagelspullen van PNS verkocht op Vinted, 55 euro nog wat..
    Netjes ingepakt, verzonden met Homerr, nu een maand later nog niet aangekomen en het pakket lijkt dus kwijt. Heb Vinted en Homerr berichtjes gestuurd met wat nu? Want dit is natuurlijk erg zuur voor beide partijen. NOOOIT meer verzend ik met Homerr. Is altijd al megatraag en nu deze ervaring... :(
     
  5. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.693
    635
    113
    Als het kwijt is, krijgen jullie beide je geld terug. Maarrrr volgens mij is dat met homerr maar tot een bedrag van 20 euro. Dat krijg je dus sowieso, alles daarboven ben je helaas kwijt. Volgens mij geld dat hetzelfde voor de koper.
     
  6. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.693
    635
    113
    Dit snap ik ook. Ik heb hier een aparte rekening waar het geld op gestort wordt, en daarvan doen we allerlei leuke dingen. Ook de kleine prijsjes tellen echt enorm snel op tot best grote bedragen. Hier hebben we er een paar jaar terug onze bakfiets van kunnen kopen bijvoorbeeld. Maar als het dingen zijn waarvan ik weet dat ik anderen er een plezier mee doe, dan kies ik daar idd ook wel voor.
     
  7. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.944
    5.655
    113
    Vrouw
    Dit klopt niet. Homerr vergoed die € 20,- en de rest wordt door Vinted betaald. Als er een pakket kwijt is krijg je altijd je gehele bedrag terug.
     
  8. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.944
    5.655
    113
    Vrouw
    Heel vervelend maar het gebeurt bij veel vervoerders. Ik verzend veel met Homer en nog nooit problemen gehad. Pakketjes zijn er altijd binnen 3-4 dagen dus ook nog eens heel snel.

    Als je pakket kwijt is start Vinted een onderzoek. Homerr vergoed € 20,- en de rest vergoed Vinted. Zowel jij als de koper ontvangen beide het geld dan terug.
     
  9. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.539
    4.401
    113
    Klopt dames; heb net mail gehad van Vinted dat ik het hele bedrag terugkrijg, het staat er zelfs al op! Echt enorm netjes… Had dit niet meer verwacht :thumup::D
     
  10. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.693
    635
    113
    Ah superfijn! Ik was altijd een beetje huiverig om dingen boven een bepaald bedrag te verzenden ivm dat je dan minder terug zou krijgen, maar dit scheelt een stuk! Fijn dat je het helemaal terug hebt!
     
    Bellybell en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.
  11. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.569
    7.564
    113
    Dit wist ik niet! Goed dat je het zegt.
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  12. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.569
    7.564
    113
    Ja dit heb ik dus ook. Fijn om te weten dat het niet zo werkt.
     
    bababoe vindt dit leuk.
  13. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.687
    3.541
    113
    Voor kleine prijsjes vind ik het teveel werk, daarom verkoop ik alles wat weinig oplevert op de kleding/speelgoedbeurs, kost me dan weinig werk. Wat meer oplevert zet ik op Vinted en MP en dan vraag ik nog geen gek hoge prijzen.

    Ik ben ook eens een Homerrpakket kwijt geweest, nooit meer terecht gekomen. Was 45 Euro waard ofzo, heb het hele bedrag terug gekregen, maar dat was wel veel heen en weer gemail.
     
  14. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.839
    4.808
    113
    Vrouw
    Ik vraag sowieso niet veel hoor, maar ik vind het gewoon onzin om 1.50 te gaan bieden als ik iets van merk in prima staat aanbied voor 2 euro. Wat maakt die 50 cent dan nog uit.
    (Kun je natuurlijk ook andersom denken, maar dan geef ik het dus liever aan iemand die het niet breed heeft).

    Hier laat ik alles in de vinted portemonnee staan en koop ik er kleding voor terug voor mijn kinderen. (Mijn zoontje komt elke week thuis met een gat in zijn broek dus die heeft alleen maar broeken van Vinted haha).
    Kleine prijsjes lopen idd snel op als de verkoop lekker gaat :)
     
  15. Madeliefke

    Madeliefke VIP lid

    19 jan 2008
    6.282
    190
    63
    Dit klopt niet. Ik heb dit ook gehad met een pakket van 45 euro wat DHL in transit blijft staan (al 2,5 maand nu). Vinted wil mij als verkopende partij niet vergoeden.
     
  16. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.975
    7.157
    113
    Vrouw
    D
    Fijn! En de kans is heel groot dat het pakketje alsnog aankomt bij de koopster.
     
    Bellybell vindt dit leuk.
  17. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.693
    635
    113
    Dat is gek. Ik heb ook wel eens gehad dat een pakket kwijt geraakt is (ook met dhl overigens) en daar heb ik gewoon mijn geld van terug gekregen. Geven ze een reden aan waarom je je geld niet terugkrijgt?
     
  18. Madeliefke

    Madeliefke VIP lid

    19 jan 2008
    6.282
    190
    63
    Ja, omdat DHL aangeeft dat het nog in transit is. Maar het duurt nu al 2,5 maand. Vinted heeft het ook gemarkeerd als opgelost. Koper heeft geld terug en ik ben pakket kwijt helaas.
     
  19. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.687
    3.541
    113
    Belachelijk zeg.
     
  20. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.693
    635
    113
    Echt bizar inderdaad! Zo stom hoe er dan mee om gegaan wordt, de ene keer wel geld terug voor beide partijen en de andere keer niet. Super oneerlijk!

    Je hebt wel kans dat het pakketje toch nog bij je terugkomt. Ik heb dat bij dhl ook gehad toen het pakket van Vinted kwijt geraakt was. Lag ineens maanden later op de deurmat ☺️. (Via homerr kan dit geloof ik niet, ik hoorde laatst bij het homerr punt dat alles wat kwijt is bij homerr ook gelijk afgeschreven wordt en er niks meer mee gedaan wordt. Ik stel me dan een berg pakketten voor die wordt vernietigd ofzo ).
     

Deel Deze Pagina