bijna 15 maanden en problemen met ontlasting

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Joepie25, 10 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joepie25

Joepie25 Actief lid

4 dec 2008
    112
    1
    0
    Sinds mijn dochter met de pot mee eet poept ze een stuk minder. Wel zie ik dat haar buikje is opgezet.
    Wat kan ik doen om het weer op gang te krijgen?

Fruit eet ze super! En drinken doet ze ook goed.

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    Misschien is het gewoon even wennen. Het buikje van mijn dochter is ook opgezet, zeker na het eten.
    Misschien kan je sinaasappel (of ander citrusvrucht) of peperkoek geven. Kiwi werkt ook laxerend, maar ik weet niet of je dochter daar tegen kan. (Die van mij krijgt er luieruitslag van)
    En verder inderdaad veel drinken. Ik weet niet hoeveel ze nu krijgt, maar misschien kan je een fles extra geven.

3. Joepie25

Joepie25 Actief lid

4 dec 2008
    112
    1
    0
    Misschien is het inderdaad even wennen. Ik probeer wat meer boter op haar brood te doen want gebruik weinig vet/olie bij het eten.
    Drinken mag ze de hele dag door(staan overal tuitbekers met water en thee) en ze krijgt nog 2 flessen melk.

Kiwi deed ik vroeger wel door haar fruithad dus misschien kan ik dat ook weer doen.

4. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    dochterlief hier ook ontlastingproblemen.. ook veel huilen met poepen.
    alle laxerende voedingsmiddelen werkte wel, dus ze poepte.. maar ging zo moeizaam.
    ben doorgestuurd naar kinderarts.. en bij haar zit de dikke darm dus helemaal verstopt en is daardoor uitgelubbert.. ze krijgt nu een hoge dosis lactulose.. en dat moet haar darm langzaam gaan legen

5. Storm

Storm Niet meer actief

Is de ontlasting ook harder dan anders? Er zijn druppeltjes voor van VSM die ontlasting smeuïger maken waardoor het kind makkelijker kan poepen.

Je kunt ook altijd het CB bellen om advies. Die weten misschien nog net even een betere tip.

6. adi

adi Niet meer actief

De ontlasting wordt bevorderd door vezels, vocht en vet.

Vezels: krijgt ze volkoren brood? Je kunt daarnaast ook buikjespap proberen. Eet ze voldoende fruit en groente? Peer is ook erg laxerend

Vocht: dat zit denk ik wel goed

Vet: een klein kindje heeft goede vetten nodig, dus ook olie of boter door het eten. Wij gebruiken tegenwoordig meer vet in het avondeten vanwege de kinderen

Succes!

Deel Deze Pagina