Mannenvakanties

Discussie in 'De lounge' gestart door Kraanvogel, 22 mrt 2024.

  1. Kraanvogel

    Kraanvogel Bekend lid

    29 apr 2017
    703
    1.007
    93
    Mijn man gaat eens per een paar jaar op een vakantie met een groepje mannen. Daar sparen ze altijd voor en dan iets leuks.

    Maar inmiddels is de lol voor mij er wel af. Ik gun hem absoluut vrije tijd en tijd alleen maar dit specifieke tripje begint me enorm tegen te staan.

    Ze gaan namelijk 10 dagen, dus weekend, 5 werkdagen, weekend. Voor ons gezin betekent dat gewoon even 3 ontregelde weken en dat vind ik bloed irritant. Moe thuiskomen, alcohol, ik heb het wel een beetje gezien.

    Ga lekker 5 dagen, haal er alles uit en zwaai elkaar lekker uit. Maar nee, ik denk dat het groepsdruk is en een kwestie van teveel geld verdienen want zo verloopt men al tijd voor de lange heen- en terug reis.

    Kortom, ik ben het er echt niet mee eens. Zitten jullie op zoiets te wachten? Mag je van je partner verwachten dat er inzicht is in de zorgtaken en je eigen tijd daarop aan te passen? Nogmaals, hij heeft geen huisarrest maar ik heb hier als partner geen zin meer in.
     
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.535
    113
    Ja volgens sommigen hier moet je alles goed vinden, dat bleek laatst ook uit een topic hier.
    Maar ik snap dat je ervan baalt en als mijn man zou zeggen: ik wil 10 dagen weg, dan zou ik zeggen: sorry nee, 10 dagen gaat gewoon niet door.
     
    Zeebra, spruitje80, Meysss en 18 anderen vinden dit leuk.
  3. Manderijntje

    Manderijntje Fanatiek lid

    23 jan 2014
    1.145
    1.294
    113
    Mijn man gaat wel vaker weekendjes weg met zijn vader en broertje. Die duren hooguit 3/4 dagen en is gewoon fijn voor iedereen. Ieder jaar 10 dagen op een dure (zuip)vakantie zou ik echt niet oke vinden. Maar ik zou dan vooral vallen over de 'onvolwassene' manier van vakantie vieren waardoor hij nog een week lang brak is. Maar ik vind 10 dagen ook best wel lang voor een jaarlijks terugkerende vakantie buiten het gezin om.
     
  4. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Oh nee, ik zou hier echt niet blij van worden.

    Daarnaast levert hij dus 5 vrije dagen in voor een vakantie met vrienden?
    Is dit is wat altijd traditie is of pas de laatste jaren is ontstaan?
     
    3xo en Syane vinden dit leuk.
  5. Kraanvogel

    Kraanvogel Bekend lid

    29 apr 2017
    703
    1.007
    93
    Ik vind de helft dikke prima maar daar ligt m’n grens zo voelt dat.

    Ik heb verder niets met deze vrienden of hun vrouwen/ gezinnen maar dat zijn nogal volgzame types van wat ik van ze ken. Sterker nog ik denk dat ongeveer 6 van deze 10 mannen in loondienst is en dus van de 25 vakantiedagen hier er 5 van uitgeeft. Dat is bij mijn man niet het geval maar dan zou ik helemaal not amused zijn.
     
  6. Kraanvogel

    Kraanvogel Bekend lid

    29 apr 2017
    703
    1.007
    93
    Het is niet jaarlijks hoor, ik denk ook dat mijn grootste ergernis de kinderlijke invulling is incl brak zijn erna.
     
  7. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Sorry maar misschien snap ik die 3 ontregelde weken niet?
    Hij gaat toch 10 dagen?
     
    Meysss, Clairemin, Chelsey88 en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    #8 maartje84, 22 mrt 2024
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2024
    Kan het zijn dat je op dit moment even gewoon niet zo lekker in je vel zit en daarom hierover nu ‘aan het zeuren’ bent?
    Ik zie echt werkelijk waar het probleem niet in en vind het lichtelijk overdreven overkomen dat doordat hij tien dagen weg is jouw gezin 3 weken ontregelt zou zijn. Drie weken zijn 21 dagen, je had het toch over 10 dagen??? En mocht je gezin wel 3 weken ontregelt zijn als hij 10 dagen weg is dan zou ik gaan werken aan je eigen stabiliteit zodat de stabiliteit uit jezelf komt ;)

    Chill out and relax zou mijn advies zijn. Geniet van ff niet zijn gore sokken van de grond te hoeven rapen, dat de kinderen misschien wel ff beter naar jou luisteren omdat ze tien dagen lang niet hoeven te schakelen tussen jou en je man. Mijn man gaat ook elk jaar (en soms zelfs een tweede keer in een jaar) ff met z’n vrienden de hort op. Ik zie daar echt geen problemen in. En als ik daar wel problemen mee zou krijgen zou ik wat vaker wat leuks voor mezelf moeten gaan organiseren ;)

    Maar dan ff antwoord op jouw vragen:

    1. Zitten jullie er op te wachten?

    Mwa, het is niet iets om perse naar uit te kijken voor de thuisblijver. Samen is gezelliger maar behalve partner ben je ook nog individu en het zou toch eeuwig zonde zijn als je toffe dingen die je zou willen laat omdat je partner er moeilijk over zou doen?

