Vinted

Discussie in 'De lounge' gestart door Loesje1988, 15 aug 2021.

1. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.675
    113
    Vrouw
    Ja daar ben ik achter.

2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.823
    18.542
    113
    Vrouw
    Klopt inderdaad, maar het zou weer opgelost moeten zijn. Bij mij duurde het niet langer dan vermeld op de site. Maar blijkt dus nog steeds mis te gaan... zo vervelend.

3. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.060
    4.315
    113
    Goedemiddag, ik wil hier een vraag stellen, als dat mag. Gisteren heb ik 's middags een bundel kleren gekocht op Vinted. Ik had betaald en even daarna gaf de verkoper aan dat het pakketformaat klaarlag en kon ik kopen. Maar dat had ik dus al gedaan. Ik heb nergens een bevestiging van mijn betaling, maar het geld is wel van mijn rekening af.
    Volgens Vinted moet ik opnieuw betalen en wordt het geld teruggestort, maar ik vind het allemaal nogal bijzonder. Iemand hier ervaring mee?

4. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Dit zou wel kunnen kloppen, is bij mij ook eens gebeurd.
    Geld kreeg ik inderdaad gewoon terug. (Automatisch)

5. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.801
    775
    113
    Ik heb dit ook wel eens gehad, heel irritant. Maar het klopt dat het geld automatisch terug komt. Je zou de verkoper kunnen vragen of ze de items voor je wil reserveren tot je je geld terug hebt. Normaal gesproken is dat binnen 5 dagen het geval (ik weet niet hoe het nu is, maar het heeft een tijdje veel langer geduurd. Normaal gesproken is het binnen 5 dagen).

6. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    Ik heb nog een vraag.
    Ik krijg een melding je pakket is daar afgeleverd wacht tot koper het heeft opgehaald.
    Vervolgens krijg ik van koper een bericht dat ze het niet kan ophalen want het is ergens anders afgeleverd.
    Hoe kan het dat vinted aangeeft het bij het gekozen adres afgeleverd te hebben maar het pakket bij een ander afleveradres ligt?
    En krijg ik het nu dan retour?

7. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Heb ik deze week ook aan de hand gehad. Hij was op een ander punt geleverd en koopster zag de aanpassing te laat. Pakket komt dus terug mijn kant in, maar ben er al heel lang op aan het wachten. Denk al een week.

pinkel vindt dit leuk.
  8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.675
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het dan vanzelf na zoveel dagen naar jou retour gaat.

Ik laat dhlpakketjes vaak in een automaat bezorgen. Die staat voor mijn man op de route van en naar zijn werk. Het grote voordeel is dat je dag en nacht kan brengen en halen. Af en toe kan het pakket niet in het automaat en dan gaat het naar een ander punt dat er vlakbij zit.
    Ik krijg dan op Vinted idd de melding dat mijn pakket klaarligt in het automaat. Maar tegelijk krijg ik van dhl zelf de melding dat het naar een ander punt is gebracht.
    Of de verkoper dat bericht ook krijgt weet ik niet. Het kan dus dat de koper mail heeft van dhl "het ligt op een ander punt" en dat jij daar dus niks van ziet.

pinkel vindt dit leuk.
  9. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.668
    768
    113
    Hoi! Hoe verpakken jullie kleding die jullie op Vinted verkopen? Ik heb niet altijd een doosje voorhanden..

10. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Eventueel in een grote enveloppe en dan de kleding in een papiertje en of plastic?
    Of sowieso in een plastic zak? Zo krijg ik ook wel eens kleding binnen en vind ik zelf geen probleem.

11. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Ik bewaar alle dozen en papieren zakken. Bij voorkeur niet in plastic, ik heb dat tenminste nog nooit gedaan. Je kan ook in de straat vragen of mensen wat dozen hebben staan.

Spectre vindt dit leuk.
  12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    soms neem ik bewust dozen uit winkels mee, die wil ik ook nog weleens verkleinen tot stevige envelop, door ze in te snijden/knippen. En anders inderdaad een stevige plastic zak. Eventueel met een stuk karton er nog bij voor de stevigheid, of als extra bubbeltjesplastic.
    Maar mijn omgeving weet dat we nogal eens wat verzenden, dus die bewaren ook nog weleens wat.

13. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Dozen van pakketten die ik binnen krijg
    Dozen vd supermarkt

14. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Ik doe het juist wel in een plastic zak, voor evt waterschade ofzo wat je met papier/karton kan hebben (nu zal dat dan wel minder snel zijn in de zomerperiode). En daarna net waar het in past, dus doosje, verzendzak, grote enveloppe oid.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Waterschade lijkt me wel meevallen? Ik heb tenminste nog nooit een pakket ontvangen welke kapot is gegaan door regen oid. Jij wel?

16. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Ik niet, want ik koop niks :roflmao: maar wel eens in reviews gelezen bij anderen, dus ik neem geen risico met kleding :o:

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.801
    775
    113
    Ik verpak het ook in een doos of een verzend zak. Als kleding in een doos gaat doe ik het altijd nog in een plastic verpakking als ik die nog heb liggen, ter bescherming.

Ik bewaar net als anderen hier alle verpakkingen die ik binnen krijg als ze nog een keer bruikbaar zijn. En ik heb ooit verzend zakken gekocht op Amazon toen ik veel verkocht via Facebook en niet altijd wat had liggen, dus die gebruik ik ook wel eens.

18. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Oh zo, maar koop je ook nooit ergens anders iets? Ik koop ook weinig op Vinted, maar ik bedoelde gewoon een pakketje ergens bestellen. Dat komt toch nooit met waterschade aan? In mijn ogen is Vinted niet anders dan van een webshop bestellen, pakketje is pakketje, zo bedoelde ik hem :D

19. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Nouja ik heb heus wel eens pakketjes ontvangen met een vorm van schade, kleding ontvang ik van een webshop ook altijd in een plastic zakje :p en weetje dit verstuur ik zelf, ik ben verantwoordelijk, en als er dan iets naar Frankrijk of Spanje moet wil ik wel dat het goed aankomt. Heb je wel eens een retour gehad? Die pakketjes zien er echt niet meer uit zoals je het verstuurd had hoor :|:roflmao:

Deel Deze Pagina