Vinted

Discussie in 'De lounge' gestart door Loesje1988, 15 aug 2021.

1. Lindawen79

Lindawen79 Bekend lid

9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Mensen pas op....ik ben deze week opgelicht via Vinted.

Laatst een nep artikel ontvangen. Vinted geoordeeld dat het inderdaad nep was dus ik kreeg het geld terug en mocht het artikel houden. Verkoper pissed...zou geen nep zijn en wilde het artikel terug. Gezien het oordeel van Vinted niets meer verder mee gedaan, retour zou voor mijn rekening zijn.

Week later een artikel verkocht aan iemand zonder artikelen of reviews. Iedereen moet ergens beginnen dacht ik. Krijg ik een berichtje dat ze een lege doos ontvangen heeft. Was al open bij het ophaalpunt, artikel weg. Via Vinted stuurt deze fotos van de doos. Is deze aan de onderkant (zat transparante tape. En eroverheen had ik nog een strip ducttape geplakt) deze ducttape was losgemaakt en de doos was open gefotografeerd.

Ik had fotos gemaakt van het pakket en inhoud. Maar Vinted oordeelde dat ik het niet goed verpakt had. Artikel en geld kwijt. Nu is het misschien toeval maar afgehaald bij dezelfde pakketshop als het geposte pakje van het nepartikel..toon van het bericht hetzelfde. Dus voor mij is 1en 1 2... Verder moet de vervoerder aangeven dat er een probleem/beschadigd ontbrekend artikel/ doos zou zijn. Niks van dat alles. Gewoon prima afgeleverd. Dus ik trek gewoon aan het kortste eind. Oehhhhh wat ben ik boos op Vinted. Kom met de klantenservice geen steek verder ondanks alle bewijzen. Vinted door niks meer.
    Iemand tips of idee wat ik evt. Nog kan doen.

2. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Oef dat is wel balen zeg.. zeker omdat je ook foto’s heb als bewijs..
    Heb je het hele verhaal uitgelegd?

3. Lindawen79

Lindawen79 Bekend lid

9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    @Mammavantwee Ja, helemaal in het Engels. Anders snappen ze het vaak ook niet ... Heb homerr zelfs benaderd en de aflevering nog via track en trace laten sturen incl adres pakketshop. Zij doen niks omdat je het via Vinted moet doen. Dus dan zijn zij geen partij meer. En Vinted zegt zelf dat je een pakket dan niet moet aannemen... Maar geeft toch de koper gelijk. En het was zeker niet slecht ingepakt. Had ik maar nog betere fotos gemaakt en desnoods een filmpje....

4. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Hmm vervelend zeg! herken dit echt niet van vinted. Heb zelf namelijk ook een tijd geleden zo iets mee gemaakt dat het pakket open was gemaakt (ski jas en broek zaten erin. ) en de jas was eruit gehaald. Was echt heel netjes opgelost door vinted. Ik kreeg m’n geld en de koper kreeg ook haar geld terug!

Lees de laatste tijd meer negatieve dingen over vinted. Beetje jammer..

5. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.801
    775
    113

Pfff oohhh ik zou ook echt laaiend zijn! Maar het is inderdaad wel erg toevallig dat het naar dezelfde parcelshop toe moest als waar de anders vandaan kwam. Ik heb dat volgens mij nog nooit gehad (en echt al honderden pakketjes verstuurd via Vinted). Bizar dat je er niks meer aan kan doen en dat Vinted verder ook niks doet. Ik maak inderdaad ook altijd foto’s van de pakketjes (en de inhoud voor ik het dichtplak), maar dit verwacht je toch niet.

Zwaangerevrouw vindt dit leuk.
  6. Lindawen79

Lindawen79 Bekend lid

9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Ja, in een grote stad....dus erg toevallig. Ook de foto kom ik vergelijken met de foto van het door mij gekochte nep artikel. Zelfde muur en structuur. Alleen bij de 2e lag er zichtbaar nieuwe vloerbedekking. Bizar misschien maar ik ben goed gaan vergelijken. Heb dit ook zo naar Vinted gestuurd incl fotos. Krijg je droogjes alleen terug dat ze ermee bezig zijn.
    Profiel heeft verder ook geen koop of verkopen of artikelen online. En is beide betaald met iDeal. Maar ik kan omdat het via homerr is gegaan beide keren alleen een naam zien en geen adres. Ben nog steeds op zoek naar wat ik nog kan doen. Niet zozeer om mijn geld terug te krijgen want dat verwacht ik denk ik niet..maar om mensen te waarschuwen. Ik heb ook 400+ reviews dus ook allemaal prima maar dit..

7. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
  8. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.188
    113
    Vrouw
    Ik heb drie goede ervaringen met vinted met babykleertjes. Telkens snel reactie, netjes verpakt en snel verzonden. Afgelopen donderdag heb ik ergens voor betaald, maar nog steeds geen reactie gehad. Echt jammer. Ik weet dat ik het bedrag wel terug kan krijgen, maar wilde het item wel graag hebben.

9. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.955
    1.291
    113
    Jammer is dat idd. Ik had ook wat besteld. Zag daarna pas dat er al meerdere reviews waren dat ze niks verzonden had. En ja hoor, bij mij ook niet. Wilde het ook graag hebben, maar helaas.

10. AuroraLeigh

AuroraLeigh Actief lid

22 okt 2019
    167
    312
    63
    Verkopers krijgen op Vinted 5 werkdagen om te versturen. Deze verkoper heeft dus nog meerdere dagen de tijd. Communicatie is geen verplichting op Vinted dus het feit dat je nog geen reactie hebt gekregen, wil zeker niet zeggen dat het niet goed komt :)

JupitR vindt dit leuk.
  11. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.681
    10.905
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
  12. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik heb voor het eerst iets duurs gekocht. Tenminste vind ik duur. Ik hoop dat het goed gaat.

ik heb er veel opstaan maar verder loopt het nu niet echt, volgens mij zijn mensen nog niet bezig met kleding volgend seizoen.

13. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik vind het trouwens zo irritant dat je je item niet meer opnieuw te koop kan aanbieden met dezelfde fotos.

Misschien is dat geen probleem als je 10 dingen verkoopt, maar als je elke keer 100 (en dan meerdere fotos dus bijv 5 per item is 500) fotos moet maken.... :rolleyes:

14. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Als je de foto’s heel iets bijsnijdt, kun je ze weer gebruiken en komt het ook bovenaan te staan.

Prettykitty vindt dit leuk.
  15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    :) mijn dochter heeft momenteel van 1 spelletje, meerdere pakjes om te verkopen (LAMA - party) - maar ik zet ze er telkens opnieuw op als ze verkocht zijn. Ook expres telkens met een andere achtergrond (op de stoel, op de tafel, op de bar etc) . Beetje gedoe.
    Anderzijds zet ik verder spullen er nog niet veel opnieuw op. Maar misschien moet ik dat langzamerhand wel gaan doen. Net zoals ik het moet gaan sorteren.. maar dat is ook geen werkje waar ik veel zin in heb :( .

16. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Weet iemand hoelang de koper heeft om een pakketje op te halen?
    Het pakketje is 25-8 aangekomen en dit heb ik laten weten. Geen reactie. En nu zie ik dat dit lid op vakantie is.
    Als het pakketje niet wordt afgehaald, komt het dan automatisch retour?

17. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.311
    113
    Gelderland
    volgens mij sturen ze het dan idd retour.

18. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.311
    113
    Gelderland
    Na weken even klaar geweest te zijn met Vinted ga ik het toch maar weer proberen. Net iets besteld dus weer even spannend.

Eergisteren wat nieuwe artikelen geplaatst maar loopt nog niet echt.

19. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.742
    113
    Vrouw
    Ik heb deze week al 5 stuks verkocht en zie dat er nog heel wat van mijn aangeboden artikelen vin de favo mand gestopt word, dus zal nog wel wat bij komen.

Jas, trui, krabpaal, enkellaarsjes, speelgoed.
    Op zich wel fijn, want dit waren spullen die te koop werden aangeboden op de rommelmarkt en dus echt weg mogen/moeten.
    Binnenkort hou ik mij nog eens bezig met foto's nemen van kledij en dan kan er weer een lading extra op.

Luna86 vindt dit leuk.
  20. ZsaZsa

ZsaZsa Fanatiek lid

10 mei 2019
    2.002
    1.834
    113
    Vrouw
    Hier tikt het ook lekker aan. Allemaal dingen nieuw met kaartje waar ik Max 12 euro voor vraag.

mik probeer de pakketjes op te sparen. Gisteren 6 stuks weggebracht en nu vanmorgen weer 2 jurken verkocht dus ik denk zaterdag maar weer wat pakketjes afgooien bij het pakket punt

Deel Deze Pagina