    2. Mag je van je partner verwachten dat er inzicht is in de zorgtaken en je eigen tijd daarop aan te passen?

    Hoe bedoel je dit? Ik lees het alsof jij van mening bent dat hij geen inzicht heeft in de zorgtaken en dat jij van mening bent dat hij, om de zorgtaken te verrichten, hij beter niet of beter korter weg kan gaan??
    Als je dit zo bedoeld dan vind ik dit, indien hij die andere 355 dagen per jaar er gewoon is, echt te kort door de bocht. Laat hem ff lekker uitrazen met z’n vrienden. En plan zelf ook weer eens wat leuks voor jezelf ;)


    Binnen een relatie is het geven en nemen. Als hij elk jaar erg uit kijkt naar zijn uitje dan zou ik hem lekker daar plezier van laten hebben.
    Dat jij zijn gezuip en zo kinderachtig vind is prima. Daarom doet hij dit soort vakanties niet met jou maar met zijn vrienden die blijkbaar wel op 1 lijn met hem zitten wbt de feestvakantie. Met jou zit hij naw weer op 1 lijn wbt gezinsvakanties doorbrengen. Zo heeft hij voor elke type vakantie het juiste gezelschap ;)
     
    Bloem2310, Rylie, Theezeefje en 8 anderen vinden dit leuk.
  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Het gaat niet om wat anderen vinden, maar om wat jij/jullie zelf vinden. Als jij tien dagen te lang vindt, dan vind ik dat hij daar rekening mee ‘moet’ houden/jou tegemoet ‘moet’ komen.

    Mijn man gaat met zijn werk een aantal keer per jaar één of een aantal nachten weg, vaak één keer per jaar op wintersport en eens per vijf jaar (oid) met vrienden op vakantie. Zolang hij met mij overlegt en rekening met ons houdt en ook nog met ons vrij kan nemen, vind ik best veel goed. Hij komt bv. ook niet half dronken terug oid, dat scheelt, ook dat is rekening houden met.
     
  10. Kraanvogel

    Kraanvogel Bekend lid

    29 apr 2017
    703
    1.007
    93
    Ja maar dat betekent week 1 gewoon 5 dagen werken dus elkaar weinig zien, dan een weekend zonder elkaar, werkweek 2 zien we elkaar niet want hij weg, dan weekend is hij nog weg. Komt zondag avond thuis dan werkweek 3 ma-vrij werken en is er pas weer tijd voor elkaar in dat weekend. Het is zo krap gepland allemaal.
     
    spruitje80 vindt dit leuk.
  11. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.555
    3.456
    113
    Ik vroeg me hetzelfde af.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  12. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Mijn man zou het overigens waarschijnlijk ook prima vinden als ik alleen of met vriendinnen oid op vakantie zou willen. Dat ik dat niet wil, is mijn eigen keuze. :D
     
  13. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    En de overige 49,5 weken van het jaar en de jaren ervoor en erna alle weken zie je elkaar wel. Zo kun je het ook bekijken. Maar jij ervaart het als te lang/teveel, dáár gaat het om, niet of het objectief wel of niet zo is.
     
    duitshollandsmeisje en Iertje81 vinden dit leuk.
  14. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.533
    2.339
    113
    Misschien is gewoon ook tijd dat jij 10 dagen even eruit gaat met vriendinnen bijv.
    Laten de mannen dan voor kinderen zorgen.

    Dan komt er meer begrip.
     
    Paardenbloem, Zoe123, Nellie4 en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Kraanvogel

    Kraanvogel Bekend lid

    29 apr 2017
    703
    1.007
    93
    Ja precies, ik zie het als teveel. En of dat zo is is een lastige want ik weet heus dat mijn partner inzet toont die andere weken van het jaar. Gevoelsmatig ben ik eerder aan de beurt dan hij dus dan zit daar toch iets te broeden waar we het beter over kunnen hebben.
     
  16. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Ik zou dat niet oke vinden. Andersom trouwens ook niet. Als hij 5 dagen vrij moet nemen is weer 5 dagen minder vrij voor ons als gezin. Hij heeft alleen maar t minimum aan dagen dus ze gaan maar een weekend naar de veluwe hoor :roflmao:
    (Als kids ouder zijn en zelf meer een eigen leven hebben, 16 oid, is t anders)

    Ik snap wel dat jij er minder lol aan hebt.
     
    3xo, Bloempjelief en nizzie86 vinden dit leuk.
  17. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Als het probleem zit in dat je vindt dat jij ‘eerder aan de beurt bent’, dan zou ik me daar op focussen (niet per se eerder, maar dat jij ook iets gaat doen) ipv op je man zijn vakantie te onthouden.
     
  18. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Speelt meer dan alleen die 10 dagen dus?
     
  19. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Ik snap het probleem niet zo. Hij is 10 dagen weg. Jij hebt de kinderen dan. Na die 10 dagen draait alles toch weer normaal? Ik zou mijn C die dagen, inclusief alcohol gunnen en daarna is ie er toch weer voor jou?
     
  20. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Zolang ik er geen vrije dagen voor moet opnemen vind ik het best. Al zou de grote hoeveelheid alcohol ook niet mijn ding zijn en ik heb daar wel een mening over ja, maar het zou voor mij niet een reden zijn om het dan maar niet goed te vinden.
    Mijn vent gaat ieder jaar alleen op vakantie voor 1-2 weken, zolang hij de oppas regelt waardoor ik gewoon naar m’n werk kan (ik begin vroeg, hij brengt normaal de kids naar school) vind ik het prima. Oh en gezinsvakantie gaat voor uiteraard.
    Bij ons ontregelt het niet zoveel eigenlijk, waar loopt het bij jullie dan spaak?
     
    Cornflake en NiekeKris vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina