Vinted

Discussie in 'De lounge' gestart door Loesje1988, 15 aug 2021.

1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.656
    1.445
    113
    Ik heb nu weer zoiets geks. Mensen zien niet dat ik verzend met dhl. Ik kwam erachter doordat iemand dit aan mij vroeg, stond niet bij de verzendopties.
    Ik heb dhl echt wel aanstaan. En af en toe verzend ik ook via dhl. Iemand een idee hoe dit zou kunnen??

2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik heb nu twee pakketten besteld, bij twee verschillende mensen. De ene ben ik ontzettend blij mee, echt conform foto's en zowel mini als midi zijn blij.
    De tweede is op zich niks op af te dingen, alles ziet er netjes uit, maar ik vermoed dat ze thuis roken. Ik heb de donkere items al twee keer gewassen en het blijft wat ruiken. Dat vind ik dan toch jammer, zeker omdat het niet echt weer is om dingen buiten uit te luchten. Dus ik hoop dat het toch meevalt als het allemaal droog is.

3. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.955
    1.716
    113
    Vrouw
    Vandaag weer 3 pakketten thuis bezorgd met dhl en 1 op een afhaalpunt.

4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.332
    15.120
    113
    Vrouw
    Ah dat is wel balen ja. Morgen is het wel droog weer. Misschien kun je het dan een poos buiten hangen.

HG heeft trouwens ook een middel om nare luchtjes uit kleding te wassen. Misschien is dat nog een optie?

femkes vindt dit leuk.
  5. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    He bah,dat stinkt zo erg he. Heb zelf ook gerookt,maar nooit binnen en toch roken mn kleren. Na een paar keer wassen trekt het wel weg,is mijn ervaring. Vooral toen ik gestopt was met roken,rook ik het heel erg

femkes vindt dit leuk.
  6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.171
    8.165
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wasparfum gebruiken!

7. Sage86

Sage86 Actief lid

4 jul 2014
    285
    41
    28
    Hoe zit het eigenlijk met al die biedingen vanuit het buitenland?
    Hoe werkt dat verzenden dan? Of kan ik dat bijvoorbeeld uitzetten, dat ik niks met bijvoorbeeld Frankrijk wil?

En moet een koper altijd zelf een verzendbewijs te kopen?
    Laatst deed iemand dat uit zichzelf, werkte echt super fijn.
    Maar nu krijg ik alleen biedingen enzo. En dan?

Hoop dat jullie kunnen helpen

8. Neilia

Neilia Niet meer actief

je kan gewoon verzenden zonder problemen naar bijv Frankrijk.
    Zij kiezen vrijwel altijd voor Mondial Relay.
    Dan moet je even kijken waar dat punt zit in jouw buurt.

Alleen bij de optie Post NL moet je zelf de verzending voorschieten.
    Zodra het pakket dan is aangekomen krijg jij die kosten terug.
    Bij de andere bezorgdiensten betaald de koper vooraf voor de verzending.

9. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Je kan dat bod accepteren of afwijzen. Of afwijzen en zelf weer een tegenbod plaatsen.
    Zodra je het bod geaccepteerd hebt,kan de ander het kopen. En bij alles,behalve bij postNL komt gelijk het verzendbewijs

10. Sage86

Sage86 Actief lid

4 jul 2014
    285
    41
    28
    Aahh, dat is een stuk duidelijker inmiddels. Bedankt voor jullie reacties!

11. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.960
    9.475
    113
    Gelderland
    Ik heb een aantal producten in mijn favorieten gezet maar nu heb ik wat vraagjes voor als ik over wil gaan tot kopen.

kan ik bieden?
    en hoe gaat het met betalen en verzenden?
    Ik kijk wel of iemand in Nederland woont en of er goede ervaringen zijn. Bij deze producten is dat wel het geval.

12. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.177
    3.055
    113
    Nederland
    Als je klikt op een bericht sturen kun je een bod uitbrengen. Verzendkosten worden geloof ik automatisch berekend als je hem betaald en kun je kiezen door welk verzendbedrijf je het wilt laten opsturen.

13. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    248
    43
    Vrouw
    aan de kust
    kan ik bieden?
    - ja dat is mogelijk. Maar vinted belemmert het bieden met maximaal 5x per dag. Heb je een bod gedaan bij 1 artikel en deze wordt afgewezen zou ik eerder een schriftelijke reactie als bod geven ipv een bod via Vinted systeem. Zo kan je dus op 5 artikelen per dag een (start)bod doen.
    en hoe gaat het met betalen en verzenden?
    - Betalen gaat als je akkoord bent met het bod/vaste prijs. Je klikt op de knop 'Koop Nu' en je komt ik het betaalscherm van Vinted. Je controleert je gegevens en kiest via welke verzendwijze je het wilt krijgen. (met de opties die de verkoper aanbied) Met de kaart kan je zelf de afhaalpunten zien en selecteren die je zelf wilt. De prijs past zich automatisch aan als je een goedkopere/duurdere verzendmethode kiest. De kopersbescherming is altijd en is er als er disputen zijn, dan komt Vinted als mediator ertussen. Nadat je betaald heb krijgt de verkoper een melding dat ze een verzendlabel kunnen aanmaken met de verzendmethode die jij gekozen hebt (gaat automatsch via Vinted) het label plakt op het pakket en die dan uiteindelijk afgeeft bij de vervoerder. Vinted update automatisch aanpassingen aan de traceercode.
    Ik kijk wel of iemand in Nederland woont en of er goede ervaringen zijn. Bij deze producten is dat wel het geval.
    Je kan ook gerust kijken naar Franse en Belgische verkopers hoor! Enige waar je rekening mee moet houden is dat het iets langer onderweg is omdat het uit een ander land komt :)

Luna86 vindt dit leuk.
  14. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.960
    9.475
    113
    Gelderland
    Dank jullie wel voor jullie uitgebreide reacties! Ik ga het gewoon proberen:D. Heb een mooie trui en een jurk gezien bij 2 verschillende verkopers.

deze was mij nog niet duidelijk;
    Ik kan dus ook drukken op ‘koop nu’ als ik het eens ben met de prijs? Kan ik daarna nog wat extra info opvragen bij de verkoper of kom ik dan meteen bij het verzend gebeuren?

15. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.332
    15.120
    113
    Vrouw
    Volgens mij meteen bij het verzendggebeuren.
    Als je nog vragen hebt zou ik gewoon even een berichtje sturen.

Luna86 vindt dit leuk.
  16. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    248
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Je komt dan inderdaad gelijk bij het verzendgebeuren .

Luna86 vindt dit leuk.
  17. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.332
    15.120
    113
    Vrouw
    Ik ben echt helemaal klaar met homerr als verzendmethode. Al een paar keer de melding gehad (met een hoop excuses) dat mijn pakket bij een ander homerrpunt was gebracht. Ik dus een nieuw punt gekozen: een Blokker hier in de buurt. Ik dacht die is elke dag open en zal niet zomaar opeens gesloten zijn zoals een buurtpunt soms wel eens is.
    Nee dat niet, maar hij sluit om 17 uur en de homerrkoerier kwam nu blijkbaar pas in de avond langs. Weer lag mijn pakket bij een ander punt:mad:
    Er zijn nog een paar pakketjes met homerr onderweg. We gaan zien of dat wel goed gaat, maar ik laat niks meer verzenden met homerr!!

18. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.955
    1.716
    113
    Vrouw
    Ja homerr gaat echt slecht. Ik verzend nog wel met homerr maar als ik koop doe ik dat niet meer met homerr

19. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.332
    15.120
    113
    Vrouw
    Ja zo ga ik het vanaf nu dus ook doen. Verzenden via homerr vind ik prima, homerrpunt op het dorp, dus wegbrengen is zo gebeurd. Maar zelf ontvangen echt niet meer!!

20. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.656
    1.445
    113
    Ik ben nu een beetje klaar met wat Vinted kopers..
    Ik had een nieuw boekje, iedere pagina op de foto gezet. Boekje is nooit gebruikt. En wat zet ze in de feedback: "paar beschadigingen maar verder prima."
    Beschadigingen? Denk ik dan, ik heb echt niks gezien.. Zou het er anders echt wel bijzetten.

En bij een andere, wel een klein vlekje en een vlekje van een sticker op de achterkant. Stond ook bewust op de foto. Verder is het boekje ook nooit gebruikt. En dan krijg je ook weer als reactie dat ze dat niet verwacht had want ze waren niet als nieuw. Ik Heb het bewust op de foto gezet. De prijs was heel laag. En dan toch
    soort van commentaar..
    Pff misschien gewoon pech hoor, maar van marktplaats herken ik dit gedoe niet.

Deel Deze Pagina