We hoorden gisteravond dat er van het weekend is ingebroken bij de buurman. 's Nachts en mijn man had dat weekend nachtdiensten. Hoe doen jullie dat als jullie mannen bijv. niet thuis zijn en er zou ingebroken worden? hebben jullie iets om jullie te verdedigen als dat zou moeten? ik heb wel eea. (nee, geen gun lol) Maar sinds ik dit weet zie ik toch op tegen de volgende nachtdiensten van mijn man. Heb vannacht ineens rot geslapen, bij ieder geluidje schoot ik wakker. He gatver, ik vind het ook voor de buurman zo naar, blijf gewoon met je poten van iemand's spullen af. Hte zit me niet echt lekker. Gelukkig komen de volgende nachtdiensten volgende week pas weer. Pfff...
herkenbaar 2 weken geleden is er bij onze achterburen ingebroken, sindsdien slaap ikookniet lekker meer, heb mijn telefoon bij de hand,deuren check ik wel 2 a 3 x voor ik op bed ga en heb benedn altijd een lampje brandn
Ik heb een hond, en een tafelpoot op de overloop staan. ook een spuitbusje met traangas voor als het nodig is. Maar met wapens moet je erg voorzichtig zijn, dat kan nml afgepakt worden en tegen je gebruikt worden. Je moet dus weten wat je doet en das lastig als je in paniek bent. Maar door mn hond (am.bulldog x pittbull) ben ik niet zo bang meer...er is overal ingebroken in onze straat behalve bij ons. Onze hond eet gelukkig ook niks van vreemden, dat hebben we haar aangeleerd, dus haar vergiftigen gaat niet lukken.
Dat is schrikken zeg! Nee ik heb niets in huis om me mee te verdedigen. Ben ook niet van plan om dat te gaan doen. Ik word een beetje akelig van mensen die wel bewust een verdedigingsmiddel in huis hebben. In mijn ogen lokt dat juist agressie uit, en loop je meer risico dat een eventuele inbreker zichzelf gedwongen voelt zich te verdedigen waardoor de boel escaleert. Een inbreker is over het algemeen niet van plan om bewoners tegen het lijf te lopen. Indien ik een inbreker in huis zou hebben zou ik er eerder voor kiezen om een hoop lawaai te maken in de hoop dat hij op de vlucht slaat. En het alarmnummer bij de hand houden.
We hebben 4 diensthonden... Dus ik zal daar nooit bang voor zijn. Maar snap heel goed dat je geschrokken bent! Komt wel erg dichtbij!
Ik heb niks kostbaars in huis... Op het moment dat ik midden in de nacht oog in oog met een inbreker sta en hij op zoek is naar kostbaarheden; gaan wij hoogstwaarschijnlijk samen zoeken... *slaakt diepe zucht*
Sorry.. ik moest toch even hard lachen Hier niks om mij te verdedigen. Ik heb mijn man wel eens gevraagd om een honkbalknuppel te kopen om boven neer te zetten. Hier wordt in de buurt ook veel ingebroken maar gelukkig tot nu toe niet op dit rijtje. Het scheelt denk ik dat de buurman een hond heeft die aan kan slaan.
Ja, ik kan me wel verdedigen denk ik. Geen vuurwapens in ieder geval, die wil ik absoluut niet in huis hebben.. Maar ik ga niet naar beneden als er een inbreker is. Laat ze maar lekker alles meenemen. Ik weet niet wat die dude bij zich kan hebben, doei.. Ik hoop niet dat ik het nu over mezelf afroep. Want liever niet natuurlijk
Als mijn man niet thuis is laat ik de honden los op de beneden verdieping. Bij vreemd volk waarschuwen ze een keer en daarna grijpen ze.
Dat mag hoor! Ik kan mij alleen niet voorstellen dat er ook maar iemand in Nederland zó ontzettend kansloos is om hier iets te komen stelen, hahahaha. Ik ben een student met een éénkamerwoning en moet werken voor alle rekeningen - de bank is al maanden geleden doorgezakt. Het wordt tijd dat ze die komen stelen, dan doen ze er mij een groot plezier mee !!!
We hebben een hond maar die zal buiten blaffen niets anders doen dan kusjes geven Als ik ze zou betrappen weet ik niet wat ik doen, schreeuwen, meppen, een mes pakken, geen idee maar ze zullen zich snel bedenken...ROT OP UIT MIJN HUIS!
