Andere man..

Discussie in 'De lounge' gestart door Kiekies, 6 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Ik ben nu een paar weken uit elkaar met mijn ex. De man waarmee ik een grote kinderwens had en waarmee ik 7jr samen ben geweest. De koek was op, het ging echt niet meer. Ik begon mij steeds meer aan hem te irriteren en elk klein dingetje was genoeg voor mij om nog meer afkeer voor hem te krijgen.

Toen kwam 'hij' opeens voorbij. Ik kende hem al langer... Nooit verwacht dat hij mijn wereld onderste boven kon zetten. Het is allemaal in een snelvaart gegaan. Maar ik voel mij zo gelukkig. Hij heeft alles wat ik al die tijd heb gemist. Mijn omgeving merkt het duidelijk aan mij. Ik straal helemaal en benader alles positief. Ik heb weer zin om mijn opleiding af te maken en ga het laaste half jaar knallen.

Maar nu.... Hoe moet ik dit aan mijn ouders uitleggen? Zij hebbenheus wel een vermoeden want al mijn spullen staan nu bij hun en ben vrijwel nooit thuis bij ze. Mijn ene zus weet wel een beetje hoe of wat. Maar zegt ook als jij gelukkig bent wil ik hem graag leren kennen.

Ik weet dat ik rare reacties kan verwachten over rebound etc. maar geloof mij. Nu weet ik echt wat ik heb gemist en dat heb ik allemaal in 1 persoon gevonden.

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Eh, zo op deze manier:

Een beetje fatsoenlijke ouders zou zeggen: wat fijn voor je, meis! Ik hoop dat hij je alles brengt wat je zoekt en jou heel erg gelukkig maakt. Nodig hem eens uit op de koffie, dan kunnen wij de man leren kennen die ons kind compleet maakt! Oh en doe es kleinkinderen maken, je bent immers toch zo klaar met je opleiding!!!

3. life

life Niet meer actief

Ik denk ook niet dat het zo probleem moet zijn als het bij jou fijn voelt.
    Het is toch helemaal niet erg om een nieuwe liefde te hebben of zie ik het verkeerd?

4. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Voor jou was de liefde voor j ex al voorbij.
    Voor een ander lijkt het dan snel na de breuk maar dat is het eigenlijk niet voor jouw gevoel.
    Leg het je ouders uit, zoals jij je voelt.
    En wie hoort er gelukkig te zijn met deze man?
    Jij toch?

5. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    Als je openstaat voor andere liefde voel je niks meer voor je ex, tuurlijk altijd zal t wel een plekje in je hart hebben ma toch..
    Ga ervoor en gewoon vertellen je ouders kennen je ws langer dan vandaag en zijn niet achterlijk...

6. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Je kunt de ware liefde nu eenmaal niet plannen, anders had je deze man misschien wel eerder ontmoet he ;)

Dat snappen je ouders vast ook wel.

Geniet van elkaar, laat het maar gebeuren, maar neem geen rigoureuze beslissingen die je niet meer kunt terugdraaien. En neem de tijd, want deze hele fase van verliefdheid, daten en elkaar aftasten is een ontzettend leuke fase!:D

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Gewoon uitleggen aan je ouders. Je geeft zelf aan dat de relatie met je ex niet ging en de koek op is. Dus waarschijnlijk ben je in je hoofd al een tijdje daar mee bezig geweest omdat de liefde op was. Hierdoor sta je denk ik ook veel eerder open voor een nieuwe relatie, inplaats dat je de relatie met je ex moet verwerken.

8. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    tsja wat is de definitie van snel? jou gevoel laat je weten dat je er klaar voor bent.. klaar om een oud hoofdstuk te sluiten en een nieuwe te beginnen... ik neem aan dat jou ouders ook wel zagen dat het niet meer ging met jou ex? mijn vriend was ook net 2 weken uit elkaar met zijn ex. .. wij kwamen elkaar "maar zo weer tegen" en raakte aan de praat... resultaat is dat ik niet meer weg ben gegaan... het gevoel was zo goed... en nu zijn wij ook alweer 6 jaar verder en nog steeds even blij met onze keuze...

in mijn ogen horen ouders hun kinderen te steunen en als jij vind/denkt "de ware" te hebben gevonden horen zij achter jou te staan... het geluk van je kind staat voor op toch? succes!

