Baby ter wereld in auto GELDERMALSEN - Langs de kant van de weg in Geldermalsen is zondag een baby geboren in een auto. De ouders waren op visite toen plotseling de weeën begonnen. Ze besloten naar huis te rijden, maar onderweg diende het meisje zich al sneller aan dan de ouders hadden voorzien, aldus de politie. Ambulancepersoneel en politieagenten ondersteunden het stel bij de bevalling. Uit voorzorg was ook een traumahelikopter ingezet, maar die kon onverrichter zake terug. Moeder en dochter maken het goed.
Tjonge! Gelukkig is alles goedgegaan! Zal je maar gebeuren! Maar wel een leuk verhaal voor later! Liefs Marjo
Pfieuw..kunnen ze op de pufclub 100x vertellen wat te doen maar als het je overkomt...tjeeeeezz.....eng hoor! Gelukkig zijn het vaak goede bevallingen (volgens de pufclubjuf).
Hmmm, wat geef je bij de gemeente dan op voor geboorteplaats? Gelukkig is alles goed met moeder en kind.
zo'n snelle bevalling is idd heel fijn maar dan wel gewoon in je eigen huisje. In bed t liefst. Ik had zelf ook een snelle bevalling. Gelukkig was ik thuis toen mijn vliezen ineens zonder waarschuwing braken... Ik heb soms nog nachtmerries ervan als ik eraan denk dat het ook had kunnen gebeuren in de supermarkt of waar dan ook!
Bevallen in de auto GELDERMALSEN (GPD) - Ze hadden nog even getwijfeld. Was het nou wel zo verstandig een week voor de uitgerekende bevallingsdatum naar vrienden in Ridderkerk te rijden? Marienne Bronewasser met haar dochter Kyara in het Rivierenland ziekenhuis na een onverwachte bevalling zondagmorgen. Maar alles voelde rustig, dus gingen Ariënne Bronnewasser en haar vriend Michael Zevenbergen toch op reis. En zo kwam het dat hun tweede kind zondagochtend ter wereld kwam in hun auto, bij de Rijnstraat langs de Linge in het Betuwse Geldermalsen. In blakende gezondheid. Het meisje kreeg als naam Kyara. In Ridderkerk kreeg Ariënne opeens weeën. Ze besloten terug naar hun huis in Apeldoorn te rijden, maar verder dan Geldermalsen kwamen ze niet. Daar ben ik de A15 afgereden om snel een rustig plekje te zoeken voor de bevalling. En de politie en hulpverleners te waarschuwen", aldus Michael. Dat rustige plekje vonden ze op het industrieterrein. Personeel van de ambulancedienst en de politie ondersteunde het echtpaar ter plaatse. Moeder en kind zijn vervolgens naar het Ziekenhuis Rivierenland in Tiel gebracht. Daar bleek alles in orde en werd ook het geboortegewicht van Kyara vastgesteld: 2.810 gram. Natuurlijk was het hectisch, spannend en weet je even niet wat je overkomt ", zei Michael enkele uren later. ,,Maar Ariënne hield zich prima en gelukkig is alles goed gekomen." Dit stond vanmorgen in de Gelderlander met foto, het kindje moet aangegeven worden in Geldermalsen.
Haha, leuk verhaal. Mijn moeder is van mij bevallen in het winkelcentrum, de weeën begonnen en nog geen kwartier (!) later was ik er... Hopelijk gaat het bij mij ook zo snel en ongecompliceerd!
Ik ken iemand die is voor de eerste hulp op de stoep van het ziekenhuis geboren,ze was al meerdere dagen ervoor in het ziekenhuis geweest omdat ze weeen had maar ze stuurde ze steeds naar huis omdat het niet doorzette en de kleine nog niet was ingedaald,het was haar derde kindje. De laatse keer had ze 5 cm ontsluiting maar toch stuurde ze haar weer naar huis omdat het niet ingedaald was en de weeen niet regelmatig kwamen eenmaal thuis aangekomen voelde ze toch echt dat het begonnen was en aangezien ze het niet meer echt vol kon houden gingen ze terug naar het ziekenhuis.Ze hadden nog geen eens tijd om de andere twee kindjes een tweeling weg te brengen en zo is ze op de achterbank gaan liggen en riep dus ook het komt eraan,onderweg braken haar vliezen en daar aangekomen reed hij de stoep op doet de deur open ze hangt haar benen uit de auto, verplegers komen eraan en ze roept het hoofdje komt eruit daar trekken ze ter plaatse haar broek uit en inderdaad toen was het zo geboren. Ze zijn de gelukkige ouders geworden van een zoon maar ze hadden het liever op een andere manier willen doen en zeker omdat haar andere twee kinderen het allemaal mee hebben moeten maken. Nou geef mij dan inderdaad maar een bed en een rustige omgeving dat is toch wel fijner. groetjes jeslin