Snap wel dat het angstig is. Ik ben hier degene die wel eens nachtdiensten heeft. Mijn man heeft ook wel eens dienst (beveiliging) voor als er een alarm af gaat dan moet hij gaan kijken. (Dat vind ik ook niets trouwens, maar goed 9 vd 10 x is het niets) Maar als mijn man slaapt, dan kan het hele huis afbranden voor hij wakker is. Onze hond gaat ook vaak blaffen als hij iets hoort, dus als dit aan blijft houden en ik denk iets te horen dan kijk ik door de ramen naar beneden buiten haha. Met telefoon in mijn hand haha. Tijdje terug allerlei rumoer op straat, bleek een dronken achterbuurman bij de buurvrouw aan de deur te hebben staan rommelen, en allerlei buren waren wakker geworden, ik dus ook. Heb zelfs in het raam (open raam) staan kijken. En mijn man sliep gewoon lekker verder hoor haha.
Wij wonen in een gelijkvloers appartement dus ik denk dat ze mij dan ook gelijk van mijn bed aflichten. 3 maanden terug bij de onderburen het geval geweest....
Mocht je ooit een honkbal knuppel kopen en deze in huis bewaren DOE ER DAN CADEAU PAPIER OMHEEN, mijn ouders hadden er ook 1 in de gang kast staan en de achter buurman is politie agent en zag dat, waarop hij donders goed wist waarvoor die bedoeld was, Hij gaf toen als advies om er cadeau papier omheen te doen, Want mocht je er nu iemand mee slaan dan word dat gezien als mishandeling met voorbedachteraden, en als er cadeau papier omheen zit dan word het gezien als zelf verdediging (door het cadeau papier laat je namelijk zien dat het niet bedoeld was als "wapen" maar als cadeau
Ik heb idd. pepperspray hoog op de kast staan en nee, het zal vast niet mogen, maar zij mogen ook mijn huis niet in. En ik zou het enkel gebruiken als ze bijv. naar boven zouden komen en ik me compleet bedreigd voel. Moet mezelf en kinderen dan beschermen. Ik wilde het eerst niet in huis maar met de nachtdiensten van ML besloten het toch te hebben, goed verstopt en hoog verstopt voor de kinderen uiteraard goh honkbalknuppel heb ik ook, maar waar? Nouja, hopen maar dat het niet gebeurt...ik ga vannacht proberen te ontspannen.
Wij hebben een Babyfoon en roep daar wel door naar beneden . Is me eerder gelukt. Hoorde wat beneden en riep kei hard, als je nu niet maakt dat je weg komt haha. Hij renne en liet achterdeur open, fiets omvallen in de tuin en de poort wijd open staan. Blijkbaar vergeten achterdeur dicht te doen want er waren geen braaksporen. 2 maanden later is me schuur leeggehaald. Hoge druk weg etc. Nu sluit ik alles af. Heb er van geleerd. Iets in huis ik inbrekers neer te slaan etc nee, zou daar alleen onrustig van worden denk ik. Nu hebben we een hond dat schrikt ook af
Zo kregen wij ooit het advies ( knuppel had ik ik auto) om er een sleutethanger van te maken. Dus lusje eraan en oude sleutel
Ik heb de vleesschaar boven liggen om 'labeltjes' af te knippen. Mijn man is militair en binnenslaper, dus ik ben eigenlijk door de weeks altijd alleen. Heb genoeg om naar beneden te gooien mocht diegene de trapgat op willen komen. Hier genoeg om mee te nemen, maar of je die oude troep zou willen hebben is een tweede. Ik sta niet voor mijzelf in, ik sta altijd gelijk beneden als ik wat hoor. Ik denk dat ik letterlijk in staat ben iemand zo toe te takelenen dat die nooit meer op staat en dat weet ik van mijzelf.... Misschien niet de beste oplossing, maar ik kan er niets aan doen. Ik ben al beneden voor ik me kan bedenken dat het misschien geen goed idee is. Op scherp en in de aanvalmodus. We hebben geen wapens in huis. Dus we hebben allerlei alternatieven Planken uit een kast, megaschaar voor de labeltjes enz enz. Zat nog te denken aan een bowlingbal die ik tussen de trede van eerste en tweede verdieping door, van 1 hoog naar beneden kan laten kletteren Het is niet het beste, maar ja het is wat. En zoiets terug koppen..... word je niet gelukkig van
We hebben 2 honden dus ik ben niet bang om alleen thuis te zijn. Paar maanden terug hebben ze geprobeerd om door de brievenbus de klink open te doen. Wat geen zin heeft want ik draai de deur ook nog op slot. De honden zijn toen hard gaan blaffen en tegen de deur aan gaan springen. Ik zag toen iemand wegrennen en toen ik beneden kwam lag er een stuk ijzerdraad op de stoep voor de deur. Ik heb niks in huis om me te verdedigen omdat ze naar mijn idee toch niet zo snel binnen komen met de honden achter de deur.
Ik heb mijn buurvrouw, die waakt heel goed. Een keer schreeuwen en haar oudere zoon en zij staan bij ons binnen.