Waarom zou dat niet kunnen voor die prijs? Ik heb dochter haar Gucci sneakers van €580 ook verkocht voor €20 op vinted. Ik ben juist erg van de lage prijzen, snel verkopen zodat het hier snel opruimt.
Wat zouden jullie doen; vandaag pakketje opgehaald met Noppies baby-pakje. Voor Vinted vond ik de prijs wat aan de hoge kant (15 euro) maar leek erg mooi op de foto en de omschrijving erbij was: heel goed. Nu het er is blijkt het vestje behoorlijk vaal te zijn van kleur en de touwtjes van het broekje helemaal gerafeld. Net de foto’s gecheckt; zie nu achteraf dat verkoopster heel handig de touwtjes achter het broekje heeft gevouwen voor de foto en dat de foto van het vestje met een kleurenfilter is bewerkt (het behang op de achtergrond heeft andere kleur dan op de andere foto). Ik voel me echt wel beetje genept en vind 15 euro voor een degelijke kwaliteit te veel. Maar heb nog nooit wat geretourneerd en zie er tegen op: betaal ik de verzendkosten? Ben ik afhankelijk van een akkoord van verkoper qua geld terug ontvangen? Wat zouden jullie doen? Retourneren of je verlies nemen en slechte review geven?
Ik zou eerst proberen te overleggen met de verkoper en kijken of je er samen uit kunt komen. Leg de bal bij haar. "Het vestje voldoet niet aan mijn verwachtingen om reden X en y. Hoe wil jij dit gaan oplossen? Komt ze je niet tegemoet dan zou ik het terugsturen. Krijg je echt een vervelende reactie dan zou ik een pittige feedback teruggeven om anderen te waarschuwen.
Dat maakt het juist wel echt een dilemma: de kwaliteit is niet zo slecht dat ik het mijn kindje niet zou aantrekken (maar eerlijk, de lat ligt niet heel hoog op dat gebied bij mij; zolang het netjes is en geen gaten erin dan kan het al gauw), het is vooral het moedwillig camoufleren van de gebreken (vaalheid en rafels), het aanprijzen als van heel goede kwaliteit en er gewoon 15 euro voor vragen terwijl het duidelijk gedragen en wat verwassen is en dus eerder Max het predicaat goed zou moeten krijgen.
Dan zou ik contact zoeken met de verkoopster en kijken hoe je het samen op kunt lossen. Ik kreeg zelf laatst bericht van iemand dat er een vlek op een jurkje zat en die had ik niet gezien. Had aangeboden dat als het er in de was niet uit zou gaan ik haar het geld voor de jurk terug zou geven maar dat vond ze al zo aardig dat ze het oke vond zo en de vlek was ook niet zo erg dat haar dochter de jurk niet kon dragen.
Wat hierboven ook al is genoemd vind ik wel goed, eerst zelf benaderen en kijken hoe ze erop reageert. Dan geef je haar nog een kans oid. Belachelijk wel, zou me kapot schamen.
Ik zou in ieder geval nog niet op; Alles oke, zeggen. Want dat krijgt zij gelijk haar geld. Probeer eruit te komen met haar. Ze biedt het aan als z.g.a.n. en dat is het blijkbaar niet. Reageert ze laconiek oid zou ik vinted inschakelen via; ik heb een probleem.
Ik zou dan denken dat het 1:1 is en geen origineel. Als z.g.a.n. gucci sneakers voor 20 euro worden aangeboden.
Hij is echt orgineel. Het serienummer zit aan de binnenkant en heb het opgezocht en de juiste tas komt aan de hand van het nummer naar voren. Ook van echt leer en alle herken punten die origineel michael kors zijn kloppen.
Ik zou dit eerst aankaarten bij de verkoper. Vind dit gewoon niet fair, kom dit zo vaak tegen helaas. Ik ben van mening dat je 2e hands kleding gewoon niet meer voor een top prijs kunt verkopen. Ik zie zoveel Z8 of Vingino wat mensen nog voor een abnormaal hoge prijs durven te verkopen. Als ik de staat niet vertrouw, vraag ik extra foto's.... ben eens in de maling genomen met een vingino trui op marktplaats, zag er eerder 4ehands uit ipv 2ehands en mevrouw durft er nog €10 voor te vragen. ALs je niet eerlijk bent over de staat en zoveel ervoor durft te vragen, vind ik dat echt min gewoon, geld verdienen over de rug van een ander. Ik heb daar geen goed woord voor over. Zou het retour sturen en mijn geld terug willen. Wat denken ze wel. Gelukkig nog niet meegemaakt via Vinted.
Hier bied ik ook een lage prijs voor de kleding die ik verkoop.... oké heb dan geen Gucci items HAHA maar waarom zou ik nog de hoofdprijs willen hebben, enkel omdat het een merkje is.... het verkoopt ook veel sneller met kleine prijsjes merk ik en het ruimt inderdaad lekker op. Geld stort ik op de rekening eens in de zoveel tijd... en soms koop ik een item via vinted terug van het geld.
Dank voor jullie adviezen! Ik heb het inderdaad eerst met de verkoper besproken; dat ik wat teleurgesteld was in de staat van het setje, met name omdat de foto’s een ander beeld geven. Ze reageerde meteen heel boos en aangebrand, alsof ik zou insinueren dat ze een oplichter is - wat ik uitdrukkelijk juist heb proberen te vermijden in mijn woordkeuze - en dat ze me het setje niet gunt en dat ik het retour moet sturen. Teleurstellende reactie. Hoe zit het nu met de retourkosten, betaal ik die? Ik krijg het idee van wel. En krijg ik alleen het geld van het setje terug of ook de originele verzendkosten en de “kopersbescherming” kosten van Vinted? Anders betaal je heel wat leergeld en zit uiteindelijk nog zonder setje.
Wat een kinderachtige reactie. Ik zou sowieso een negatieve review plaatsen. Ik heb geen antwoord op je vragen verder, wat zegt de FAQ?
Ik moest even goed zoeken, maar heb gevonden dat ik de retourkosten betaal tenzij anders overeengekomen met de verkoper (ik ben hier dus kennelijk afhankelijk van de goodwill van iemand met wie ik een geschil heb… lekker logisch), maar over de zogenaamde kopersbescherming en originele verzendkosten kan ik niets terug vinden. Ik denk dat ik mijn verlies maar neem en het zo laat. Inderdaad in de review aangeven dat het allemaal niet erg netjes ging. Nogal nare reactie idd, echt beetje vieze smaak aan over gehouden tov het gebruik van Vinted. Mijn vader suggereerde overigens dat ik moest terug sturen dat ik het niet kon retourneren omdat het in de vuilnisbak lag. Moest daar erg om lachen maar denk dat ik het maar even laat.
Het is zo dat als je iets retourneert je zelf die kosten moet betalen. Zodra de verkoper dan akkoord geeft of jou track and trace code of zodra ze weer het pakket in haar bezit heeft dan kan ze dat akkoord geven op vinted en krijg jij de kpsten van het artikel plus verzendskosten terug. Kopersbescherming weet ik niet zeker maar ik dacht dat je dat ook reeug kreeg. De retourkosten zijn dan het enige wat echt voor eigen rekening komt.
Echt jammer dat zij zo reageert. Zou idd een slechte review plaatsen. Dat ze de foto bewerkt heeft zodat het kledingstuk er beter uit zag,hoe ze die veters had weggemoffeld en dat heel bot en nonchalant reageerde op je klacht.
Ook weer een pareltje dit.. Had gezocht op nieuw met/zonder prijskaartje. Ze zien er helemaal afgetrapt/gebruikt uit.