Hoi Ik heb al een paar weken vreselijke pijn op mijn borstkas vooral links. Ik vermoed mijn longen heb ook astma en ben kortademig. voel me gewoon niet lekker. Ook heb ik enorme last van mn gewrichten en spieren daar en in mn armen. Nu kom ik vaker bij de huisarts omdat ik het laatste halfjaar veel klachten heb.. ze kunnen alleen steeds geen oorzaak vinden. Nu ben ik al bij een psycholoog om te achterhalen wat het nou kan zijn of het spanning is oid. lijkt erop van niet.. Nu vanmiddag deed mijn vervangende huisarts beetje vreemd. Ik had gebeld en mijn verhaal verteld, ze meette gelijk zuurstof was goed en hartslag gevoeld was goed. Longen geluisterd ze hoort niks. Vraagt ze of ik kids heb.. ja 2 oh en je bent nog zo jong.. ja en?? vond het zon vaag gesprek! Dus ik vraag.. waar komt die pijn dan vandaan die ik voel op mn borskast en armen e.d. zegt ze ja weet ik niet. Kan ik er iets aan doen? nee weet ik niet wat moet ik nu dan? ja uhm weet ik niet ???? Ik moest maar rustig aan doen. Dus nu heb ik bloed geprikt op ontstekingswaarden maar krijg ik morgen pas de uitslag van. Ondertussen verga ik van de pijn in mn nek en arm spieren en op mn borstkas. voel het ook op mijn rug het is geen hyperfentilatie ben al een keer voor longemboli naar de EH gestuurd en toen konden ze ook niks vinden Ik word er echt helemaal tureluurs van wat moe ik nu? zo moest het ff kwijt! bedankt voor t lezen en graag jullie reacties
Kan ook je maagzuur zijn. Teminste dat was het bij mij. Als je onder je ribben duwt bij dat vtje zeg maar. Als t daar pijn doet is t je maag. Kan door trekken na armen etcvlas ik op internet. Als je t niet vertrouwd ga je Tichelaar ba de hap?
Ik dacht ook idd aan maagzuur. Zelf had ik ook soortgelijke klachten. Eerst dacht ik dat er iets met mijn hart of longen aan de hand is. Vreselijk gevoel
Klinkt toch wel als hyper... Hoe weet je zo zeker dat dat het niet is ? Of een spier in je rug... Edit: nog even toevoeging.. Misschien maak je je nu ook wel veel te druk en wordt het daarom juist erger... Ga je doordat je je te druk maakt verkeerd ademen ( kan ook zonder dat je het door hebt)
Klinkt idd een beetje als hyperventilatie. Ik heb soortgelijke klachten gehad, allemaal hele vage klachten en het werden er steeds meer/erger. (druk op borst, hartkloppingen, pijn in rug/nek, moe, zweetaanvallen, trillen de handen/vingers, duizelig). Niet alles tegelijk, dan was het weer wat minder en dan voelde ik me in ene echt niet goed. De HA had ook geen idee in eerste instantie, maar hij maakte zich toch wel zorgen dus we hebben alles wat hij maar kon bedenken gecontroleerd en hij heeft een collega om een 2nd opinion gevraagd. Uiteindelijk zijn we er toch wel achtergekomen dat ik mezelf compleet voorbij gelopen had en dat het echt een seintje van mij lichaam was om het wat rustiger aan te doen. (2 kids in combi met heeeeel veel slapeloze nachten gaat je natuurlijk een keer opbreken, maar ik bleef gewoon maar door gaan ) Misschien eens bij jezelf te rade gaan of het toch stress/ overvemoeidheid kan zijn? Sterkte!
Hoi bedankt dames Ik heb toch de HAP gebeld omdat de pijn erger werd. Daar kwam uit dat ik niet hyperfentileerde maar borstkastpijn heb. Er zitten spieren, pezen, borstkastzenuwen en je longvlies en daar ergens tussen zit iets (een klein ontstekinkje)? dat kon hij niet met zekerheid zeggen maar iets wat pijn doet en dat straalt uit. pfoei doet echt zeer.. moet nu rustig aan doen. En hij dacht dat ik misschien wel richting overspannenheid ga.. ben zo vaak ziek e.d. heb elke keer weer andere rare klachten dat ik er nu gewoon klaar mee ben. De druppel heeft de emmer doen overlopen.. x
Stress kan rare dingen doen met het lichaam En kan zich uiten in allerlei pijntjes Misschien op zoek gaan naar iemand (maatschappelijk werk) om te leren hoe je ermee om moet gaan.
Ik loop al bij een psycholoog maandag dit nog maar eens aankaarten. idd stress kan een hoop losmaken.. bah
Ik kreeg de tip om een test te doen op zelfhulpwijzer .nl en hier kwam toch uit dat ik wel tegen overspannenzijn aanzit of het al ben.. Maandag toch maar eens naar de huisarts.. ik denk dat ik ook wel weet waar het van komt.. Hobbys ik hou van freubelen. knutselen dingen maken, maar ben gestopt omdat ik niet wist waar ik het moest laten en dingen bakken.. tja je moet het ook allemaal opeten haha Maar iig bedankt voor jullie reacties!
Je longen zijn het niet want als je daar last van hebt zit de pijn op je rug. De klachten die jij schrijft heb ik altijd als ik ongi ga worden pre menstrueel syndroom noemen ze dat. Kan 2 dagen duren maar ook 2 weken. Tot je ongi bent en dan verdwijnt het weer. Hou het is in de gaten misschien zie je zelf wel een verbinding daarin xxxxxx
Misschien is het een idee om een keer iemand mee te nemen. Je man of je moeder. Dan zijn ze vaak wel geneigd om je beter te helpen.
@ Luna thnx voor de tip! aan zoeits zat ik ook al te denken misschien dat ze me dan meer serieus nemen? voel me meestal niet echt begrepen..
Dat herken ik. Ik heb ook twee kinderen en ik werd ook een tijdje niet serieus genomen, tot mijn man een keer (noodgedwongen) mee moest naar de hap omdat ik voor de zoveelste keer omklapte. Toen hij even flink boos werd, kreeg ik onderzoeken. Sterkte.