Geen idee hoe het ziekteverloop is maar wil je veel sterke wensen en heel veel beterschap voor je man!
Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar wil jullie wel heel veel sterkte wensen en een snelle beterschap voor je man, heftig zeg!
De hevigheid van de klachten klinken zoals mijn zus heeft gehad in 2011. In april of mei heeftze ook de virale variant gehad met ook flink morfine preparaat. Toen ze na een aantal dagen zhuis thuis kwam heeft ze nog zoveel last gehad van moeheid, veel vergeten of gewoon niet onthouden omdat hoofd te vol zit. Nu heeft zij wel veel last gehad van de lumbaalpunctie, het gaatje ging niet dicht waardoor veel lucht richtig de hersenen ging waardoor ze barstense hoofdpijn bleef houden. Ze is tot sept/okt zeker thuis kunnen blijven en langzaam moeten opbouwen qua werk. Veel beterschap voor je man!!!
Och hemel, Meid heel veel sterkte!!! Mijn zusje heeft het gehad toen ze 3 jaar was, en die heeft (mede door falen van de invallende huisdokter:x , deze dacht buikgriep) echt kantje boord gelegen... Gelukkig merk je er nu niks meer van, enkel en alleen dat ze heel druk is, en niet goed kan leren... ( Het bleek hier na een punctie om menigitis te gaan.)
mijn zusje heeft van 3 heeft dit ook gehad en is door de falende huisarts dus wel daadwerkelijk te laat geholpen en overleden. de bacteriele variant, en die richt vaak meer schade aan dan de virale. @ TS Beterschap voor je man, gelukkig zijn ze er op tijd bij! en ook sterkte voor jou natuurlijk!
Bedankt voor jullie lieve beterschapswensen! Ik kom zo toch wel wat meer te weten over deze ziekte. Hij is nog erg zwak, maar logisch omdat hij er pas een dag ligt. Morgen weten we of er nog actieve bacterien in zijn ruggenmerg zijn aangetroffen en worden ook nog wat bloeduitslagen gegeven. We waren er gelukkig op tijd bij, ik wil niet waten hoe het anders af was gelopen. Hij lag erbij alsof hij dood ging. Verschrikkelijk wat sommigen meegemaakt hebben zeg. Bedankt voor het delen van jullie verhalen.
Ja helaas ervaring mee.. mijn man heeft dit 1:5 jaar geleden gehad. Inderdaad ook morfine en antibiotica voor de zekerheid. Dat geven ze voor t geval het veroorzaakt word door het herpesvirus. Bij mijn man bleek het te gaan om een darmvirus wat verwaarloost was en naar de hersenen gestegen was. Ik heb toen expres niks gegoogeld. Hij heeft 3 weken in t ziekenhuis gelegen is zelfs in coma geraakt. Sorry niet wat he wil horen misschien maar het kan dus vrij heftig zijn. Erna zelfs weer dingen moeten leren door therapie. Hij heeft er wel wat blijvende schade aan overgehouden zoals slecht gehoor, mindere concentratie en minder emoties. Hij loopt nu nog elk half jaar voor controle in t ziekenhuis. Heel veel beterschap voor je man en sterkte voor jullie. Wil je meer details of iets weten mag je me altijd pben!
Ik heb zelf bacteriële meningitis op mijn 16e gehad en dat is idd heel anders dan de virale. Bij mij was geen ruggenmergpunctie nodig omdat het overduidelijk was. Ik heb ook kantje boord gelegen, zelfs gereanimeerd omdat ik in sceptische shock raakte, 1,5 week in coma en 3 maanden in het ziekenhuis. Maar ook hier is het voor iedereen anders hoe ze eruit komen. Ik sliep 1,5 jaar lang 18 uur per dag, chronische hoofdpijn, ogen zijn flink achteruit gegaan en heb door de scepsis onderhuidse littekens overgehouden. Ik heb veel baat gehad bij acupunctuur nadat ik na 2 jaar nog steeds van het kastje naar de muur werd gestuurd door het ziekenhuis. Ik ben weer helemaal de oude! Veel sterkte voor je man, in het ziekenhuis is hij in goede handen. Als hij bacteriële meningitis heeft kan de eerste toedoening van antibiotica fataal zijn omdat de bacteriën die 'dood gaan' een giftige stof uitscheiden. Maar deze heeft hij blijkbaar al gehad dus is dat kritieke punt voorbij. Wat wel heel belangrijk is, is nazorg. Je kan terecht bij de meningitisstichting of bij een andere therapeut. Mijn ervaring met de nazorg van het ziekenhuis is heel slecht.
Heel veel sterkte en beterschap meid voor je man meid. Duurt ff eer dat hij zich weer helemaal goed voelt Hier ook de bacteriële meningitis bij mijn zoontje met 6 weken. Hij ging echt heeeeeeeeeeeel snel achteruit en was akelig om te zien. Gelukkig heeft hij er niks van overgehouden.