Vinted

Discussie in 'De lounge' gestart door Loesje1988, 15 aug 2021.

1. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.954
    1.291
    113
    Ze heeft het achteraf gemeld. Ze zegt nu dat ze het heeft tegengehouden het versturen en ze het meld aan Vinted. Ik ben benieuwd.

2. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.954
    1.291
    113
    Dit ga ik doen als het alsnog niet geregeld wordt. Maar krijg ik dan geen slechte review?

3. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.611
    113
    Vrouw
    Dat durf ik niet zeker te zeggen, maar daar kan je volgens mij altijd op reageren en dan zou ik t kort even uitleggen.

4. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.954
    1.291
    113
    Oké, dank je wel.

5. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Ja je krijgt dan helaas een slechte review (sowieso ook oneerlijk maar dat buiten beschouwing gelaten). Zoals al eerder werd aangegeven kan je daar wel op reageren of de persoon vragen de review te verwijderen (de verkoper kan hem namelijk wel verwijderen).

6. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.954
    1.291
    113
    Dat wist ik niet, dat kan ik dan vragen. Dank je wel.

Kramertje vindt dit leuk.
  7. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.801
    775
    113
    Ik heb dus laatst iets retour gestuurd, was zogenaamd ‘nieuw zonder prijskaartje’, favoriete trui van mijn zoon. Kwam het aan, overal pillig en bij de mouwen echt versleten. Ik heb het uit principe terug gestuurd ondanks de retourkosten, maar nu kan ik dus nergens een review achterlaten. Weet iemand hoe dat zit? Dat is toch ook gek, dat het niet kan?

8. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Nee dat kan dan niet omdat er geen verkoop heeft plaatsgevonden. Sowieso raar dat als je iets “nieuw zonder prijskaartje” koopt en het blijkt gewoon gebruikt dat je zelf opdraait voor de verzendkosten. Zelf ook al een keer gehad. Vindt Vinted top maar sommige zaken mogen ze weleens veranderen.

Spectre vindt dit leuk.
  9. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.801
    775
    113
    Eigenlijk toch gek, want er heeft wel een koop plaatsgevonden maar die is terug gedraaid omdat het item niet voldeed. Zo is het natuurlijk makkelijk om negatieve reviews te vermijden. Maar ik vond het idd ook gek, verkoopster bleef maar volhouden dat er geen retourkosten zouden zijn. Wel dus, maar mooi niets terug ontvangen van haar. Zo niet netjes, maar goed. Gelukkig gaat het vaak ook wel goed!

10. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Als Vinted nou ook die retourkosten zouden faciliteren zou het nog wel te doen zijn, maar je bent gewoon € 7,- kwijt, vaak duurder dan het hele artikel zelf.

11. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.801
    775
    113
    klopt. Maar ze hebben nu wel een geïntegreerd retour label. Het kostte me nu 3,69 om het retour te sturen naar Spanje, dat bedrag werd ingehouden van wat ik terug zou krijgen. Beetje jammer alleen voor het milieu dat tripje heen en weer.

12. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Dat is dan weer een positieve ontwikkeling.
    Ja dat klopt, beetje jammer dat niet iedereen helemaal eerlijk zijn artikelen te koop aanbied.

13. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Dames help! Ik heb al veel gekocht via vinted, maar verkoop sinds deze week ook de kleding van ons meisje. Nu echt veel pakketten verzonden de afgelopen dagen, en vandaag weer 2.
    Van één pakket is de tracking info bij gewerkt, de andere niet.
    Ik heb daarvan gevraagd om haar postcode (heb een digitaallabel aangemaakt en laten scannen bij DHL) en deze ingevoerd bij beide codes, maar ook daar geen resultaten.

Zij begint nu al direct over geld terug willen, maar goed ik wil het eerst uitgezocht hebben natuurlijk.
    Niet dat ze straks wel een pakket én geld terug heeft.

Gister het verzendlabel aangemaakt en ik heb dus niet heel lang om het uit te zoeken voordat de bestelling automatisch geannuleerd wordt.

Hoe moet zoiets nu verder? Ik ben een enorme stresskip en wordt hier alweer bloed nerveus van haha.

14. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.611
    113
    Vrouw
    Waarschijnlijk heeft ze gekozen om het naar een afhaalpunt te versturen? Dan heb je denk ik niks aan haar postcode. Ik zou gewoon even geduld hebben en in de app aangeven dar je het al verzonden hebt. Soms duurt het gewoon even wat langer voordat het bijgewerkt wordt.

15. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja klopt. Ik heb er zaterdag een verzonden. Vannacht pas een melding in vinted.

16. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Relax! Echt nergens voor nodig om hierover te stressen. Het duurt soms één of twee werkdagen voor de verzendinfo in de track&trace is bijgewerkt. Je krijgt 5 werkdagen na aankoop van Vinted een verzendreminder. Daar kun je ook aanklikken dat je het al verzonden hebt. Heb je een bevestiging per email of sms gehad van DHL? Ik zou zeker geen geld teruggeven, die koper mort niet zo drammen. Je kunt haar wel een foto van de doos of zak sturen en zeggen dat je het verzonden hebt en dat ze moet wachten. Bij Homerrr duurt het vaak wel twee weken voordat het pakket er is. Ongeduldige kopers moeten lekker naar een fysieke winkel gaan.

17. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik ben vanochtend terug gegaan naar het servicepunt van DHL.
    Andere pakket wel een bevestiging, deze niet en mijn gevoel klopte, hij is niet goed gescand door de medewerkster.

Nu wél, want hij was er gelukkig nog en de status was ook direct veranderd nu

Spectre, Bezige bij, Jessi79 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Zie bovenstaande bericht van mij. Was dus inderdaad niet goed gegaan.

19. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.673
    113
    Vrouw
    Hoe lang heb je de tijd om bij een DHLpunt je pakketje op te halen?
    7 dagen toch?

Mijn dochter had iets op Vinted gekocht en dat naar een DHLpunt laten sturen. Niet in onze eigen woonplaats (daar hebben we geen dhl) door drukte op haar werk duurde het iets langer voor ze tijd had om het op te halen.

Op maandag 27 maart is het pakketje aangekomen op het DHLpunt. Gisteren, maandag dus, is zij naar het DHLpunt gegaan om het op te halen. Komt ze daar en verteld die man dat ze geen DHLpunt meer zijn:(
    Vrijdag zijn alle pakketjes door dhl bij hen opgehaald. Dat was voor mijn dochter niet zichtbaar in de app. Ze kon dus niet zien waar haar pakketje nu was.
    Vanmorgen kwam in de app de melding: pakketje niet opgehaald het gaat retour naar de verzender.
    Dat is raar toch? Ze heeft het wat lang bij het punt laten liggen, dat klopt, maar nu had ze het dus binnen 5 dagen op moeten halen anders was ze te laat geweest.

Best balen hoor.

20. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.611
    113
    Vrouw
    Ik zou dit geval even uitleggen aan de verkoper en vragen of ze het opnieuw mag kopen. Ik heb ook weleens iets retour gekregen van iemand en heb dat daarna gewoon weer verstuurd naar dr.

Zxcvb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina