verstopping maar toch ook weer niet ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sassa, 13 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sassa

Sassa Lid

5 jun 2006
    56
    0
    6
    in een winkel
    noord holland
    Rosanna heeft nu sinds anderhalve dag geen normale poepluiers meer gehad ..alleen nog 1 hele volle met diaree het liep er nog net niet uit 8)
    gisteravond had ze ietwat verhoging (37,7) maar dat is te verwaarlozen
    verder heeft ze wel plasluiers en af en toe een natte scheet (lekker verhaal)
    ze drinkt iets minder dan normaal je kan merken dat ze last van der buik heeft
    af en toe ook erg huilen als ze net gegeten heeft
    t lijkt anders dan anders met krampjes of is dit gewoon t zelfde en wat kan ik er aan doen ..
    dus de vraag : wat is dit ? en wat doe ik eraan ? :(

2. mamabee

mamabee Actief lid

12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    hmmm volgens mij heerst er ook een buikgriep ofzo.... Lijkt me meer zo iets... Volgens mij kan je er niet zoveel aan doen. Als jij niet lekker bent eet je ook minder dus dat zal zij ook doen... Ze moet er ff doorheen denk ik. Als je het niet vertrouwd bel je toch even je huisarts!

3. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Tsja, da's altijd moeilijk. Ik zou idd de huisarts consulteren. Als het verstopping is dan kun je wat extra water toevoegen aan de voeding.

4. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Geef je BV?
    Ik heb nl. met Bob een soort vergelijkbare situatie. Hij had/heeft alleen geen verhoging.
    Eerst had ik teveel BV en had hij groenige ontlasting. Toen heb ik het teruggeschroefd en toen had hij nog maar 1x per 2 dagen ontlasting. Maar na 2x bleef de ontlasting weg, dus ik maakte me ook zorgen, maar volgens het CB (en ik had op internet ook al zoiets gelezen) kan het best wel 10 dagen duren. Je baby verteerd dan gewoon alles. En dat kan zijn omdat het heel goed op elkaar afgestemd is, of omdat jijzelf ff wat meer energie gebruikt (of iets onder de leden hebt) en er even iets minder inzit.
    Bob heeft gisteren uiteindelijk na 9 dagen 2 enorme poepluiers gehad. Toch leek hij niet extra last te hebben bij het produceren daarvan.

5. Setteke

Setteke Niet meer actief

Dit heeft Tymen ook gehad, maar bij hem was het echt diarree. Veel buikpijn en soms wel tien luiers met waterdunne diarree per dag. Ook at hij minder goed. Tymen bleek een buikgriepvirus te hebben. Maar goed, hij poepte dus de hele dag door. Zo lang ze nog wel eet, zit ze nog niet verstopt, want dan willen ze niet meer eten. Maar ik zou het ook niet zover laten komen dat ze verstopt zit, dus misschien de huisarts even bellen en het voorleggen. Kunnen ze je in ieder geval advies geven en indien nodig vragen ze je wel langs te komen op het spreekuur!

6. Sassa

Sassa Lid

5 jun 2006
    56
    0
    6
    in een winkel
    noord holland
    dank jullie wel
    ze heeft nu geen verhoging meer en ligt heerlijk te slapen ..
    onze huisarts kan je alleen tussen 8 en half 10 bellen :(
    en echt last heeft ze er niet meer van .. ze heeft net weer der fles helemaal leeg gedronken en ze ligt heerlijk rustig ..
    ik maak me denk weer veel te veel zorgen :oops:
    als t morgen nog zo is bel ik gelijk de arts en dan hoor ik t wel

@ cis
    ik geef ook borstvoeding in combinatie met fles dus t zou best kunnen .de ene keer krijgt ze meer bv dan da andere keer (heb gewoon niet genoeg )
    en heb de afgelopen week ook de kleine jongen (3,5 jaar)van mijn vriend in huis dus is t drukker (gebruik dus echt veel meer energie ;) ) en ben zelf ook beetje verkouden en af en toe buikpijn

7. Sassa

Sassa Lid

5 jun 2006
    56
    0
    6
    in een winkel
    noord holland
    toch maar ff cb gebeld ..
    zolang ze goed drinkt is er niks aan de hand en komt t vanzelf wel ..
    dus maakte me idd te druk ;)

8. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee poept soms maar eens in de 3 dagen, is niet erg hoor. Je kunt wel een theelepeltje zonnebloemolie geven, doe ik elke ochtend. Dan hebben ze er wat minder moeite mee.

Deel Deze Pagina