Wij zitten voor ons volgende huis ook te denken aan een vinyl vloer, maar dan de klik variant. Iemand daar ervaring mee? We willen graag een klik vloer, maar liever geen laminaat, omdat dit zo gehorig is als er wat valt of zo. We hebben nu lamel parket, maar dat is een giga miskoop.
Wij hebben pas een huis gekocht. De vorige eigenaar had het er ook in liggen. Wat was het ontzettend smerig. In elk naadje tussen de stroken lag smeer. Ook is het niet waterdicht, ook al was het strak gelegd. Ze had huisdieren en dat was flink te ruiken. Daar was niet tegenop te dweilen.
Ik heb hier novilon liggen. boven de goedkopere versie en beneden de duurdere die steviger zou zijn. de voordelen: - het voelt niet koud aan - het ziet eruit als laminaat - dempt geluid - is zeer goed schoon te maken. ik ga er 2x per week met de stoomreiniger overheen. er zit wat groef/houtstructuur in maar is prima schoon te houden. is bijvoorbeeld ook heel goed te schrobben. nadeel: erg gevoelig voor gaten. de ondervloer moet echt helemaal glad/egaal zijn. geen putjes of hobbeltjes want op den duur zie je dit in je vinyl terug als gaatjes en putten. hier een keer de bank verschoven en er zat meteen een winkelhaak in. afdrukken trekken wel redelijk snel weg. maar vooral beneden word intensief gebruikt en ik zie overal putjes. de kat is bijvoorbeeld een keer aan het rennen geslagen en in de bocht waarschijnlijk z'n nagels wat uit gezet. meteen gaten erin. meteen de eerste dag zaten er al gaten in. kon wel janken. er vielen 4 plankjes van de tafel op de grond. op zn kant. hoppa, gaten erin. boven ligt goedkopere novilon welke ook dunner is en die heeft maar 1 gaatje. een stuk deurkozijn wat van 1,5 meter met de punt naar beneden viel. tja, dat kan ook niet anders dat er dan een gat in zit
wij hebben beneden pvc liggen en boven zeil (vinyl). pvc is echt ideaal. keihard en makkelijk schoon te maken. voor boven is het vinyl prima maar ik zou het niet beneden willen hebben. het is veel te kwetsbaar. toch hebben wij boven een goede kwaliteit liggen. dus ik zou je het vinyl voor de woonkamer of keuken afraden. voor in de slaapkamer zou ik het juist aanraden! denk nog eens na over pvc, misschien is dat wat voor jullie?
Bekijk bijlage 421914 wij hebben het nu 6 jaar liggen geen deukjes putjes of scheuren zijn er nog iedere dag heel blij mee