Vinted

Discussie in 'De lounge' gestart door Loesje1988, 15 aug 2021.

  1. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.974
    7.154
    113
    Vrouw
    Nou, ik dacht; laat ik toch eens wat weer via dhl bestellen, aangezien homerr vaak zo lang duurt en nog al eens mis gaat.
    Maar hier maakt het dus echt niet uit, ook dhl gaat weer lekker mis. Is al ruim een week onderweg, al bij tig sorteercentra geweest en heb nog steeds geen idee wanneer het binnenkomt. Volgende keer dus maar weer gewoon Homerr
     
  2. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.030
    5.750
    113
    Vrouw
    Oh lekker is dat @Bloempjelief :(

    Ik heb dinsdag voor het eerst iets met Homerr verstuurd. Ben benieuwd hoe snel het in Frankrijk aankomt.


    Wat is jullie ervaring met schoenen verkopen? Heb net een lading voetbalschoenen er op gezet, ben benieuwd.
     
  3. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.415
    17.380
    113
    Vrouw
    Schoenen zet ik er niet op, tenzij ze zo goed als nieuw zijn en nauwelijks gebruikt.
     
  4. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.560
    917
    113
    Alleen nieuwe schoenen of bijv 1x gedragen.
     
  5. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.030
    5.750
    113
    Vrouw
    Zaalschoenen zijn hier in zeer goede staat, veld ook nog steeds goed maar meer gebruikt. Zoon groeide zo snel dat hij per zaal of veldseizoen 2 maten versleet.
     
  6. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.974
    7.154
    113
    Vrouw
    Ja heel balen! Heb toevallig van de week een paar schoenen verkocht, via mp dan wel, maar was snel weg.
     
  7. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.930
    7.869
    113
    Amsterdam
    Ik zet echt van alles erop, verbaas me soms dat bepaalde schoenen nog gekocht worden namelijk. Kijk als er gaten in zitten ofc niet. En dan zet ik ook alle gebreken er goed op en dan is het bijv ook maar 1 euro. En schoenen die nauwelijks aangehad zijn daar bekijk ik het per paar maar verkoopt over het algemeen echt heel goed.
     
  8. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.030
    5.750
    113
    Vrouw

    Ik verbaasde me net over het label "nieuw met/zonder prijskaartje" wat ik aangevinkt had om nieuwe veldschoenen te zoeken voor onze oudste. Allemaal afgetrapte schoenen, duidelijk gedragen, vieze zolen etc.
    Ik zou dat echt niet onder "nieuw" er op zetten.
     
  9. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.930
    7.869
    113
    Amsterdam
    Ja klopt dat is soms zo bizar…
     
  10. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.324
    26.029
    113
    Officieel mag dat ook helemaal niet.
    Nieuw zonder prijskaartje = niet gedragen, enkel gepast. Zoiets. Maar veel gebruiken hem voor 1 of 2x gedragen. Erg vervelend want als ik 1x gedragen niet erg zou vinden zou ik kiezen voor ‘heel goed’ :rolleyes:
     
    Spectre vindt dit leuk.
  11. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.030
    5.750
    113
    Vrouw

    Nou, dat inderdaad dus. Ik heb 1 paar er als nieuw zonder prijskaartje op gezet want die zijn ongedragen, zelfs ongepast (hij sloeg even een maat over dus kon weer naar de winkel en had geen bon meegenomen van die schoenen - doe ik nooit eerlijk gezegd ivm papierverspilling... stom...)
    Als ik dan zie wat voor vouwen er op de neuzen van sommige 'nieuwe' schoenen zitten (als in, flink op gelopen) en hoe zwart de zolen zijn of dat er troep tussen het profiel zit, dan kan je het er echt niet als nieuw opzetten lijkt mij. Viel me even tegen...
     
  12. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.324
    26.029
    113
    Ik vind dat ook erg raar ja. Ook een slecht visitekaartje voor hunzelf want ik vertrouw dan natuurlijk niets wat ze verder nog verkopen. Logisch..

    maar ik vraag me af; zouden deze mensen zelf schoenen kopen die aangeboden worden als nieuw maar dit duidelijk niet zijn?
    Je hebt namelijk mensen die dat geloof ik echt niet zien. Ik kom ze bijv veel tegen op sites als AliExpress en SHEIN. Dan heeft een product 1000+ reviews, en een 4,8 / 5 ster gemiddeld. Dan ga ik kijken bij de reviews (met foto’s) en dan zijn mensen laaiend enthousiast over een product dat totaal niet lijkt op wat er aangeboden wordt, het materiaal is lelijk (synthetisch ipv katoen), het past ze niet qua maat, flatteert totaal niet, schijnt door, weetikveel. Maar oh wat zijn ze blij! En dan hebben ze gewoon 9€ voor een tshirt betaald, het is niet eens echt goedkoop dat je kan zeggen prijs/kwaliteit, of iets.
    En het zijn ook echt niet de ‘influencers’ die mooie (redelijk flatterende) foto’s plaatsen voor geld of zelf-promotie, maar gewoon Miep en Cato.

