Ontstoken oogje!!

Discussie in 'Verzorging' gestart door shaantje, 18 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Onze meid heeft al een aantal weken last van het snot. Hierdoor tranen haar oogjes weer meer dan gewoonlijk.
    Nu is het nooit een probleem geweest, moesten het gewoon meerdere keren per dag kuisen, neusdruppeltjes geven, ...
    Maar nu heb ik net gemerkt dat haar oogwit helemaal rood ziet :$. Ze krijgt dat oogje ook niet zo ver open als het andere. Dit heb ik nog niet eerder opgemerkt, dus denk niet dat het al lang is...Nu zat ze daarnet heel de tijd in haar oogje te wrijven. Ik was dus echt aan het twijfelen of ik naar de ka van wacht zou gaan.
    Nu is ze heerlijk in slaap gevallen en lijkt er niets aan de hand, maar ik ben er toch helemaal niet gerust in :(!
    Ze lijkt verder helemaal niets te mankeren, geen koorts, geen pijn meer,... Wat zouden jullie doen? Ik wil langs de ene kant helemaal niet wachten om te zien hoe het morgenvroeg is, maar langs de andere kant denk ik dat ze me misschien een aansteller gaan vinden als ik nu langs zou gaan...
    Pff... Wie heeft er hier ervaring mee??

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Geef je toevallig borstvoeding? Twee druppeltjes voor t slapen en het is zo over.

3. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Nee geef jammer genoeg geen borstvoeding :(.

4. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    hier ook een keer gehad, gebeld met de assistente en kon dezelfde dag nog een zalfje ophalen bij de apotheek.
    (tip, het zalfje moet in het oog worden aangebracht, ging hier het beste als hij sliep ;))

Wat je verder kan doen als het heel vies is, even voorzichtig schoonwrijven met een wattenschijfje met afgekoeld gekookt water.

5. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Hi Shaantje!

Ruben heeft toevallig ook een ontstoken oogje nu, inderdaad wat hierboven ook gepost werd wij kregen oogdruppeltjes van de huisarts (hoefde niet eens langs te gaan, alleen te bellen).

We druppelen nu twee dagen en het is al een stuk minder. Maar ontstoken oogjes zijn vrij besmettelijk dus ook even goed haar andere oogje ook in de gaten houden.

6. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Hebben maandag een zalf gekregen en sinds gisteren begint de zwelling eindelijk af te nemen. Gelukkig :D.

7. JD74

JD74 Bekend lid

17 sep 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Wat echt goed helpt is kamillethee. Afgekoeld op een wattenschijfje van buiten naar binnen over het oogje wrijven. Altijd beide oogjes doen en dus 2 watjes gebruiken, omdat het inderdaad besmettelijk is. Werkt echt en is verder onschuldig. :)

Deel Deze Pagina