9. tess2013

tess2013 Niet meer actief

Wat fijn dat je weer verliefd bent! Je ouders zullen het vast begrijpen, maak je maar niet te druk erover.

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt, al zal er toen wel, zo bleek achteraf, een rebounder tussen;) relatie ging uit, paar weken later ontmoette ik de jongen doe achteraf toch de rebounder leek. Na een maand of 3 werd het toch niks. Achteraf had ik het kunnen weten, maar hij leek zo perfect, was tegenovergestelde van mn ex (verstandig, volwassenen, goede baan, braaf etc). Ik wilde zo graag dat t werkte dat ik vergat dat we niet echt bij elkaar pasten. Nog geen maand later ontmoette ik mijn huidige vriend, terwijl ik daar eigenlijk niet open voor stond... mijn ouders dachten na die rebounder wel ff van 'halloo, moet dat?', maar waren om toen ze hem ontmoetten. Nu zijn we 2,5 jaar verder en we zijn gelukkiger dan ooit met de eerste kleine op komst!!

10. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Hey Kiekies wat lees ik nu...:$ Jeetje meid.. wat jammer:(

Maar uiit je verhaal begrijp ik dat het al een tijd niet meer ging.. Je moet gewoon je hart volgen en als jij voelt dat je klaar bent voor een relatie met een ander moet je er gewoon voor gaan meis! Heel veel succes!!! xxx

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Gewoon vertellen joh, je bent geen 15 meer toch? Je bent een volwassen vrouw die volwassen keuzes maakt en dat hebben je ouders te accepteren;)
    Mijn ouders zouden gewoon blij voor me zijn, ik hoop die van jou ook.

12. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Kan je vertellen dat ik hetzelfde heb meegemaakt. Was bijna 7 jaar samen met ex. Waren jong bij elkaar gekomen en uiteen gegroeid. Eigenlijk was de koek dus al lange tijd op.
    Een korte tijd nadat ik bij mijn ex uit huis ben gegaan ontmoette ik mijn huidige man. In eerste instantie verzette ik me tegen het gevoel en was het mijn familie die uiteindelijk zei" meid ga ervoor wordt het niets dan ben je een leuke tijd rijker". Nou ben ervoor gegaan. Zijn getrouwd en hebben een geweldige zoon!

Zou zeggen lekker van genieten en zien hoe het loopt. Klamp je niet te veel vast aan verwachtingen en laat je meevoeren.
    Vertel je ouders was je eerder al had geschreven. Als het goed is dan gaat jouw geluk boven alles en zijn ze alleen al blij dat je eindelijk weer gelukkig bent.
    Zou alleen niet te lang wachten met vertellen. Liever zelf vertellen dan dat ze er via via achter komen.

Heel veel plezier en genieten maar!

13. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ik ontmoette mijn huidige man 6 weken nadat het uit was met mijn ex. Stond helemaal niet open voor een relatie en had er ook totaal geen zin in maar hij had gewoon wat. Wilde nog rustig aan doen maar voor ik het wist was ik tot over mn oren verliefd. Nu jaren verder ben ik getrouwd, heb 3 kinderen en hij is nog steeds de liefde van mijn leven.

En werkelijk, op dat moment had het me een worst gewezen wat mensen ervan vonden. Ik was gelukkig en iedereen die om mij gaf zag hoe gelukkig ik was en gunde het me. zeker na de constante strijd die mijn ex gaf.

14. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Wat hiervoor al gezegd is, gewoon uitleggen, denk dat je ouders vast ook de laatste jaren gezien hebben van jou en je ex.