    Ik ga wat off topic, maar ik vraag het me wel echt af! Haha
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  13. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.030
    5.750
    113
    Vrouw
    Geen flauw idee, misschien hebben ze allemaal wel per ongeluk op "nieuw" gedrukt :p
    Kwam er net een tegen met modder onder de zolen en "1 keer gebruikt maar ze zijn te klein". maar wel aangeboden als nieuw. Ja, ze waren nieuw voordat je ze die ene keer gebruikte toch? Is dat nou zo stom van mij dan?

    De meeste schoenen van mij staan er op als "heel goed" en sommige onder "goed", maar ik zou zelf geen tweedehands schoenen kopen omdat schoenen naar je voeten gaan staan én je daarnaast ook nog eens een akelige voetschimmel oid van de vorige eigenaar kunt overnemen. Misschien ben ik wel te mieperig hoor :roflmao:

    Ali en Shein kijk ik niet op trouwens. Misschien wel leuk tijdverdrijf, recensies gaan lezen haha
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  14. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.030
    5.750
    113
    Vrouw
    #2554 Nummer4, 25 mei 2024
    Laatst bewerkt: 25 mei 2024
    Zou iemand met me mee willen kijken aub?
    Ik krijg berichten uit Frankrijk van iemand die iets wil kopen, maar dat er geen kopen-knop beschikbaar is. Als ik uitlog en dan naar de advertentie ga, staat deze knop er wel gewoon.

    Mag ik iemand een PB sturen met linkje naar de advertentie om te kijken of er bij jullie wel gewoon een kopen-knop staat?
    Heb vorige week nog naar Frankrijk iets verkocht/verzonden zonder problemen overigens.


    edit: had al een nieuwe advertentie aangemaakt maar daar blijkbaar ook hetzelfde probleem. heb haar nu naar Vinted doorverwezen met een screenshot van de kopen-knop erbij.
    Ga sowieso niet buiten Vinted om verkopen mocht ze dat voorstellen - ben niet gek :p
     
  15. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.030
    5.750
    113
    Vrouw
    Even gegoogled en dat heeft te maken met de verzendopties blijkbaar. Ik had er een aantal uitgeschakeld.
     
  16. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.324
    26.029
    113
    Ja dat heeft idd te maken met de bezorgadressen. Als er geen pick up in de buurt is dan kan je niet kopen.
    Ik heb dat probleem ook eens gehad.
     
  17. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.324
    26.029
    113
    Ik ben daar niet zo moeilijk in, maar ik kan me wel voorstellen dat als je gevoelige voeten hebt waarvoor nieuw voetbed noodzakelijk is , dat je dan geen ‘heel goed’ kwaliteit wil.
    Voetschimmel ben ik niet zo bang voor. Maar goed, ook daar is iedereen anders in. Ben je er gevoelig voor of zo.

    erg leuk tijdverdrijf ja recensies lezen op Ali. Ik doe het niet vaak hoor, maar eens in de zoveel tijd ga ik neuzen als ik bijv haarelastiekjes nodig heb of magneetjes, of van die speciale dingetjes zoals haakjes voor pannen aan de binnenkant van kastdeurtjes en zo :o: Zeg maar van die dingen die je nodig hebt maar in gewone (web)winkels niet, of voor veel te duur, kan vinden.
    En dan kan ik een hele avond AliExpressen of SHEINen :D
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  18. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.488
    5.580
    113
    Vrouw
    Hallo dames, ik ga ook maar aan de Vinted
    Heb echt best wel het een en ander liggen hier (de ex zit in de kleding, ook kinderkleding, dus vandaar)

    Hebben jullie nog tips? :)
    Wat wel te doen en wat niet te doen?
    Ik heb een tijdje geleden op MP wel wat geprobeerd maar dat was eigenlijk niet een succes….
     
  19. Espoir

    Espoir Fanatiek lid

    28 feb 2013
    1.594
    732
    113
    Je kunt nu in je Vinted profiel zien hoeveel je al verdiend hebt! Ik schrok ervan! Ruim 1575 euro!
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  20. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.938
    5.642
    113
    Vrouw
    Dat is helaas nog niet bij iedereen, ook niet na updaten van de app. Ik zie het bijvoorbeeld ook nog niet.
     

Deel Deze Pagina