Hoi Hoi, Inmiddels hebben wij er sinds 6 weken een zoon bij. En nu ben ik dus enorm aan het nadenken hoe ik met drie kinderen handig en snel de deur uit kan. Ik heb nog 2 dochters van 1.5 en 3, we gebruikten bij hun altijd een dubbele kinderwagen, die we nu gebruiken voor onze dochter van 1,5 en onze zoon.. de oudste van 3 loopt dan mee. Op momenten dat ik een stuk ga wandelen en ik verwacht dat de oudste moe wordt en wil zitten neem ik de dubbele wagen voor mijn dochters mee en onze zoon dan in de draagzak. Maar nu kan ik niet overal lopend naar toe (stad, winkelcentrum etc.) en hebben we maar 1 auto die mijn man nodig heeft voor zijn werk. Nu dachten we eraan een fietskar voor mij te kopen, die je ook als buggy kunt gebruiken. Maar in hoeverre is dit handig? Je hebt karren waar 2 kinderen in kunnen, dit zouden dan mijn jongste 2 zijn en de oudste lopen. Ben ik bijvoorbeeld in de stad dan neem de kar als buggy mee in de winkels, maar is dit handig.. is de kar dan niet te breed etc? En ook las ik dat er een maxi cosi in de kar past, maar ik neem aan dat er dan niet meer een kind bij kan zitten wat dus zou betekenen dat ik nog wel een paar maanden moet wachten totdat mijn zoon gaat zitten voordat ik de kar voor beide (jongste) kinderen kan gebruiken. Iemand ervaring, ideeen, tips of wellicht een andere mogelijkheid van vervoeren? Uiteindelijk zal ik ook een auto gaan halen voor mij en de kids, maar financieel gezien zit dit er nu even niet in.
Ik heb de croozer voor 2 (had eerst de eenpersoons). Daar kun je een hangmatje voir babys bij kopen. Ik heb dus een babyhangmat en mijn oudste zat tot laatst in de peuterzitting (extra kussentjes voordreumes, geen idee waarom het een peuterzitting heet). De eenpersoonsversie was ideaal met winkelen , alleen in de kruidvat niet. De tweeersoons past niet door een normale deur, dus moet thuis ingeklapt worden. Ik gebruik hem om naar de markt te gaan en de wat grotere winkels ( je wilt niet het hele pad blokkeren. Verder ga ik ermee op visite. Er zijn wel smallere tweepersoonskarren te koop. Maar wij hebben deze gekocht, zodat de accessoires (hangmat en zo) overgezet konden worden en omdathij klein ingeklaptkan worden.
Je zou een smalle kunnen kopen en dan een kind voorop en een kind achterop de fiets. Of past de middelste niet meer voorop? Ik vind winkelen met mijn fietskar niet echt handig. Baby en kind passen prima naast elkaar, wij hebben een babyschelp, maar het is nogal een bakbeest. Ik vond het wel heel handig. Nu ze alletwee op de fiets kunnen heeft dat wel mijn voorkeur. Nu ben ik sneller dan met fietskar.
Wij hebben een Kidcar Cocoon. Deze past door een gewone deur, is makkelijk in te klappen en er kunnen 2 kinderen in. De jongste zit in een speciale babyschelp en de oudste ernaast. Je kunt hem gemakkelijk van je fiets halen en als wandelwagen gebruiken, hij is erg wendbaar maar de kruidvat kom je niet in. Ik gebruik hem zelf echt alleen voor het fietsen. Er staan er enorm veel op marktplaats, verschillende modellen (oudere en nieuwere). Het nadeel is dat het merk overgenomen is door een andere fabrikant en er op het moment weinig onderdelen en accesoires te verkrijgen zijn
Hier ook een kidcar maar dan een comfort. Past hier ook gewoon door de deur binnen. Voor de jongste hebben we een babyschaal, hoewel die nog niet in de fietskar heeft gezeten. Dochter vind het fantastisch. Ik kom de kruidvat ook niet in, maar dat ging met een gewone kinderwagen ook al bijna niet. De Blokker is hier ook niet erg ruim en daar kom ik wel doorheen.
Bedankt voor de reacties! Ik ben flink aan het uitzoeken welke ik zal kiezen, het blijkt nog niet gemakkelijk te zijn.
Kom je met een fietskar wel door de poortjes van de Albert Heijn bijvoorbeeld? Hier is de tweede op komst en ben me aan het oriënteren op duowagens en fietskarren. Veel winkels kan ik wel meiden en we hebben hier een grote deka, ah en jumbo. Maar ik ben bang dat ik niet langs de kassa kom. Wat is jullie ervaring (en met welk merk)?
Hier kan ik met de kidcar zelfs door de achterdeur. Bij kassa's wel vaak de rolstoelkassa. Maar door de poortjes bij onze etos kom ik wel gewoon.' Voordeel van de kidcar vind ik de kunststof kuip.