Ik en mijn ex gingen eind november uit elkaar en op 12 december kwam ik ineens mijn huidge man weer tegen ( na 10 jaar)
    Maar hij had en heeft iets. We zijn niet meer zonder elkaar geweest. Zijn nu bijna 5 jaar samen, getrouwd en een zoontje van 1,5

Geniet ervan

15. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat super fijn voor je!!! Heerlijk toch. Gewoon vertellen... Een relatie die word beëindigd is vaak niet van de een op d andere dag... Jij was hier wellicht al veel langer mee bezig... Ik denk dat je ouders alleen maar heel blij voor je zullen zijn:)

16. tanja8

tanja8 Niet meer actief

wat heerlijk voor je!!
    Heb de zelfde soort situatie mee gemaakt ben nu helemaal happyy!!!!
    Geniet ervan! jou keuzes jou leven!!

xx

17. knap

knap Niet meer actief

Wat is te snel?? Dat kan je toch nooit zeker weten.

Je bent neem ik aan een volwassen vrouw. En als je de liefde ( van je leven hebt gevonden zou ik zeggen doen).

Rustig opbouwen dat wel. Als je verlieft ben kan je nog wel eens met een roze bril kijken naar dingen. Maar te gelijke tijd kunnen ze je vleugels geven. Daar zou ik dan lekker extra van genieten.

Je ex is nu je ex jullie weten waarom het gestopt is dat moet voldoende zijn. je hebt geen ( kinderen denk ik dus die staan je ook niet in de weg)

En goede ouders zullen zeggen het is jou leven maak er wat van. En we gunnen jou je nieuwe geluk.

Veel plezier met je nieuwe liefde ( geniet er van)

18. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hier precies hetzelfde verhaal! Ik heb het meteen aan iedereen verteld en ja, ik heb klote reacties gehad. Helemaal geschokt en ontdaan terwijl ik zoiets heb van 'ben blij dat het goed met me gaat'. Mijn ex staat er ook helemaal achter, het was echt op.

Voordat ik met mijn ex ging was ik het zwarte schaap van de familie, maakte mijn eigen keuzes en liep niet automatisch met de massa mee. Toen leerde ik mijn exman kennen en er ging een zucht van verlichting door mijn familie heen. "Eindelijk, Rata gaat normaal doen". Ik ben getrouwd en heb kinderen gekregen en genoot ervan om er eindelijk bij te horen, om geaccepteerd te worden. Maar ik was niet mezelf en werd steeds ongelukkiger met mijn exman. Na zeven jaar was ik er echt klaar mee en heb ik het huwelijk opgezegd. Ongeveer in dezelfde tijd werd ik smoorverliefd op mijn directe collega welke ik ook al zeven jaar ken. Hoe dat nou ineens kan gebeuren??? Het is geweldig :)
    Maar helaas ben ik nu weer persona non grata in de familie, uitgekotst door iedereen, de trut die de levens van haar man en kinderen kapot gemaakt heeft. Nou geloof mij, die man is net zo blij dat hij van mij af is als ik van hem en de kinderen krijgen nu een veel beter voorbeeld van hoe ouders met elkaar om kunnen gaan dan met mij en mijn exman. Ik wil hen een liefdevol voorbeeld geven en hen leren dat ouders van elkaar houden en dol op elkaar zijn, niet de haat en nijd die in mijn huwelijk heerste. Maar helaas krijg ik dat mijn familie niet aan het verstand, want het is niet hoe het hoort.

Dus ik denk niet automatisch dat je ouders meteen blij voor je zullen zijn maar ik denk wel dat je open moet zijn over je keuzes en ervoor moet zorgen dat jij gelukkig wordt!

19. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    nou ben ik het eens met je eens, ik denk dat je te moeilijk denkt TS, gewoon doen en gelukkig zijn!

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Helemaal mee eens ( hoef ik het niet te typen)

Lekker genieten.

Deel Deze Pagina