Ik wil mijn dochter van 2,5 een wc verkleiner halen. Ze wilt nu zelf boven op het potje maar beneden kan ik niet makkelijk een potje op de wc zetten en ze plast er nog wel eens naast. Ze geeft zelf aan als ik haar ga verschonen dan zegt ze mama poepen op wc. Daarmee bedoelt ze plassen en dan plast ze ook 9 van de 10 x en zegt ze mama grote plas. Dus ik denk dat ze er wel klaar voor is. Bij mijn schoonouders gaat ze namelijk ook op de wc verkleiner met en opstapje dus wil ik dat hier ook beneden doen. Ik zat er zelf aan te denken om pas in het nieuwe jaar te beginnen ivm alle drukte van de sint, kerst en oud en nieuw. Dan is het namelijk weer rustig. Maar hoe pak ik dit effectief aan? moet ik haar zonder luier in haar kleren laten lopen of niet?? Hoe doen/ deden jullie dat?
Ik heb gewoon de luier afgedaan onderbroekje aan en gewoon kleding.. Ging eigenlijk heel goed.. Me zoon is net 3 jaar en overdag en snachts zindelijk ook vanaf zijn 2,5 jaar ongeveer..
idd luier uit en bij de hema verkopen ze van die oefenbroekjes. houden net iets meer tegen als een gewone onderbroek en tis geen luier. ik zou nu al beginnen als je kleine er aan toe is. oefenen kan nooit geen kwaad toch, ook al zit de spanning van alle feestdagen ertussen. ik zou zo'n verkleiner halen, trapje erbij dat ze er zelf op kan klimmen en probeer t een paar dagen...